تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798408007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برداشت غلط، استنتاج مخدوش، پيشنهاد عجيب


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: برداشت غلط، استنتاج مخدوش، پيشنهاد عجيب
آنچه روشن است ارادت خاص احمدي نژاد به رهبر انقلاب و عنايت ويژه آن بزرگوار به وي است. به طوري كه ايشان بارها بر اصولگرايي و بازگشت به آرمانها و شعارهاي انقلاب و امام(ره) در دولت نهم تأكيد كرده اند. بنابراين، در شرايطي كه نقل قول از ايشان براي تأييد علي كردان كه حتي پس رسيدن به وزارت نيز بايد پاسخگوي ابهامات مطرح شده درخصوص خود باشد، چندان صحيح به نظر نمي رسيد اما ادعاي تحريف اين نقل قول ها از سوي مديرمسئول روزنامه كيهان كه به عنوان يكي از استوانه هاي جريان اصولگرايي در ميان فعالين سياسي و رسانه اي پذيرفته شده است، نادرست تر بود.
"نقل كردند يكي از دوستان آمد به من گفت. گفت: بعضي از دوستان نمي دانم از كدام منبع نقل كردند كه وقتي با آقا مطرح شد، احمدي نژاد اصرار كرده و بالاخره آقا فرمودند كه من مخالفتي ندارم. اصلاً رابطه من با رهبري اينگونه است؟ رابطه اين دولت با رهبري اينگونه تنظيم شده است؟ اصلاً براي ايشان دو رقيقه هم طول نكشيد. من به ايشان گفتم اين سير طي شده؛ فلان دوست، فلان برادر، چند نفر رسيديم به اين؛ ما استنتاجي كرديم از مجلس محترم توسط دوستان متعدد؛ گفتند برادر عزيز و بسيار خوبمان آقاي صمصامي و برادر بسيار خوبمان آقاي سيد مهدي لب مرزي هستند. ممكن است كه رأي لازم را كسب نكنند. آقاي سيد مهدي آمد به من گفت: فلاني، ارزيابي كرديم لب مرزي ايم، شما اين خطر را نكن، برو روي فرد ديگري بررسي بكن. وقتي من خدمت آقا، يك دقيقه نشد عرض من. من سير را گفتم؛ ايشان يك سئوال فرمودند كه تو چقدر آقاي كردان را مي شناسي؟ من گفتم اينگونه مي شناسم، ويژگيها، سوابق و از اين افراد هم راجع به ايشان سئوال كردم، ايشان هم فرمودند بسيار خوب، برويد تلاش كنيد ايشان رأي بياورند. بالاخره ما كه نبايد بياييم اينجا يك حرفي را نقل مي كنيم، آن هم از بالاترين جايگاه نظام كه همه پيكره نظام و اين ملت متصل به آنجاست. يا برادري آمد گفت؛ خودش موافق نيست، احمدي نژاد مخالف است. به همين خاطر فلان برادر و بهمان برادر مخالفت مي كنند. بنده را مي شناسيد؛ اهل سياسي بازي و اينجوز چيزها نيستيم. مگر رودربايستي داريم، مي آييم مي گوييم، تصميم گيري هم با شماست. همينطور بود. البته امروز من خيلي خوشحال شدم. خدا را شكر كردم كه جناب آقاي لاريجاني چندبار گفتند من با كاغذهايي كه منتشر مي شود، برخورد خواهم كرد. ان شاءالله برخورد كنند منشأش مشخص بشود."

لينك صوتي بخشي از اظهارات رئيس جمهور در جلسه علني روز سه شنبه مجلس

رئيس جمهور بعدازظهر روز گذشته به عنوان آخرين ناطق پشت تريبون مجلس قرار گرفت تا از وزراي پيشنهادي خود براي وزارتخانه هاي راه و ترابري، كشور و اقتصاد و امور دارايي دفاع كند.

به گزارش رجانيوز، بخشي از دفاع احمدي نژاد از وزير پيشنهادي كشور اما به شيوه مألوف وي انجام شد و رئيس جمهور براي نخستين بار در يك جلسه علني و رسمي به نقل قولي از رهبر انقلاب در جهت تأييد وزير مورد نظر خود اقدام كرد.

دكتر احمدي نژاد در اين بخش از سخنان خود كه متن پياده شده آن در فوق آمده است درخصوص نظر رهبري درباره يكي از وزراي پيشنهادي مطالبي بيان كردند كه با تحريف آن در سرمقاله امروز روزنامه كيهان تهمت تحريف بيانات رهبر انقلاب به دكتر احمدي نژاد وارد شد.

اين تهمت در شرايطي از تريبون اين روزنامه انتشار يافت و رئيس جمهور به دروغگويي متهم شد كه حسين شريعتمداري مديرمسئول اين روزنامه مطلب مورد ادعاي خود را به نقل از خبرگزاري مهر كه معمولاً در تنظيم اخبار بي دقت نشان داده است، مستند كرد.

وي با ادعاي اينكه احمدي نژاد از كلمه موافقت رهبري در اظهارات خود استفاده كرده است، به وي خرده گرفت كه چرا از حد خود مي گذرد و نتيجه گرفت اين استناد خلاف واقع در رأي نمايندگان مؤثر بوده و بنابراين پيشنهاد عجيب تجديد رأي گيري درخصوص وزير پيشنهادي كشور را مطرح كرد.

متعاقب انتشار اين يادداشت و بيان ادعاي غلط از سوي شريعتمداري، فضاي امروز نيز مجلس فضاي سنگيني را تجربه كرد به طوري كه الياس نادران از طيف سياسي خاصي كه روز گذشته تلاش فراواني براي عدم رأي اعتماد به وزرا كردند و نهايتاً ناكام ماندند، در تذكري آيين نامه اي اظهار داشت: از ديگر مواردي كه براي اولين بار در مجلس اتفاق افتاد اين بود كه در طي سال گذشته از مقام معظم رهبري براي راي آوردن و يا نياوردن وزيران هزينه مي‌شود كه خلاف رويه و شان مجلس و نظام است.

نادران ادامه داد: بر اساس اين مستندات بود كه عزيزان نماينده به اين وزيران پيشنهادي راي دادند.

وي تصريح كرد: امروز چند نماينده به من مراجعه و بيان كردند كه راي مثبت ما به دليل استناداتي بود كه در خصوص نظر وزارت اطلاعات و مقام معظم رهبري داده شد.

همچنين احمد توكلي يكي از سران جريان مخالف دولت در مجلس نيز با ابراز رضايت از سرمقاله كيهان آن را لذت بخش دانست.

از سوي ديگر اما برخي نمايندگان مانند رسايي نماينده تهران و شجاعي كياسري نماينده ساري نوشته امروز كيهان را خلاف موازين و اخلاق مطبوعاتي خواندند.

كياسري در اين زمينه تأكيد كرد: ضمن اين كه به مدير مسئول روزنامه كيهان احترام قائل هستم اما بايد براي جايگاه‌ها تفكيك قائل شد. در سرمقاله امروز كيهان، راي مجلس مخدوش اعلام شده است كه اين مساله در صلاحيت روزنامه نگار نيست، زيرا اين كار بازي با قوه قانونگذار است. اگر بنابر اين باشد كه هر كس قوانيني كه در مجلس وضع مي‌شود را مخدوش اعلام كند، اين كار نوعي بي‌اعتباري و بي‌اعتنايي به قوانين جاري كشور را موجب مي‌شود.

وي با بيان اين كه ساز و كارها در قانون مشخص شده است، گفت: تاييد يا رد و يا مخدوش اعلام كردن قوانين فقط بر عهده شوراي نگهبان است.

نماينده ساري با اشاره به اين كه روزنامه كيهان از جايگاه و منظر دفتر مقام معظم رهبري صحبت مي‌كند، گفت: اين در حالي است كه رهبر انقلاب متعلق به همه نظام جمهوري اسلامي است و نبايد به گونه‌اي صحبت كند كه گويا از دفتر مقام معظم رهبري نمايندگي دارد.

اين نماينده مجلس تاكيد كرد: بايد جايگاه‌ها براي اظهار نظر مشخص باشد، اگرچه روزنامه مي‌تواند تحليل ارايه كند اما نبايد داوري كند. اين كار، كاري است كه بايد از طريق شوراي نگهبان صورت گيرد و اظهار نظر كند.

نماينده ساري در مجلس همچنين به سرمقاله روز گذشته كيهان درباره راي اعتماد به وزرا اشاره كرد و گفت: برداشت‌ها اين است كه نسبت به سه وزير جريان حساب شده‌اي وجود دارد كه از بيرون و داخل مجلس هدايت مي‌شود.

وي با بيان اينكه نمايندگان استقلال راي دارند، اظهار داشت: بايد بپذيريم كه نمايندگان انسان‌هايي فرهيخته و فهيمي هستند و تحت تاثير هيچ نوع القائاتي قرار نمي‌گيرند.

شجاعي كياسري افزود: آنان خودشان صلاحيت‌ها را بررسي مي‌كنند و به ديدگاه ها و نظرات وزراي پيشنهادي مي‌انديشند و بر اين اساس راي مي‌دهند.

همچنين حميد رسايي نماينده مردم تهران نيز سرمقاله امروز روزنامه كيهان را داراي اشكال دانست و با بيان اينكه روزنامه مذكور و مدير مسئول اين روزنامه از باب احساس وظيفه اين مطلب را نوشته است، يادآور شد كه نقل قول شريعتمداري از رييس جمهوري چند اشكال دارد و استدلال او نيز براساس اين چند مورد مي‌باشد.

رسايي گفت: نقل قولي كه در روزنامه كيهان آمده از خبرگزاري مهر نقل شده است و من متن اين نقل قول را با اتاق فرمان چك كردم. اساساً در جمله احمدي نژاد كلمه ايشان نيز موافقت كردند وجود نداشته و تمام استدلال برادرعزيز همين است. من نامه‌اي در اين خصوص نوشته ام و آن را به شريعتمداري نيز خواهم داد.

با اين حال، زمان زيادي از تشكيك در نقل قول از رهبر انقلاب و شادماني مخالفان مدعي اصولگرايي دولت در مجلس نگذشته بود كه يك مقام آگاه و مسئول در دفتر مقام معظم رهبري اعلام كرد: نقل قول رييس جمهوري از مقام معظم رهبري درباره بعضي از اعضاي پيشنهادي مربوط به كابينه، خلاف واقع نيست.

وي اعلام كرد: ديدارهاي آقاي رئيس جمهور با رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديدارهاي كاملاً خصوصي است و طبعا مطالبي كه در آن جلسات مورد گفتگو و تبادل نظر قرار مي‌گيرد، تابع حكم مربوط به جلسات خصوصي است و هيچ كس نمي تواند ادعاي نقل و يا تحريف مطالبي را داشته باشد كه علي القاعده دسترسي به آنها جز در شرايط خاص، امكان پذير نمي‌باشد و لذا اين دفتر اعلام مي كند نقل قول جناب آقاي رئيس جمهور از مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در رابطه با بعضي از اعضاي پيشنهادي مربوط به كابينه، با توجه به مجموعه مذاكراتي كه در اين مورد صورت گرفته است، خلاف واقع نيست و مضمون آنچه ايشان ذكر كرده اند، همان عدم مخالفت است. از همه دوستان و سروران خصوصاً فعالان در عرصه افكار عمومي و مطبوعات تقاضامنديم از هرگونه نقل قول و استناد به رهبر معظم انقلاب اسلامي قبل از تاييد رسمي و مجوز روابط عمومي اين دفتر، به طور جدي خودداري كنند.

اين واكنش سريع به نظر مي رسد به دليل آن صورت گرفت كه رسانه ها با ادعاي اينكه مديرمسئول كيهان، نماينده ولي فقيه در اين روزنامه نيز مي باشد، قصد انتساب ديدگاه شخصي وي به رهبر انقلاب را داشتند.

آنچه روشن است ارادت خاص احمدي نژاد به رهبر انقلاب و عنايت ويژه آن بزرگوار به وي است به طوري كه ايشان بارها بر اصولگرايي و بازگشت به آرمانها و شعارهاي انقلاب و امام(ره) در دولت نهم تأكيد كرده اند. بنابراين، در شرايطي كه نقل قول از ايشان براي تأييد علي كردان كه حتي پس رسيدن به وزارت نيز بايد پاسخگوي ابهامات مطرح شده درخصوص خود باشد، چندان صحيح به نظر نمي رسيد اما ادعاي تحريف اين نقل قول ها از سوي مديرمسئول روزنامه كيهان كه به عنوان يكي از استوانه هاي جريان اصولگرايي در ميان فعالين سياسي و رسانه اي پذيرفته شده است، نادرست تر بود؛ امري كه انتظار مي رود شريعتمداري بنا به منش اصولگرايانه خود در روزهاي آينده جبران و از تكرار آن خودداري كند تا مبادا سهوهاي احتمالي آتيه اين روزنامه كه معمولاً در رسانه ها به دليل نياز به سرعت و حجم انبوه اطلاعات تا حدودي گريزناپذير است، از سوي دشمنان انقلاب با استناد به موضع گيري امروز وي به رهبر عزيز انقلاب منسوب شد.

همچنين افرادي كه روز گذشته زمينه و فرآيندي را ايجاد كردند كه منتهي به نقل قول از بالاترين ركن نظام شد، به طوري كه احمدي نژاد را در جايگاه پهلوي نشاندند كه وزراي طاغوتي را مي خواهد بازگرداند، او را در مقام ليبرال ها نشاندند كه وزيرش به درد دولت موقت سال 58 مي خورد و به نحوي سخن گفتند كه گويا فاتحه اصولگرايي خوانده شده است، نيز در اين زمينه بايد پاسخگو باشند. افرادي كه برخي از آنها در ايام انتخابات رياست جمهوري 84 در حالي كه رهبر معظم انقلاب تأكيد داشتند هيچ كس از رأي من خبر ندارد، در جريان موسوم به اصولگرايان تحولخواه ادعاي دروغين مي كردند كه نظر رهبري روي كانديداي موردنظر آنهاست، امروز مدعي صيانت از بيانات و نقل قول هاي رهبري شده و به اين بهانه قصد منكوب كردن احمدي نژاد را دارند. اين همه در حاليست كه به جرأت مي توان گفت در ميان اصولگرايان و مدعيان اصولگرايي هيچ كس از احمدي نژاد به رهبر انقلاب نزديك تر و ارادتمندتر نيست. مشي وي و عنايات خاصه رهبري در طول اين 3 سال مؤيد اين ادعاست.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن