تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798295576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنایی با موخوره وعلل ریزش مو


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: ريزش مو
مقدمه : در انسان پياز يا فوليکول مو به دو دسته تقسيم ميشود :
موی کرکی : در سراسر پوست بدن بجز کف دست و پا اين نوع مو ديده ميشود موی انتهايی يا ترمينال : در قسمت سر ديده ميشود ( بعد از بلوغ جنسی اين نوع مو در قسمتهای تناسلی و زير بغل و همچنين صورت مردان ديده ميشود ) اين نوع مو زبر و خشن ميباشد .
رشد مو دارای دورهايی يا سيکلهايی است که شامل : دوره رشد ، دوره انتقالی و دوره استراحت ميباشد .
طول مدت دوره رشد مو در سر حدود سه سال ، دوره انتقالی ۲ تا ۴ هفته و دوره استراحت حدود ۳ تا ۴ ماه ميباشد .
در روی سر انسان حدود صد هزار پياز مو وجود دارد و با احتساب اينکه هر مو حدود هزار روز رشد دارد ؛ پس ريختن روزانه صد مو در سر طبيعی ميباشد و بيشتر از آن نياز به پيگيری دارد.
علل ريزش مو : ريزش مو دارای علتهای فراوانی است که از آن جمله ميتوان به موارد ارثی ، هورمونى ، تغذيه اى ،اعصاب و روان ، مصرف دارو ، بيماريهاى داخلى و پوستی ، اعمال جراحی و حاملگی اشاره کرد.
طاسی سر نوعی ريزش مو در قسمت جلوی و پيشانی سر ميباشد که ادامه يافته و تا وسط سر پيش ميرود. البته گاهی در مواردی اين ريزش از وسط سر شروع ميگردد.
طاسی در بيشتر موارد در مردان ديده ميشود و علت ارثی - هورمونی دارد ، اين نوع ريزش مو قابل پيشگيری و درمان است و افراد درگير بايستی با حوصله طول مدت طولانی درمان را تحمل کنند. داروها و توصيه های درمانی گوناگونی وجود دارد که بسته به افراد مختلف اين درمان متفاوت ميباشد.
سوء تغذيه چه بصورت عدم دسترسی به مواد غذائی و چه بصورت رژيم غذائی جهت کاهش وزن و غيره يکی از علتهای ريزش مو ميباشد ؛ کمبود تغذيه ای پروتئين , اسيدهای چرب ضروری ( بدن قادر به توليد آنها نيست و بايد از طريق غذا به بدن برسد ) و کمبود ويتامينها و املاح از علل مهم ريزش مو که قابل پيشگيری و درمان ميباشند.
ِِِشايعـترين علت ريزش مو در خانمها از سنين نوجوانی تا سنين ميانسالی کمبود آهن بدن ميباشد ، که با مصرف غذاهای حاوی آهن و يا قرص آهن اين مشکل بر طرف ميگردد .
وجود استرس ( فشار روحی ) ، ناراحتی و افسردگی ميتوانند از علل ريزش مو در افراد باشند. مثلا” استرس از امتحان و يا افسردگی در جوانان که امروزه بطور فراوان ديده ميشود.
با کنترل اين هيجانات ( که البته اگر بوسيله خود شخص صورت گيرد نتيجه مطلوبتری دارد؛ چون مصرف داروهای اعصاب نيز باعث ريزش مو در بعضی افراد ميگردد .) در مدت زمان کوتاهي اين ريزش مو برطرف ميگردد .
از علل ديگر ريزش مو ميتوان مصرف داروها را نام برد، همه داروها باعث ريزش مو نميشوند و يک داروی خاص نيز در تمام افراد باعث ريزش مو نميشود ( بعضي افراد به داروهای خاصي حساسيت بيشتری نشان ميدهند که مربوط به سيستم داخلي بدن در غير فعال کردن و هضم
البته داروهايي هستند که در بيشتر افراد باعث ريزش مو ميشوند ( از اين گروه داروها ميتوان داروهايي که بعنوان شيمی درماني استفاده ميشوند را نام برد)
مصرف داروهاي اعصاب و قرص های پيشگيری از حاملگي و داروهاي قلبي در افراد زيادي باعث اين عارضه ميشوند .
بعضي از بيماريهايي داخلي و پوست ميتوانند ريزش مو ايجاد کنند؛ مثلا” وجود تب بالا باعث ريزش مو در افراد در آينده ( حدودا” بعد از ۳ ماه ) ميشود .
افرادي که بيماري موضعي پوستي در قسمت سر باشند و يا درگيري پوستي وسيع دارند ميتوانند ريزش مو داشته باشند از جمله اين بيماريها ميتوان درگيري گسترده داءصدف ،لوپوس ، بيماريهاي تاولي و غيره را نام برد .
اعمال جراحي و حاملگي نيز ميتوانند باعث ريزش مو شوند . فاصله مدت اين بيماريها و شروع ريزش مو معمولا” ۳ ماه ميباشد ؛ مثلا” در خانمها حدود ۳ ماه بعد از زايمان ريزش مو شروع ميشود که علتهاي زيادی براي آن وجود دارد از جمله : کم خوني ، وجود استرس زايمان ، بالا بودن هورمونهاي جنسي در طول حاملگي و غيره .
در اين افراد با بيماری خاص و ريزش مو با برطرف شدن و درمان بيماري زمينه اي ريزش مو نيز برطرف ميگردد .
علتهای ديگری نيز وجود دارد که در افراد محدودی ريزش مو ايجاد ميکنند .
مو خوره : در حقيقت مو خوره با اصطلاحی که در عام آن را بعنوان بيماری ميدانند منافات دارد. در حقيقت اين يک آسيب مو توسط خود فرد ميباشد از جمله اين آسيبها ميتوان از زدن برس بطور خشن به موها يا استفاده از رنگهای مو بطور مکرر و آسيب به مو توسط سهشوار ميباشد و هيچ نوع عامل قارچی يا ميکروبی در ايجاد آن نقش ندارد.
برای از بين بردن مو خوره بايد روش شانه زدن را اصلاح نمود به اين صورت که بايد برای شانه کردن از شانه و يا برس غير فلزی و بطور خيلی ملايم استفاده کرد چون در حقيقت مو خوره يک آسيب فيزيکی به مو ميباشد. همچنين قيچی کردن انتهای موها و مصرف شامپوهای نرم کننده و حالت دهنده ميتواند از ايجاد مو خوره و درمان آن موثر باشد

موهایتان می‌ریزد؟ شاید از تیروییدتان است!
برخی مشکلات و علایم پوست و مو که شما با آن مواجه می‌شوید می‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌های زمینه‌ای و داخلی باشد؛ مثلا غده تیرویید و هورمون تیروکسین مترشحه از آن نقش بسیار مهمی در پوست و موی ما ایفا می‌کنند. در مواقعی که این غده کم‌کار می‌شود، ضخامت طبقه اپیدرم پوست کاهش می‌یابد و در مواقع پرکاری تیرویید نیز قدرت و فعالیت این سیستم و تقسیمات سلولی پوست افزایش می‌یابد و به همین ترتیب، روی مو و غدد چربی آن که ضمایم پوست هستند، تاثیر می‌گذارد
بیمارانی که دچار کم‌کاری تیرویید هستند، معمولا موهای سر و بدنشان خشک و زبر می‌شود و موهای نازک آنها که شبیه به کودکان شده به حالت شکسته و کم‌پشت دیده می‌شود. به دلیل حرارت بالای بدن این افراد، پوست آنها (چه در کم‌کاری تیرویید، چه در پرکاری تیرویید) همواره دچار خارش است. کم‌پشتی موها در بیماران دچار کم‌کاری تیرویید یا هیپوتیروییدی به طور گسترده‌ای مشهود است. حتی در مواردی از کم‌کاری تیرویید که طول کشیده و درمان نشده است وزن بدن کم شده و تحمل سرما کاهش می‌یابد و شاید اولین علامت، ورم ساق پا باشد. بیمار احساس ضعف و کاهش قدرت بدنی می‌کند و البته با تجویز هورمون‌ تیرویید،‌این علایم‌ کاهش می‌یابد و در مواردی ممکن است موهای نازک‌شده آنها ضخیم شوند و به حال طبیعی برگردند. البته در مواردی هم این‌طور نیست؛ خصوصا در مواردی که توأمان با مشکل تیرویید، زمینه ارثی کم‌پشتی آندروژنیک مو هم وجود دارد.
در پرکاری تیرویید نیز کم‌پشتی گسترده موهای سر و ریزش مو دیده می‌شود و حتی در مواردی، موهای زیر بغل هم کاهش می‌یابد. کاهش وزن زیاد با وجود تغذیه طبیعی، لرزش دست‌ها، تپش قلب و عصبانیت و دیگر علایم موجب می‌شود پوست و مو هم بی‌نصیب نمانند و به خاطر فعالیت بیش از حد تیرویید دستخوش تغییرات شوند. خارش پوست و عدم تحمل به گرما و برجسته شدن کره چشم (اگزوفتالمی) دردسرهایی هستند که اغلب این بیماران با آن دست به گریبانند. خوشبختانه با یک آزمایش خون ساده می‌توان فعالیت تیرویید را اندازه گرفت و با درمان خوراکی یا دیگر درمان‌های رایج، مشکلات آن را سنجید و به راحتی از تبعاتی که به پوست و مو آسیب می‌رساند، رها شد. بنابراین علت ریزش موی شما، خارش پوستتان و خشکی آن را شاید بتوان صرفا در اختلالات به وجود آمده در تیرویید شما جستجو کرد. آیا از این نظر مورد بررسی قرار گرفته‌اید؟





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن