تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798532727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار برای تاثیرات سوء نمک در افزایش بیماریهای قلبی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به روند رو به تزاید مرگ ومیرهای ناشی از بیماری‌های قلب و عروق در ایران و جهان در ادامه بر ضرورت توجه بیشتر بر روی این قبیل بیماری‌ها تاکید کرد و افزود:براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی، شمار قربانیان ناشی از بیمار‌ی‌های قلب و عروق از ۱/۱۷ میلیون به ۴/۲۳ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ می‌رسد.



دکتر سید شهاب الدین صدر در افتتاحیه دوازدهمین کنگره سالیانه تازه‌های قلب و عروق با بیان اینکه بر اساس همین تخمین، شمار قربانیان براثر ابتلا به کانسر از ۴/۷ میلیون نفر به ۸/۱۱ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ می‌رسد، اظهار کرد: همچنان سه عامل بیماری‌های قلب و عروق، سوانح و حوادث و سرطان‌ها علت اصلی مرگ ایرانیان در بیش از ۸۰ درصد موارد است.

وی با اشاره به وجود یک ‌هزار و ۷۰۰ متخصص قلب و عروق در کشور از میان یک ‌صد و ۱۰ هزار پزشک و ۳۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در ادامه نقش این متخصصان را در عرصه سلامت حائز اهمیت برشمرد و افزود: طی چندین دهه گذشته شاهد تغییر روند بیماری‌ها از واگیر به غیرواگیر در ایران و جهان بوده‌ایم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به استناد آمارهای داخلی و سازمان بهداشت جهانی هم اکنون درصد فراوانی از مرگ و میرها متوجه بیماری‌های غیرواگیری چون قلب وعروق، دیابت و سرطانهاست، گفت: اگرچه در این دسته از بیماری‌ها برخی عوامل غیرقابل کنترل است؛ اما برای عوامل قابل کنترل باید با برنامه ریزی صحیح مسایل تبیین و سرمایه گذاری شود.

دکتر صدر در خصوص آنچه که از آن به عنوان سلامت یاد می‌شود، فقط در ۲۵ درصد موارد سیستم‌ها و نظام‌های بهداشتی از قبیل میزان مهارت تجهیزات پزشکی مناسب را در تامین آن موثر دانست و گفت: در ۵۰ درصد موارد عوامل اجتماعی نظیر فقر، فساد، عادات غلط اجتماعی در بحث سلامت دخیل هستند که البته عوامل ژنتیکی و رفتاری هم ۲۵ درصد دیگر تامین و ارتقا سطح سلامت جوامع را برعهده دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به رویکرد انسان سالم در برنامه ریزی‌های کلان سلامت در تدوین برنامه پنجم توسعه، گفت: همچنین دنیا شعار انسان سالم محور توسعه پایدار را مبنای کار خود قرار داده است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر ضرورت همکاری‌های درون و بین بخشی برای تامین و ارتقا سطح سلامت در ادامه تشکیل شورای عالی سلامت در برنامه چهارم توسعه را قدم مبارکی در این راستا دانست تا به سلامت از جایگاه بالاتری نگریسته شود و افزود:‌ در این شورا همه دستگاه‌ها با همفکری با یکدیگرهمکاری بین بخشی دارند.

دکتر صدر توجه به برنامه‌های صدا و سیما، ‌تغییر ذائقه مردم از روغن جامد به مایع، ‌کاهش مصرف نوشابه‌های گازدار، قند و شکر را از فواید مصوبات این شورا برشمرد و یادآور شد: انجمن آترواسکلروز ایران هم می‌تواند برنامه مدونی را برای فعالیت کاری دستگاه‌های مختلف با هدف کاهش میزان چربی و فشار خون به این شورا ارایه کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به استعمال دخانیات و مرگ ناشی از آن اشاره کرد و افزود: سیگار نه تنها برای قلب بلکه برای کلیه ارگان‌ها و دستگاه‌های حیاتی بدن اعم از ریه و‌عروق آسیب رسان است.
وی با بیان اینکه افراد با دیدگاه و نگرش سطحی صرفا بر روی درآمدزایی تولید داخل سیگار متمرکز می‌شود، گفت: البته این درآمدزایی چندین ده برابر هدررفت هزینه در قالب هزینه درمان و مرگ زودهنگام ناشی از سیگار را در پی دارد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ضداستعمال دخانیات، ‌اصلاح سبک و شیوه زندگی، افزایش تحرک جسمانی با ترویج ورزش همگانی، ‌جلوگیری از اضافه وزن و چاقی را در کاهش میزان بروز بیماری‌های قلب و عروق موثر دانست و افزود: در برنامه مدونی برای کنترل بیماری‌های قلب و عروق عنوان شده است با انجام پنج اقدام دست کم ۵۰ درصد از میزان بروز این بیماری‌ها کاسته می‌شود.

دکتر صدر ترک استعمال دخانیات و محصولات دخانی،‌ افزایش میزان مصرف میوه،‌ سبزی و ماهی،‌ کاهش مصرف نمک برای کنترل فشار خون، ‌داشتن فعالیت فیزیکی مناسب و کاهش مصرف چربی و کنترل وزن را از جمله عوامل موثر در کاهش بروز بیماری‌های قلبی برشمرد و در پایان یادآور شد: براثر اقداماتی که در ۲۰ سال گذشته برای کنترل کمبود ید در کشور انجام شد؛ ناخواسته با تبلیغ مصرف نمک یددار مصرف نمک افزایش یافت که می‌تواند عارضه پرفشاری خون را به همراه داشته باشد.

منبع:سایت ایرانیان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن