تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798294638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

AMD Athlon 64 FX-60


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: نبرد دو هسته ای ها !
AMD اولین پردازنده ی دو هسته ای خود را در خانواده ی Athlon 64 FX (خانواده ای مختص سیستم های گیمینگ) تحت نام FX-60 را ارائه داد تا باز جهنمی دیگر در مقابل پردازنده ی PentiumExtremeEdition 955 برای رقیبش اینتل ایجاد کند.
FX-60 در کلاک 2.6GHz عمل می کند! کمتر از مدل قبلی ( FX-57 که در کلاک 2.8GHz عمل میکند)
در مقابل FX-60 تقریبا دارای دو برابر تعداد ترانزیستور است ، FX-60 از 233 میلیون ترانزیستور تشکیل شده در حالی که مدل قبلی آن FX-57 از 113 میلیون ترانزیستور تشکیل شده است و یک وجه اشتراک که
هر دو از فرایند ساخت 90 نانومتری استفاده کرده اند و از حافظه های DDR SDRAM با باس 400 مگا هرتز با قابلیت dual-channel حمایت می کنند.
آخرین دستاورد اینتل هم برای رقابت با این پردازنده PEE 955 است که از فرایند 65 نانومتری استفاده کرده که در کلاک 3.46 گیگا هرتز عمل میکند!
هر یک از دو هسته ی FX-60 دارای کش سطح دوم 1MB می باشد .
شاید بگویید این حرکت AMD هیچ نتیجه ای نداشته و حتی بعضی جاها پس رفت داشته است ولی چنین نیست،چون بازی هایی ساخته نشده است که بتواند از قدرت پردازنده های دو هسته ای کاملا استفاده کند و اگر هم چنین بازی های باشد تعداد آنها بسیار نادر است و در مقابل باز هم باید درایورها مخصوصا درایور کارت گرافیک ها برای پردازنده های دو هسته ای بهینه شوند. البته در کل پردازنده های دو هسته ای برای عملیات multithreaded پیشنهاد و ساخته شده است و اگر شما از این قدرت پردازنده های دوهسته استفاده نمی کنید همان پردازنده ی تک هسته ی به عنوان مثال FX-57 بهترین انتخاب است.
منظور از multithreaded این است که چندین برنامه را با هم اجرا کنید مثلا با 3DSmax در حال رندر باشید و با WinRAR در حال فشرده سازی و با آنتی ویروسی در حال چک کردن و با این اوضاع همزمان، شما به انجام بازی های سنگینی مثل Quake4 بپردازید بدون اینکه حرکت سیستم افت کند ، اینجا است که قدرت پردازنده های دو هسته ای نمایان می شود .
این پیشرفت صنعت دو هسته ای با حالا که هنوز به طور دقیق مورد استفاده قرار نگرفته ولی به زودی خواهی دید که چه نفش مهمی در صنعت خواهد داشت به عنوان مثال یک پروگرمر ساخت فیزیک بازی به استفاده از فناوری دو هسته ای می تواند کمک و پیشرفت بزرگی در ساخت هوش مصنوعی بگیرد.
پایان عمر سوکت 939 دگر فرا رسیده و بزودی AMD از سوکت جدید خود ، که M2 نام گذاری شده است استفاده میکند، چرا دگر سوکت 939 بیش از این نمی تواند جواب گو باشد.دوران جدیدی با ورود این سوکت جدید برای AMD بوجود خواهد آمد و بدون شک شاهد نبردی بزرگ بین دو رقیب بزرگ AMD و Intel خواهیم بود.تا به حال سیستم های مبنی بر پردازنده های AMD قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR2 را نداشته اند ولی سوکت M2 این قابلیت را داراست و با این حال AMD میتواند با استفاده از برتری های خاص DDR2 نسبت به DDR شک بزرگی به اینتل وارد کند ، اینتلی که در PEE 955 از فناوری 65 نانو متری و تعداد ترانزیستور حدودا 150 میلیون بیشتر نسبت به Fx-60 و پشتیبانی از DDR2 داشته باز نتوانست از FX-60 و FX-57 پیشی بگیرد و با این اوضاع حتی مصرف انرژی بیشتری دارد و به تازگی هم مشکلاتی در این سری پردازنده ی اینتل به وجود آمده است که اینتل فعلا به مشتریان خود جوابی بیش اینکه مشکل شما با بروزرسانی بایوس مادربرد حل می شود نداده است! ولی باز هم AMD توانست با اقتدار مثل همیشه از رقیب خود اینتل پیشی بگیرد و در بخش پردازنده های دو هسته ای گیمینگ بهترین باشد.
قیمت Fx-60 چیزی حدود 1030 دلار است و در مقابل FX-57 داری قیمت 827 دلار و PEE955 داری قیمت 999 دلار می باشد.البته اگر قصد خرید دارید به هیچ وجه ما FX-60 را پیشنهاد نمی کنیم چون هم قیمتی بسیار بالا دارد و هم فعلا برتری خاصی در مقابل محصولات قبلی خود ندارد پس صبر کنید و شاهد حرکت بعدی AMD بر روی سوکت M2 باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن