تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798765041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشخاموشي هاي مكرر و افزايش زياندهي صنوف


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشخاموشي هاي مكرر و افزايش زياندهي صنوف
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني .


عدم اجراي طرح تعطيلي زودهنگام واحدهاي صنفي در ساعات اوليه شب موجب شد تا برق واحدهاي صنفي در زمان پيك خاموشي و براساس جدول زمانبندي اعلام شده از سوي وزارت نيرو قطع شود كه اين اقدام مسولان منجر به زياندهي واحدهاي صنفي شده است.
به گزارش خبرنگار موج پس از مخالفتهاي مسولان صنوف با تعطيلي زودهنگام واحدهاي صنفي ،صنوف نيز مشمول جدول زمانبندي قطع برق شدند كه اين مساله موجب شده تا هر يك از صنوف دچار زيانهاي اقتصادي شوند .
صاحب يك سوپر ماركت كه از قطع و وصل مكرر برق گله من است در خصوص وضعيت اخير برق مي گويد:قطع و وصل هاي مكرر موجب شده تا بسياري از اجناس داخل فروشگاه فاسد شود.
وي مي افزايد:در حال حاضر با قطعي برق بسياري از مواد لبني فاقد مواد نگهدارنده ،سبزي هاي بسته بندي شده و انواع جوانه در سوپرماركت ها دچار فساد مي شود.
وي با انتقاد از طولاني شدن زمان خاموشي ها بيشتر از مدت زمانيكه از سوي وزارت نيرو اعلام شده مي گويد :متاسفانه دامنه فساد كالا و محصولات به چند قلم كالايي كه در بالا ذكر شد محدود نمي شود و با طولاني شدن زمان قطعي برق انواع كيك ها و كاكايوهايي كه بايد در فضاي خنك نگه داري شوند دچار كهنگي و فساد مي شوند .
اين فروشنده در خصوص ميزان زيان اقتصادي كه از زمان اجراي خاموشي ها متحمل شده اذعان مي دارد:رقم اين زيانها را محاسبه نكرده ام .
صاحب سوپرماركت ديگري مي گويد :قطع و وصل مكرر برق و طولاني شدن زمان خاموشي ها علاوه بر تاثير منفي در كاهش فروش واحد صنفي منجر به آسيب ديدن لوازم برقي مانند يخچال هاي فروشگاهش شده است.
وي ادامه مي دهد:هر ساله در فصل تابستان بيشترين فروش سوپرماركتها به دليل استقبال مردم از مصرف انواع بستني و نوشيدني خنك بود اما امسال به دليل قطع برق و آب شدن بستني ها و تغيير شكل آنها و كاهش ارزش غذايي بستني اين محصول مشتري خود را در بازار از دست داده كه اين امر موجب زياندهي واحدهاي توليدي و توزيعي بستني در كشور مي شود.
صاحب يك آرايشگاه مردانه نيز در خصوص تاثير قطع برق در زياندهي و كاهش درآمد واحد صنفي اش مي گويد:هرچند مراجعه مردان به آرايشگاه تابع قاعده و قانون و زمان خاصي نيست اما قطع برق در بعد از ظهرها موجب مي شود تا تعداد مراجعان كاهش يافته و به طور اتوماتيك از درآمد آرايشگاهها نيز كاسته شود.
صاحب يك آرايشگاه زنانه نيز در اين خصوص اظهار مي دارد:با توجه به اينكه نرخ آرايش و پيرايش خانم ها تقريبا چشمگير است به همين دليل قطع برق در صنف ما بيشترين زياندهي را برجاي گذاشته است .
وي ادامه مي دهد :به طور مثال هزينه رنگ ومش در يك آرايشگاه زنانه به طور متوسط 60 تا 180 هزارتومان است كه اگر روزانه هر آرايشگري دو مشتري اينچنيني را از دست بدهد شايد محاسبه نرخ زيان آن آرايشگاه تقريبا غيرممكن باشد .
صاحب آرايشگاه خاطرنشان مي كند :قطع برق علاوه بر زيانهاي اقتصادي موجب مي شود تا اعتبار و شهرت صنفي مانند آرايشگران زنانه لطمه ببيند زيرا نوبت قبلي مراجعان لغو شده و اين باعث از دست دادن مشتري مي شود .
يك گل فروش نيز در زمينه تاثير قطع برق در كسب درآمدش مي گويد:از آنجايي كه حيات گل ها وابسته به سيستم سرمايشي است با قطع برق در گل فروشي هايي كه فاقد ژنراتور هستند تمامي گل ها غيرقابل مي شوند بنابراين زيان گل فروشي ها بر اساس ميزان خريد روزانه تعيين كرد.
فروشنده كيف وكفش نيز دراين زمينه اظهار مي دارد: با توجه به اينكه كالاي عرضه شده در واحد صنفي ما فساد پذير نيست بنابراين به سرمايه اوليه ما آسيبي وارد نمي شود اما زياني كه صنف ما دچار آن مي شود كاهش فروش است زيرا به دليل گرماي هوا و تاريكي فضاي فروشگاهها اصولا مردم چندان تمايلي به خريد نداشته بنابراين ما با كاهش فروش مواجه مي شويم كه به طور طبيعي كاهش فروش از سوي واحدهاي صنفي كاهش توليد را در پي خواهد داشت.
يك فروشنده لباس نيز در خصوص تاثير منفي قطع برق در كسب درآمدش مي گويد :با توجه به اينكه ميزان مراجعه مشتري به صنف ما در ساعات اوليه صبح چندان قابل توجه نيست بنابراين اگر با قطعي برق در صبح مواجه شويم تاثير چنداني در كسب درآمدمان نخواهد داشت اما اگر قطعي برق براي صنف ما در ساعات بعد از ظهر رخ دهد كه اين اتفاق نيز مي افتد با كاهش چشمگير درآمد مواجه خواهيم شد زيرا گرماي طاقت فرساي هوا و تاريكي فروشگاه قدرت خريد را از مردم سلب مي كند.
صاحب يك كافي شاپ نيز در اين زمينه اظهار مي دارد:شايد دنج بودن كافي شاپها بتواند تاريكي و گرماي هوا را براي اكثر دختران و پسران جوان كه مشتريان ما هستند،قابل تحمل كند اما عدم ارائه خدمات در ساعاتي كه برق نداريم موجب مي شود تا ساعتها بعد از وصل برق نيز كسي به سراغ ما نيايد چون هيچ نوع دسر، بستني نوشيدني خنكي براي عرضه نداريم بنابراين زياندهي اين واحد صنفي با قطعي برق امري طبيعي است .
زياندهي واحدهاي صنفي به دليل قطع برق امري طبيعي است زيرا با قطع برق قدرت ارائه كالا و خدمات با كيفيت به مشتري از صاحبان صنوف سلب شده و زمينه زياندهي اصناف مهيا مي شود و براساس گفته مسولان وزارت بازرگاني صاحبان صنوف نيز براي تامين زيان خود اقدام به گرانفروشي خواهند نمود و اين مساله منجر به افزايش فشارهاي اقتصادي بر مردم خواهد شد اما اگر وزارت نيرو هنگام واگذاري كنتورها به مشتريان برق واحدهاي تجاري و مسكوني را از يكديگر تفكيك كرده بود ،امروز مي توانست ساعات قطع برق صنوف را با هماهنگي با آنها براي كاهش زيان اقتصادي شان انجام دهد و به طور حتم ديگر شاهد بروز چنين مشكلاتي در اقتصاد كشور نبوديم .
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن