تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798692104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوسازي‌ آتش‌نشاني پايتخت پس از 30 سال


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نوسازي‌ آتش‌نشاني پايتخت پس از 30 سال


خدمات‌فوري- زهرا كشوري:
شهرداري تهران تا 2 ماه ديگر مجموعه‌اي از جديدترين تجهيزات آتش‌نشاني را پس از 30 سال واردكشور مي‌كند.

در حالي كه سال‌هاست تجهيزات سازمان آتش‌نشاني پايتخت فرسوده و حتي گاه غيرقابل استفاده شده‌اند، با اختصاص اعتبار ويژه از سوي شهرداري تهران به تجهيز و نوسازي اين بخش، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني تهران خبر از خريد و ورود اين تجهيزات تا 2 ماه آينده داد.

ورود مدرن‌ترين و مكانيزه‌ترين بالابرها، نردبان‌ها و ماشين‌هاي 3 كشور آلمان، فنلاند و اتريش پس از 30 دهه از ورود آخرين تجهيزات آتش‌نشاني به تهران، خسارت‌هاي مالي و جاني در حوادث را به ميزان قابل توجهي پايين مي‌آورد و سرعت خدمات‌رساني و نجات آسيب ديدگان افزايش مي‌يابد.

آخرين تجهيزات وارده به شهر تهران براي نجات از حوادث و اتفاق‌هاي مختلف به 3 دهه پيش مي‌رسد كه بر اثر استفاده‌هاي مكرر، تخريب و برخي از آنها از رده خارج شده‌اند.

آتش‌نشاني تهران به گفته محمدرضا حاجي‌بيگي، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني تهران در حالي به انتظار ورود 13 نردبان، 7 بالابر و 10ماشين نجات تا دو ماه و نيم آينده نشسته است كه اين سازمان براي نجات شهروندان تهران و مديريت حوادث و اتفاق‌هاي غيرمترقبه و غيرمنتظره شهر و جاده‌هاي منتهي به پايتخت تنها داراي يك نردبان و 3بالابر سالم و قابل استفاده است. تمامي دارايي سازمان آتش‌نشاني در اين سال‌ها 4نردبان بوده كه 3 نردبان آن عمر مفيد خود را كرده و از رده خارج شده‌اند.

به گفته حاجي‌بيگي هم‌اكنون نردبان‌ها، بالابرهاو ماشين‌هاي نجات در حال بارگيري از 2 كشور آلمان و فنلاند اتريش هستند.

2 كشور آلمان و فنلاند در دنيا صاحب فناوري ساخت كارآمدترين و مدرن‌ترين بالابرهاي دنيا هستند و بازار اين تجهيزات دنياي صنعتي امروز در دست اين دو كشور است و نياز بسياري از كشورهاي دنيا را تامين مي‌كنند.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني تهران فناوري نردبان و بالابرهاي خريداري شده را متفاوت با تجهيزات مورد استفاده تا به امروز در كشور دانست و الكترونيكي مكانيكي بودن تجهيزات، سرعت‌عمل بالا و قابل كنترل بودن آن در موقعيت‌هاي مختلف را از جمله تفاوت‌هاي اساسي تجهيزات خريداري شده نسبت به تجهيزات پيشين اين سازمان دانست.

تجهيزات پيشين سازمان آتش‌نشاني داراي سيستم مكانيكي با سرعت عمل كمتر بودند.
به گفته وي با توجه به تاكيد محمدباقر قاليباف، شهردار تهران به بحث ايمني و نجات جان افراد، 80 ميليارد تومان اعتبار براي خريد تجهيزات مدرن و مكانيزه پيش‌بيني شده كه بخشي از اين اعتبار در سال 86 و 87 اختصاص يافته و بخش ديگري از آن در سال 88 اختصاص مي‌يابد.

حاج بيگي يكي از امتيازهاي تجهيزات خريداري شده توسط اين سازمان را برنامه‌ريزي روي بالابر و استفاده از سيستم مانيتوري براي استفاده در حادثه دانست. قدرت زوم روي ناحيه‌هاي تخريب شده، سرعت عمل بالا و پيش‌بيني خرابي از ديگر امتيازهاي بالابرهاي جديد نسبت به بالابرهاي قديمي است.

به گفته مديرعامل سازمان آتش‌نشاني تهران نردبان‌هاي خريداري شده داراي 32 و 54متر ارتفاع هستند كه هركدام قابل استفاده در موقعيت خاص و داراي كارايي متفاوت هستند. وي خريد 13 نردبان و 7 بالابر را براساس استاندارهاي كشور ايران، براي شهر تهران كافي دانست و آن را موجب پويايي عمليات نيروهاي سازمان در شهر و در طول جاده اعلام كرد.از ديگر تجهيزات خريداري شده توسط سازمان آتش‌نشاني كشور خريد 10 ماشين نجات كامل با 36 ابزار لازم براي مديريت حادثه‌هاست.

به گفته حاج بيگي همچنين سازمان آتش‌نشاني در ماه‌هاي آتي، 5 دستگاه ماشين كه قدرت اطفاي حريق از فاصله 60 متري را دارد وارد تهران مي‌كند كه امكانات لازم براي مديريت حادثه‌ها در ساختمان‌هاي مرتفع و سنگين را از طريق كنترل داخل خوردرو دارد.همچنين محصول همكاي مشترك ايران‌خودرو و شركت «روزن‌باور» اتريش 120دستگاه حريق نجات است كه از اواسط سال آينده وارد شهر مي‌شود. اين خودروها توسط شركت ايران خودرو و با هماهنگي و تحت ليسانس اين شركت اتريشي، در داخل ايران ساخته مي‌شود.

ساخت 120 ايستگاه آتش‌نشاني

همچنين سازمان آتش‌نشاني براي اشراف بر تمامي شهر ساخت 120 ايستگاه آتش‌نشاني را در برنامه خود دارد.به گفته وي در حال حاضر 58 ايستگاه در سطح شهر وجود دارد و بر اساس زمان‌بندي اين سازمان هر ماه يك ايستگاه به ايستگاه‌هاي موجود اضافه مي‌شود.
ساخت و سازهاي غيراصولي، بي‌توجهي به قوانين راهنمايي و رانندگي، ناآشنا بودن با اصول زندگي شهري از جمله مسائلي است كه هر روز در گوشه و كنار كلانشهري چون تهران حادثه‌اي را رقم مي‌زند. آمادگي، در دسترس بودن و كارايي بالاي تجهيزات باعث كاهش تلفات جاني و مالي بسياري خواهد بود و هزينه‌هاي سنگين اين خسارت‌ها را پايين خواهد آورد.

تاريخ درج: 25 تير 1387 ساعت 12:20 تاريخ تاييد: 25 تير 1387 ساعت 13:26 تاريخ به روز رساني: 25 تير 1387 ساعت 13:20
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن