تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798360343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش اختصاصي مهر/بازتاب قدرت‌نمايي موشكي ايران در رسانه‌ هاي بالكان؛ پيام تهران به غرب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: /گزارش اختصاصي مهر/بازتاب قدرت‌نمايي موشكي ايران در رسانه‌ هاي بالكان؛ پيام تهران به غرب
خبرگزاري مهر - گروه سياسي: پرتاب همزمان 9 فروند موشك دور برد و ميان برد زمين به زمين سپاه پاسداران در رزمايش پيامبر اعظم 3 در رسانه‌هاي منطقه بالكان نيز همچون ساير محافل خبري جهان، بازتابي گسترده داشته است.

به گزارش خبرگزاري مهر،‌ پايگاه اينترنتي راديو و تلوزيون B92 كه از جمله رسانه‌هاي پرمخاطب منطقه بالكان محسوب مي‌شود، در گزارشي خبري - تحليلي با اعلام خبر آزمايش موشك‌هاي دوربرد و ميان برد كشورمان،‌ نوشته است: ايران به تازگي موشك‌هايي را آزمايش كرده كه توانايي هدف گرفتن مواضع اسرائيل و پايگاه‌هاي آمريكايي در منطقه خاورميانه را دارد.

اين رسانه صربي به نقل از تلويزيون دولتي ايران افزوده است: موشك شهاب 3 با وزن حدود يك تن،‌ توانايي هدف قرار دادن اهداف مورد نظر تا 2000 كيلومتر را داراست.

B92 ادامه مي‌دهد: جمهوري اسلامي ايران در دوره ‌اي به آ‍زمايش اين موشكهاي بالستيك اقدام كرده كه مسئله هسته‌اي اين كشور با غرب در شرايطي خاص قرار دارد. در همين حال حسين سلامي، فرمانده نيروهاي هوايي سپاه پاسداران هدف از اين رزمايش موشكي را اعلام آمادگي ايران براي دفاع از خود اعلام كرده است.

در ادامه اين گزارش به نقل از فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آمده است : ايران اعلام كرده كه راكت‌هاي بالستيك اش آمادگي شليك به هر سو در هر زمان را داشته و اين امري است كه به دشمنان اجازه اشتباه كردن درباره ايران را نخواهد داد.

B92 واكنش كاخ سفيد به اين مسئله را نيز مورد اشاره قرار داده و نوشته است: سخنگوي كاخ سفيد در اعلام موضعي نسبت به آزمايش موشكي اخير در ايران توسعه موشك هاي بالستيك اين كشور را نقض مصوبات شوراي امنيت دانسته و تاكيد كرده است كه اين مسئله به طور كلي با انتظارات جهاني از ايران در تناقض قرار دارد.

بخش‌هاي ديگر اين گزارش به موضع گروه موسوم به G8 نسبت به فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان و برخي ابعاد تحريم‌هاي جديد آمريكا عليه ايران پرداخته است.

در همين حال پايگاه اينترنتي موندو(MONDO) در گزارشي به اقدام اخير ايران در پرتاب همزمان 9 موشك دوربرد و ميان برد پرداخته و نوشت: ايران در جريان برگزاري مانوري در خليج فارس ضمن آزمايش موشك‌هاي جديد خود، توانست دشمن فرضي را با موفقيت مورد هدف قرار دهد.

اين گزارش به نقل از رسانه‌هاي خبري مي‌افزايد: تهران اعلام كرده كه يكي از 9 موشكي كه روز گذشته مورد آزمايش قرار داده، نسل پيشرفته موشك‌هاي موسوم به شهاب 3 است كه با برد بيش از 2000 كيلومتر توانايي هدف قرار دادن اسرائيل و پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه را داراست.

موندو ادامه مي‌دهد: ايران در حالي مانور نظامي - موشكي خود در خليج فارس را اجرا مي‌كند كه آن سوي آب‌هاي اين خليج، نيرو هاي آمريكايي به تمرين هاي نظامي مشغول هستند. اين درحالي است كه در روزهاي اخير لفاظي هاي نظامي بين جمهوري اسلامي ايران و اسرائيل افزايش بي سابقه اي داشته است.

در بخش ديگري از گزارش اين پايگاه اينترنتي صربي مي‌خوانيم: چند روز قبل نيز علي شيرازي، نماينده آيت‌الله خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي ايران نيز در پاسخ به تهديدات اسرائيل تاكيد كرده بود كه در صورت عملي شدن تهديدات مذكور، ايران نه تنها تل‌آويو و ساير شهرهاي اسرائيل كه پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در منطقه و تمام نقاط جهان را ناامن خواهد كرد.

به گزارش مهر، پايگاه اينترنتي راديو و تلويزيون وويوودينا(RTV) نيز ضمن ارائه گزارشي در اين باره، نوشته است: ايران با آ‍زمايش موشك‌هاي زلزال، فتح و شهاب 3 آمادگي خود براي مقابله با تهديدات اسرائيل را نشان داد.

اين پايگاه اينترنتي صربي همچنين با ارائه جزئياتي از آزمايش موشكي اخير در كشورمان،‌ افزوده است: ايران در حالي به انجام اين آزمايش‌ها پرداخته كه روابطش با غرب به سبب آخرين تحولات مربوط به موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي اين كشور، وضعيتي ويژه دارد.

راديو و تلويزيون وويوودينا در ادامه گزارش خود به نقل از شبكه خبري پرس تي وي ايران ادامه مي‌دهد: بر اساس اخبار منتشر شده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين رزمايش موشكي علاوه بر آزمايش نسل جديد موشك شهاب 3، موشك‌هاي زلزال با برد 400 و فتح با برد 170 كيلومتر را آزمايش كرده است.

در بخش پاياني اين گزارش، همزماني نسبي رزمايش پيامبر اعظم 3 و مانور نظامي نيروهاي آمريكايي و انگليسي در خليج فارس نيز مورد پردازش قرار گرفته و آمده است كه اين همزمان نمي‌تواند بي معنا باشد.

راديو و تلويزيون دولتي صربستان (RTS) نيز بطور تفصيلي به آزمايش‌هاي موشكي اخير درايران پرداخته و توانايي كشورمان در پاسخگويي به تهديدات احتمالي ر‍ژيم صهيونيستي و ايالات متحده آمريكا را مورد پردازش قرار داده است.

در اين گزارش كه در پايگاه اينترنتي شبكه راديويي و تلويزيون صربستان منتشر شده، به نقل از شبكه خبري العالم مي‌خوانيم: ايران روز گذشته نسل جديدي از موشك‌هاي موسوم به شهاب 3 را كه برد بيش از 2000 كيلومتر و وزن بالغ بر يك تن از جمله وي‍ژگي‌هاي اوليه آن است را با موفقيت پرتاب كرد.

اين شبكه صربي ادامه مي‌دهد: اقدام اخير جمهوري اسلامي ايران در آزمايش نسل جديد موشك‌هاي دوربرد و ميان برد، در حالي بر خروجي اغلب رسانه‌هاي خبري - تحليلي دنيا قرار گرفته كه علاوه بر شرايط ويژه اين كشور در بحث هسته‌اي، طي روزهاي اخير تنش‌هاي سياسي ميان تهران و تل‌آويو افزايش داشته و دو طرف با صراحت به تهديد يكديگر پرداخته اند.

راديو و تلويزيون صربستان پس از پردازش به تحريم‌هاي جديد مالي آمريكا عليه كشورمان، مواضع برخي نامزدهاي انتخاباتي آمريكا درباره آزمايش‌هاي موشكي اخير ايران را نيز بررسي اي اجمالي كرده و آورده است: باراك اوباما در تازه‌ترين مواضع خود، ضمن محكوم كردن آزمايش‌هاي موشكي ايران، خواستار تحريم اين كشور شده است.

اين گزارش با اشاره ضمني به تناقضات رفتاري اين نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا، اينگونه پايان مي‌يابد: اوباما در حالي كه سياست‌هاي جورج بوش در خصوص ايران را مورد انتقاد قرار داده بود، در سخناني جديد اعلام كرد كه در صورت انتخاب به عنوان رئيس جمهور ايالات متحده، تحريم‌هاي به مراتب شديد‌تري را عليه تهران اعمال خواهد كرد!

از سوي ديگر روزنامه داناس (DANAS) چاپ بلگراد در مطلبي با عنوان "آزمايش موشك 2000 كيلومتري در ايران" نوشته است: مطالبي كه درباره اين موشك با برد 2000 كيلومتر منتشر شده،‌ تنها مربوط به يكي از 9 راكتي است كه جمهوري اسلامي ايران روز گذشته در رزمايش موشكي خود به سوي دشمن فرضي شليك كرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين روزنامه پرتيرا‍ژ صربي با اشاره به آزمايش انواع ديگري از موشك‌هاي ميان برد و دور برد در رزمايش موشكي پيامبر اعظم 3، ادامه مي‌دهد: به گفته تحليل‌گران اقدام اخير ايران در برگزاري اين مانور نظامي - موشكي، پاسخي به مانور نظامي اخير اسرائيل و تهديدات تل آويو عليه تهران بوده كه توانايي دفاعي اين كشور در برابر تهديدات غربي را نيز نشان مي‌دهد.

داناس در پايان يادآور مي‌شود: مقامات نظامي ايراني پيش از اين با صراحت اعلام كرده اند كه هر گونه اقدام نظامي عليه كشور شان را با بمباران مستقيم تل‌آويو جبران خواهند كرد.

پايگاه اينترنتي روزنامه بيزنس(BIZNIS) هم كه از جمله نشريات تخصصي منطقه بالكان محسوب مي‌شود، در گزارشي به ابعاد اقتصادي آزمايش موشكي اخير در كشومان پرداخته است.

دراين گزارش كه با عنوان "موشك‌هاي ايراني،‌ دلار را ترساند" منتشر شده،آمده است: تنها ساعتي پس از آزمايش‌ موفق موشك هاي دوربرد و ميان برد ايراني كه قابليت هدف قرار دادن مواضع اسرائيل را دارند، قيمت دلار در برابر يورو كاهش يافت و آمريكا تحريم‌هاي مالي جديدي را بر ايران تحميل نمود.

بيزنس تاثير مستقيم آزمايش موشكي كشورمان بر قيمت دلار را نشانه شكنندگي دلار در برابر واحد پول مشترك اروپا يعني يورو ارزيابي كرده و آورده است: مقامات ايراني بارها بر بي ارزش‌ شدن دلار و ضعف آن در معادلات اقتصادي جهاني تاكيد كرده اند.

اين روزنامه تحصصي صربي در ادامه گزارش خود ذيل ميان تيتري با عنوان "كاخ سفيد مخالف آ‍زمايش" نوشته است: كاخ سفيد بلافاصله پس از آزمايش موشكهاي ايراني كه به گفته مقامات اين كشور،‌ تنها اقدامي براي دفاع در برابر تهديدات احتمالي تل‌آويو و برخي كشورهاي غربي بوده، آن را محكوم كرد و سخنگوي اين مرجع آمريكايي از ايران خواست تا برنامه‌هاي موشكي خود را متوقف سازد.

در بخش ديگري از اين گزارش با اشاره جزء به جزء به مواضع مقامات مختلف ايراني درباره ابعاد آزمايش موشك‌هاي دوربرد و ميان برد كشورمان، مي‌خوانيم: آمريكا پس از اين اقدام ايران، با عنوان مقابله با فعاليت‌هاي هسته‌اي اين كشور، تحريم‌هاي جديدي را بر او تحميل كرد و وزارت دارايي آمريكا نيز تمام شركتها و سازمانهايي كه در عرصه فعاليت‌هاي موشكي و هسته‌اي ايران با اين كشور همكاري دارند را به تحريم و انزوا تهديد كرد.

پايگاه اينترنتي 24 ساعت آن لاين (24SATA) هم كه از جمله رسانه‌هاي پرمخاطب صربي محسوب مي‌شود، در گزارشي با عنوان" اسرائيل در تيررس: ايران موشك‌هاي جديد را آزمايش كرد"، نوشته است: ايران روز گذشته با پرتاب همزمان 9 موشك دوربرد و ميان برد، قدرت خود در پاسخگويي به حملات احتمالي دشمنانش را به نمايش گذاشت.

گزارش اين پايگاه اينترنتي هم با پردازش به ويژگي‌هاي خاص نسل جديد موشك شهاب 3، به نقل از سردار سلامي نوشته است: فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دشمنان كشورش در خصوص هر اقدام احتمالي هشدار داده و تاكيد كرده است كه موشك هاي ايراني در صورت نياز،‌ مواضع آن‌ها در هر نقطه را هدف قرار خواهد داد.

روزنامه نووستي(NOVOSTI) چاپ پايتخت صربستان هم در گزارشي نسبتا مفصل در اين باره، اقدام كشورمان در آ‍زمايش همزمان 9 موشك بالستيك را به معناي تلاش تهران براي تست غرب ارزيابي كرد.

گزارش اين روزنامه راست گراي صرب، رزمايش پيامبر اعظم 3را با رايزني‌هاي اخير آمريكا و جمهوري چك در نصب سپر ضد موشكي در اروپاي شرقي مرتبط مي‌كند و مي‌نويسد: امواج گسترده واكنش رسانه‌هاي غربي نسبت به مانور اخير موشكي در ايران در حالي همچنان ادامه دارد كه طي روزهاي اخير رزمايش مشتركي بين نيروهاي انگليسي و آمريكايي در خليج فارس براي حفاظت از انتقال نفت به خارج از خاورميانه برگزار شده است.

نووستي در گزارش خود با اشاره به مواضع مقامات نظامي ايراني در خصوص ابعاد اين رزمايش موشكي، مجددا قدرت بازدارندگي ايران در مقابله با هرگونه تهديد احتمالي رژيم صهيونيستي يا برخي كشورهاي غربي را مورد تاكيد قرار داده است.
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن