تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798456354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تساوي حقوق زن و مرد : سوال و جواب غیر آشپزی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: به نظر شما در جامعه ما حقوق زنان رعايت مي شه يا نه؟ اصولا زن و مرد با هم برابر هستند يا نه؟ چرا  زنان هميشه احساس مي كنند كه آقايان مي خواهند حقوق آنان را پايمال كنند ؟

مبحث جالبیه.ولی همه زنها فکر نمی کنن آقایون حقوقشونو پایمال می کنن.خانمها بیشتر لجشون می گیره که خودشون از حقوقشون می گذرن چون آقایون بهشون فشار میارن.در واقع ضعف خود خانمهاست که استقامت ندارن

البته در جامعه ما قطعا برای شرایط مساوی حقوق مساوی وجود نداره.نمونه اش کنکور وکنکور ارشده.که نسبت 70 به 30 شده و گاهی بالاتر.
مثلا در یه رشته مهندسی دختر با رتبه 500 قبول می شه ولی همکلاسی پسرش با رتبه 1100 قبول می شه. در کارشناسی ارشد و دکترا که وضع بدتره.
حالا شما فکر کنید بعد 10 سال چه اتفاقی می افته همه دختر های قوی اومدن شغل های بالا می گیرن و این اقایون که ضعیف ترن از جهت توانایی کاری وعلمی می شن زیر دست این خانمها.در صورتیکه اگر الان عادلانه یر حسب توانایی ونه جنسیت گزینش کنن تعداد  بیشتری آقایون قوی تر وارد بازار کار می شن.وخانمهای ضعیف هم خود بخود حذف می شن.متاسفانه این مسئله به این سادگیو کسانی که این قانونو وضع کردن متوجه نمی شن
 
نمونه دیگه اش کار خونه اس وقتی خانم واقا با هم کار می کنن عصر که دوتایی بر می گردن آقا می شینه خانم باید کارهارو بکنه و اگه حالا کمکی کنه کمک کرده نه اینکه کار خودشو انجام داده.ولی توقع داره خانم غداشو بده وبراش دلبری هم بکنه.و طبق عادت مردهای ایرانی آقا ایراد هم بگیره.
حالا اقا آرش عزیز  نوعی نگاه کن خودت چقدر انسانی ونه عادلانه با خواهر ومادرت رفتار می کنی.چقدر بهونه می گیری واز هر کاهی کوهی  می سازی و خانمهای دور وبرت بهت باج می دن حتی از نوع عاطفی

خانمها انتظار توجه عاطفی ندارن چون معمولا این توجه رو از خواهر وپدر و مادرشون وحتی دایی و خاله شون دریافت می کنن.اونها می خوان اقایون بار خودشونو چه از لحاظ عاطفی وچه کاری وحتی فکر کردن در جزئیات روابط فامیلی روی دوش خانمها نذارن.
آقایون وقتی بچه دار می شن هیچ مسئولیتی اعم از بازی وتربیت بچه وحتی صحبت کردن با بچه رو حتی وقتی بزرگ می شنو به عهده نمی گیرن.میذارن مشکلات فامیلی حتی فامیل خودشونو خانم حل کنه حتی خودشون به این مشکلات دامن می زنن.
اغلب خونه ها مدیریت اقتصاد خانواده با خانمهاست.و خانمها باید کنترل مخارج خونه رو به عهده بگیرن.اونوقت اقا می ره برای یکی از بچه ها یه کادو سنگین می گیره.حالا خانم باید طوری خرجو برسونه که بتونه برای بجه های دیگه هم همون کادو رو بگیره تا میونه بچه ها بهم نخوره.این وسط بابا خوبه می شه وسخاوتمند ومامان خسیس می شه وگدا.
همه اینها باری که خانمها رو به تدریج فرسوده می کنه.برای نمونه می تونید مادر خودتونو ببینید

بچه ها کجایین .بیاین کمک

arash3340 نوشته است:
به نظر شما در جامعه ما حقوق زنان رعايت مي شه يا نه؟ اصولا زن و مرد با هم برابر هستند يا نه؟ چرا  زنان هميشه احساس مي كنند كه آقايان مي خواهند حقوق آنان را پايمال كنند ؟
دوست خوبم جواب این سوال بستگی داره تا برابری حقوق رو چطوری معنا کنی.
من چیزی که تو دانشکده حقوق یاد گرفتم این بوده که اگر ما به تبعیض بین زن و مرد معتقدیم همش ناشی از اینه که از قوانین و مقررات بی اطلاعیم و خیلی از حقوق خودمون رو نمیدونیم.به طور مثال چند درصد عامه مردم از حقوق تکالیف زن و مرد توی زندگی زناشویی آگاهن؟؟؟؟؟؟

اقا آرش کجایی
چرا زنگ می زنی و در میری

(در ایران اگه منظورتونه):هر وقت دیه یه زن با دیه مرد برابر شد ،اونوقت بیاین بحث کنیم....هر وقت همونطور که چند همسری برای یه زن غیر قانونیه در مورد مرد هم غیر قانونی شد، اونوقت بیاین بحث کنیم.......هر وقت بعد طلاق حق سرپرستی فرزند (در صورت شرایط مساوی و مناسب هم مادر و هم پدر) به پدر داده نشد،اونوقت بیاین بحث کنیم و هزاران نمونه دیگه.....دوست عزیز آرش خان ،جواب سؤال شما خیلی واضح و مبرهنه و اصلا" جای بحث نداره..........

دوستای عزیز بحثو س یا سی نکنید. این چیز ها رو که همه می دونیم.منظور آقا آرش مسائل ارتباطی است

اگه زنا نميتونن هم زمان جندتا شوهر داشته باشن دليلش معلومه چون هيچ زني همزمان نميتونه از چندتا مرد باردار بشه.اگه قانون اسلامي اينه كه حضانت در صورت شرايط به مرد ميدن براي اينه كه زن بتونه راحت دوباره ازدواج كنه ولي اگه شرايط داشته باشه ميتونه حضانتو خودش بگيره. در مرد ديه نميتونم چيزي بگم چون تحقيق نكردم تا حالا. 

آفرین آفتاب عزیزم کاملا درست گفتی.
در مورد دیه و ارث علت اینکه سهم(حصه) مرد دو برابر زن هست اینه که یک مرد عهده دار اداره یک زندگیه و سرپرست خونوادست باید مخارج زندگی خونوادشو تامین کنه-نفقه زنشو بده چه ثروتمند و ملی باشه یا معسر و فقیر.
پس هیچ کدوم اینا همونطور که شما فرمودی دلیل برتری مردان یا حقوق اون ها نیست.

فدات شم ترنم جون

دیه ای که داده می شود در واقع به ولی دم داده می شود نه به مرد فوت شده.و در واقع به همسر و فرزندانش و والدین می رسد که هم زنند و هم مرد.
جدای از والدین و فرزندان دیه مرد به همسرش (به نسبت) و دیه زن هم به همسرش می رسد.
 در واقع این همسر مردمتوفی (که زن است) است که دو برابر دیه  را می برد.
بنابراین این قانون کاملا به نفع زن است نه مرد

خدا نتونه آفتاب جونم.
مرسی پرواز جون استدلالتون منطقی بود.مرحبااااااااااااااااااااااااا

در مورد حق حضانت دختر و پسر تا 7 سالگی با مادر است و پدر باید نفقه بدهد و با اجازه دادگاه ومحل تعیین شده بچه را ببیند .
دختر از 9 سالگی و پسر از 15 سالگی خودشان تصمیم می کیرند پیش پدر یا مادر باشند. بین این دو فاصله  یهنی 7 تا 9 سالگی دختر و 7 تا15 سالگی پسر دادگاه با نظر بچه ها رای می دهد که بچه کجا باشد.و اگر شرایط زندگی مادر خوب باشد معمولا بچه ها ترجیح می دهند پیش مادرشان باشند و دادگاه رای به حضانت مادر می دهد.
خانمهایی که با ارعاب و گذشتن از حقشان مثل مهریه حضانت را می گیرند اشتباه می کنند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن