تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798749877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آئين نامه جديد اعطاي تسهيلات بانكي در سال 87


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آئين نامه جديد اعطاي تسهيلات بانكي در سال 87
هيات وزيران در جلسه 9 تير بنا به پيشنهاد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور آئيننامه اجرايي اعطاي تسهيلات بانكي در سال 1387 را تصويب كرد.
به گزارش شبكه خبر، دولت با هدف شفاف سازي تسهيلات تكليفي بانكي در سال 87 و به استناد بند الف ماده 10 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران -مصوب و با توجه به اولويت تامين سرمايه در گردش بخش هاي خصوصي و تعاوني و همچنين تقويت نظارت و ارزيابي چگونگي اعطا و مصرف تسهيلات بانكي را به تصويب رساند.

در اين آئين نامه علاوه بر آن كه سقف مجاز تسهيلات بانكي شركت هاي دولتي تعيين شده بر مسئوليت بانك ها براي وصول مطالبات ناشي از اعطاي تسهيلات اين آيين نامه و بررسي توجيه اقتصادي طرحها و نظارت لازم در مصرف تسهيلات تاكيد شده است كه گامي بلند در توزيع عادلانه تسهيلات بانكها محسوب مي شود.

مهمترين مفاد اين آيين نامه عبارتند از: بانك مركزي موظف است از تاريخ ابلاغ اين آئيننامه ظرف 2 هفته به تعيين و ابلاغ سهم تسهيلات تكليفي هر يك از بانكها بر حسب استان و دستگاه اجرايي و اعلام آن به دستگاه هاي اجرايي ذيربط اقدام نمايد.

بانكها نيز موظفند ظرف يك هفته پس از ابلاغ سهم تعيين شده در بانك مركزي جمهوري اسلامي مراتب را براي اجرابه واحدهاي اجرايي ذيربط در سراسر كشور ابلاغ نمايند.

ميزان تسهيلات موضوع اين آئيننامه يك هزار و 150 ميليارد ريال است.

بانك ها موظفند سهم اعلام شده دولت را صرفا با رعايت مفاد اين آئيننامه به تدريج و بر اساس زمان بندي مندرج در اين آيين نامه به طور كامل به طرح هاي مصوب اختصاص دهند.

باز پرداخت تمام يا قسمتي از اصل سود و خسارت قانوني تسهيلات بانكي حسب مورد توسط معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور به نيابت از دولت تضمين و تعهد مي گردد.

در صورتي كه تسهيلات بخش دولتي به شرح جداول پيوست از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تضمين و تعهد نگردد در اين صورت اعطاي تسهيلات به اين قبيل شركتها و دستگاههاي دولتي غير تكليفي است و صرفا بر اساس دريافت تضمين هاي كافي و لازم توسط بانكها امكان پذير خواهدبود.

پرداخت تسهيلات سرمايه اي به هر يك از شركت هاي دولتي منوط به بازپرداخت اقساط سر رسيدشده تسهيلات قبلي همان شركت است.

معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور موظف است حسب موارد مذكور در اين آئيننامه تضمين لازم در خصوص طرح هاي دولتي را كه اعطاي تسهيلات مشمول آنها مي شود به بانك مركزي ارائه نمايد.

زمان بازپرداخت تسهيلات اعطايي به بخش دولتي كه شامل سرمايه در گردش و سرمايه گذاري است بابت خريدهاي تضميني و تهيه و تدارك بذرهاي پنبه و دانه اي روغني چغندر قند و توليد تخم نوغان از زمان انعقاد قرارداد با بانك حداكثر به مدت يكسال است.

چنانچه دستگاه هاي اجرايي ذيربط به دليل ضرر و زيان خريد تضميني محصولات كشاورزي و دامي در سال هاي گذشته به بانك مانده بدهكاري داشته باشند تامين و پرداخت اعتبار تصويبي مندرج در اين آيين نامه توسط بانكها صرفا منوط به باز پرداخت اقساط تسهيلات قبلي سر رسيد شده دستگاه هاي بدهكار به بانكها است.

اعطاي تسهيلات اعتباري (سرمايه درگردش وسرمايه گذاري) توسط بانك ها به شركت هاي دولتي صرفا در قالب اين آئيننامه و بر اساس مبالغ مندرج در پيوست شماره 3 قانون بودجه سال 1387 كل كشور مجاز است.

از جمله موارد گنجانده شده در اين آئيننامه اعطاي تسهيلات جاري به ساير بخش هاي دولتي است كه از آن جمله مي توان به در نظر گرفتن سقف 150 ميليارد ريال براي رفع حوايج بازنشستگان اشاره كرد كه به سازمان هاي بازنشستگي كشوري و لشكري اعطاء خواهد شد.

همچنين به منظور تامين نيازهاي اساسي مبلغ 50 ميليارد ريال تسهيلات براي سازمان اتكا در نظر گرفته شده است.

وزارت جهاد كشاورزي نيز در بخش اعطاي تسهيلات جاري بخش هاي دولتي مي تواند تا سقف 15 ميليارد ريال به منظور تامين و توزيع كالاهاي اساسي كالا برگي توسط سازمان امور عشايري تسهيلات دريافت كند.

زمان بازپرداخت تسهيلات اعطايي به بخش هاي تعاوني و خصوصي آنها به منظور تامين سرمايه در گردش مورد نياز اشخاص حقيقي و حقوقي اين بخش ها كه بر اساس جدول شماره 6 اين آيين نامه شامل 14 رديف مي باشد از زمان انعقاد قرارداد با بانك عامل متناسب با نوع فعاليت موضوع تسهيلات حداكثر به مدت يك سال تعيين مي گردد.

توزيع اعتبارات سرمايه در گردش بخش كشاورزي و همچنين سهم هر يك از دستگاه هاي اجرايي ذي ربط به تفكيك منايع قرض الحسنه و ساير منابع سيستم بانكي آن بر اساس دستورالعمل جداگانه اي است كه به صورت مشترك توسط معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي ذيربط تهيه و ظرف 15 روز از تاريخ ابلاغ اين آيين نامه ابلاغ خواهدشد.

تسهيلات در گردش واحدهاي دام و طيور آبزيان و واردكنندگان و توزيع كنندگان نهاده هاي طيور صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي با معرفي وزارت جهاد كشاورزي توسط بانكها پرداخت خواهدشد.

نرخ سود تسهيلات سرمايه در گردش براي واحدها و يا تشكل هاي اتحاديه ها و تعاوني هاي توليد (متناسب با فعاليت بر اساس طبقه بندي فعاليت هاي اقتصاد) ISIC كه فقط براي مصرف خود اقدام به واردات نهاده ميكنند و براي واحدهاي توليد نهاده جهت مصرف واحدهاي توليدي مذكور در اين ماده حداقل نرخ سود مصوب مراجع قانوني اعمال مي گردد.

بر اساس اين آئيننامه به منظور رفع تنگناها و مشكلات خوابگاه هاي دانشجويي سهم وزارتخانه هاي علوم تحقيقات و فناوري بهداشت درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش از تسهيلات بانكي مورد نياز توسط معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور 500 ميليارد ريال تعيين شده است و از طريق بانك مركزي براي اجرا به بانكها ابلاغ خواهدشد.

همچنين بر اساس بند ديگري از اين آئيننامه بانك مركزي موظف شد تا تسهيلات بانكي مورد نياز وزارت مسكن و شهرسازي و يا شهرداري ها را براي جابجايي و انتقال پادگان ها، مراكز نظامي و كارخانه هاي بزرگ صنعتي دفاعي از شهرهاي بزرگ به ويژه تهران و ديگر شهرهاي كشور تا سقف يك هزار ميليارد ريال با بازپرداخت پنج ساله تامين كند.

دستورالعمل اجرايي تسهيلات مذكور ظرف يك ماه پس از ابلاغ اين آيين نامه با هماهنگي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور بانك مركزي به مجموعه هاي ذيربط ابلاغ خواهدشد.

براساس آئيننامه جديد اجرايي اعطاي تسهيلات بانكي به منظور فراهم آوردن امكان بهره برداري از طرح هاي سرمايه گذاري بخش هاي خصوصي و تعاوني كه از تسهيلات تكليفي قوانين بودجه سال هاي قبل استفاده نموده و در مهلت تعيين شده در آيين نامه اجرايي تسهيلات تكليفي سال مربوط به بهره برداري نرسيده اند با موافقت بانك مجموع دوران مشاركت مدني و فروش اقساطي آنها حداكثر تا 15 سال قابل افزايش مي باشد.

به منظور اعمال نظارت و ارزيابي چگونگي اعطاي تسهيلات به طرح هاي سرمايه گذاري بخش هاي دولتي تعاوني و خصوصي و ساير موارد مندرج در اين آيين نامه بانك ها موظفند هر سه ماه يكبار گزارش تسهيلات اعطايي اين آيين نامه را به تفكيك مورد مصرف به بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران ارائه نمايند.

بانك مركزي هم موظف است بر اساس گزارش دريافتي از بانك ها هر سه ماه يكبار گزارش هاي لازم را به تفكيك قيد شده در گزارش بانك ها به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ارائه كند.

بر اساس اين آئيننامه در بخش تسهيلات سرمايه در گردش بخش هاي خصوصي و تعاوني 3670 ميليون ريال براي سرمايه در گردش شركتها و اتحاديه هاي تعاوني 1750 ميليون ريال، براي سرمايه در گردش بخش كشاورزي 6000 ميليون ريال، براي خودكفايي در تامين گوشت قرمز و پودر ماهي 110 ميليون ريال، براي چاپ كتب درسي 450 ميليون ريال، براي سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي موضوع مصوبه كميسيون رسيدگي به مشكلات واحدهاي توليدي 8000 ميليون ريال، براي سرمايه در گردش واحدهاي مرغداري و ساير ماكيان و وارد كنندگان و توزيع كنندگان نهاده ها و محصولات نهايي طيور 500 ميليون ريال، براي تامين نقدينگي صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي 300 ميليون ريال، براي سرمايه در گردش زيربخش شيلا ت وآبزيان 1000 ميلياردريال براي سرمايه درگردش صنوف توليدي وبهسازي ونوسازي وبهداشتي نمودن واحدهاي توليدي نان 2000 ميليون ريال به منظورسرمايه در گردش كارخانه هاي قند و شكر 4000 ميليون ريال، براي تامين نهاده هاي مورد نياز گاوداري هاي توليدكننده شيرخام 7300 ميليون، ريال براي تهيه و تدارك نهاده هاي توليد كشاورزي 3000 ميليون ريال، براي فروشگاههاي زنجيرهاي خرده فروشي و 100 ميليون ريال نيز براي سرمايه در گردش تامين و تدارك دارو و ملزومات مصرفي پزشكي ضروري اختصاص خواهديافت.

اين آئيننامه را پرويزداودي معاون اول رئيس جمهور در تاريخ 12 تير براي اجرا ابلاغ كرد.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن