تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798382972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه چیز در مورد گوگل


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: گوگل را همه می شناسیم. حالا دیگر آنقدر با زندگی روزانه ما عجین شده است که پاسخ هر سوالی را از او می پرسیم.گوگل انگار یک دانای مطلق است. پیرمردی که جواب هر سوالی را دارد و با هر سوال پاسخ های جامع و کاملی را بصورت متن،تصویر،ویدئو و … در اختیار ما می گذارد. اما این پیرمرد دانا تازه ۱۲ سالش شده است. هر روز خبرهایی از جاه طلبی های گوگل در زمینه های مختلف را می خوانیم.پروژه هایی در زمینه اینترنت پرسرعت تا اتومبیل های بدون سرنشین! اما به راستی گوگل چقدر بزرگ است؟ این مطلب می کوشد با برخی محاسبات ریاضی گوگل واقعی را به شما بشناساند *.
[تصویر: 0.065363001287239050_ps_logo2.png]

اگر گوگل یک کشور بود با ۲۰۶,۴۴۸,۱۰۳ بازدید روزانه اش از برزیل پرجمعیت تر می شد. در این صورت گوگل با این مقدار جمعیت پس از کشورهای چین،هند،امریکا و اندونزی پنجمین کشور پرجمعیت جهان می نمود.
بطور متوسط از هر ۸ کاربر اینترنت یک نفر هر روز سری به Google.com می زند. حالا فرض کنید این تعداد در یک جا گرد هم آیند.در این صورت برای جا دادنشان به حداقل ۲۰۶۵ استادیوم نیوکمپ نیاز داریم تا آنها را در کنار هم بنشانیم!


[تصویر: 0.095777001287239050_100000.jpg]

استادیوم ۱۰۰ هزار نفری نیوکمپ - بزرگترین استادیوم ورزشی خصوصی در جهان متعلق به باشگاه بارسلونا

اگر این ۲۰۶,۴۴۸,۱۰۳ بازدیدکننده روزانه دست در دست یکدیگر و در کنار هم بایستند یک خط انسانی به طول ۲۳۱۲۲۲ کیلومتر را می سازند که بیش از ۴٫۶ برابر طول دیوار چین است.
۳۴٫۷ درصد جمعیت کشور گوگل را مردم امریکا تشکیل می دهند.کشورهای هند،چین،آلمان پس از امریکا بیشترین ساکنین را در گوگل دارد. جالب آنکه کشورمان ایران با تصاحب ۲٫۸ درصد از جمعیت گوگل در مقام هفتم جهان قرار دارد.
بطور متوسط بازدیدکنندگان گوگل حدود ۱۱٫۷۶ صفحه از این سایت را بازدید می کنند، به این معنا که سرورهای گوگل باید در هر روز ۲,۴۲۷,۸۲۹,۶۹۱ صفحه وب را نمایش دهند که معادل ۲۸,۱۰۰ صفحه در هر ثانیه است.
در سال ۱۹۹۸ سرورهای گوگل ۲۵میلیون صفحه را ایندکس کرده بودند حال آنکه در سال ۲۰۱۰ این عدد ۱۶۰۰ برابر شده و به عدد ۴۰میلیارد صفحه وب رسیده است.در این صورت اگر صفحه وب یکتای ایندکس شده توسط گوگل را بتوانیم بر روی یک سمت کاغذ A4 پرینت بگیریم با این کاغذها می توان حدود پنج بار کل امریکای شمالی را فرش کرد.
بیش از یک تریلیون آدرس اینترنتی (URL) یکتایی که گوگل ایندکس کرده است را اگر بصورت پشت سر هم بنویسیم این آدرسها تشکیل خطی به طول ۵۱ میلیون کیلومتر را خواهند داد که یک سوم فاصله بین زمین تا خورشید خواهد بود.
در صورتی که میخواستیم تمام سایت هایی که گوگل ایندکس کرده است را در یک مانیتور نمایش دهیم اندازه صفحه نمایش ما باید ۶میلیون مایل (از گوشه به گوشه) می بود یعنی ۲۴۱ برابر خط استوا.
گوگل در نظر دارد در آینده ای نزدیک حدود ۱۰۰ پتابایت (هر پتابایت = ۱۰۰۰۰۰۰ گیگابایت) اطلاعات را جمع آوری کند.این اطلاعات معادل نیمی از تمام آنچه است که بشر از ابتدا تا کنون بصورت مکتوب درآورده است.
مجموع ظرفیت هایی که گوگل به کاربران جیمیلش اختصاص داده است برابر با ۱٫۷۴ میلیارد CD صوتی کامل است.این CD ها در صورتی که روی هم قرار گیرند ارتفاعی برابر با ۲۰۸۸ کیلومتر را خواهند ساخت که ۲۳۶ برابر بلندتر از قله اورست می باشد.
در صورتی که شما برای جستجوی هر صفحه وب که در گوگل ایندکس شده است یک دقیقه وقت بگذارید ۳۸۰۲۶ سال زمان لازم خواهد بود تا تمام صفحات را مشاهده کنید حال آنکه این کار برای گوگل حداکثر ۰٫۵ ثانیه زمان می گیرد.
تا کنون حدود ۱٫۵ میلیارد تصویر توسط گوگل شناسایی و ثبت شده است.برای ذخیره تمام آنها شما به ۱۱۲ میلیون فلاپی دیسک نیاز دارید یعنی کوهی به ارتفاع ۳۹۱ کیلومتر از فلاپی دیسک !
۱۵۶۲۵۰۰ عدد از پرحجم ترین iPad های موجود در بازار را لازم خواهید داشت تا ایندکس های گوگل را در آنها ذخیره کنید. این iPad ها در مجموع ۱۰۶۳ تن وزن دارند و در صورتی که در کنار هم قرار داده شوند فاصله لندن تا پاریس را خواهند پیمود.
تا سال آینده فضای مورد نیاز گوگل برای ذخیره صفحات وب به یک اگزابایت (معادل ۱٫۰۷۳٫۷۴۱٫۸۲۴ گیگابایت) خواهد رسید یعنی فضایی که ۵۰۰۰۰ سال تصویر ویدئویی با کیفیت DVD اشغال میکند.
شما نیاز به تبدیل ۱٫۲ میلیون درخت به کاغذ دارید تا بتوانید ۲۴ پتابایت اطلاعاتی که گوگل در هر روز پردازش میکند را پرینت بگیرید.
دارائی شخصی سرگئی برین و لری پیج (مالکان گوگل) هر کدام به ۱۷٫۵ میلیارد دلار می رسد. حقوقی که این دو از گوگل دریافت می دارند سالیانه یک دلار می باشد ! درآمد ۸٫۳ میلیارد دلاری گوگل به تنهایی با مجموع تولید ناخالص داخلی شش کشور باربادوس،مغولستان،مالدیو،دومینیک،گرینلند و جزایر کیمن برابری می کند.

[تصویر: 0.726395001287239050_google-time-cover.jpg]

عکس مدیران گوگل بر روی جلد مجله TIME
هزینه نگهداری یوتیوب روزانه نزدیک به ۱ میلیون دلار بوده و در هر دقیقه ۲۴ ساعت ویدئو در آن آپلود می شود به این معنا که کاربران در هر روز چهار سال کامل ویدئو در این سایت آپلود می نمایند.
ویدئوی “Charlie Bit My Finger” تاکنون پربیننده ترین ویدئوی یوتیوب بوده و تا کنون ۲۳۸,۰۹۴,۲۷۷ بازدید از این ویدئو ثبت شده است یعنی در مجموع تا به امروز سه و نیم سال از تاریخ بشر صرف دیدن این ویدئو شده است !
اولین توئیت رسمی گوگل به زبان باینری و ترجمه عبارت معروف “I’m feeling lucky” بود.
و در پایان واژه “گوگل” در سال ۲۰۰۶ به واژه نامه میریام وبستر و لغت نامه انگلیسی آکسفورد افزوده شد.
اگر روزگاری باغ های معلق بابل، فانوس اسکندریه، اهرام ثلاثه و امثالهم به عنوان شاهکارهای نبوغ بشری مورد توجه قرار می گرفتند شاید بتوان شاهکار گوگل را نیز به عنوان یکی از نمادهای هوش و توانایی انسان مدرن به رخ آیندگان کشید.
عددها و آمارها همگی از منابع ذکر شده استخراج شده اند و صحت و سقم آنها بصورت قطعی مورد تایید نیست. در برخی موارد عددها برای سهولت بیشتر گرد شده اند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن