تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798376629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مريوان در نطق پيش از دستور: امنيت ملي در پرتو وحدت ملي و مستلزم اجراي عدالت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مريوان در نطق پيش از دستور: امنيت ملي در پرتو وحدت ملي و مستلزم اجراي عدالت است
خبرگزاري فارس:نماينده مردم مريوان و سروآباد گفت: امنيت ملي در پرتو وحدت ملي و مستلزم اجراي عدالت و رفع تبعيض ملي و مذهبي است.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، اقبال محمدي نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي صبح امروز به عنوان دومين ناطق پيش از دستور با بيان اينكه ايران اسلامي به عنوان اولين كشور خاورميانه در توليد علم و هشتمين كشور جهان در فناوري انرژي صلح‌آميز هسته‌اي، به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافته است، يادآور شد: دول و ملل جهان بخصوص آمريكا را به پرهيز از جنگ و خشونت دعوت مي‌كنم و از مقامات جمهوري اسلامي درخواست دارم در اين برهه از زمان بيش از گذشته ديپلماسي فعالتر بر مبناي اصول منطقي و پرهيز از برخوردهاي احساسي و سليقه‌اي در صحنه بين‌المللي بكار گيرند.
محمدي همچنين در ادامه نطق خود اظهار داشت: مقايسه آماري ايران با اغلب كشورهاي جنوب غربي آسيا و ارايه بيش از 20 شاخص اقتصادي، معلوم كرده كه كشور ايران ضمن رشد بي‌رويه جمعيت، از رشد اقتصادي پائين، توليد ناخالص داخلي نامطلوب، نرخ تورم و نرخ بيكاري بالا، بهره‌گيري از نيروي كار پائين، نسبت مجموع صادرات و واردات پائين، جريان ورود سرمايه مستقيم خارجي بسيار پائين توسعه انساني نامناسب با محدوديت وام بلند مدت و غيره مواجه است.
وي با بيان اينكه هرچند نرخ تورم 130 كشور دنيا تك رقمي است اما ايران مقام پنجم افزايش تورم جهان را دارد، گفت: بي‌شك رسيدن به اهداف سند چشم انداز 20 ساله بويژه كسب جايگاه اول اقتصادي در سطح منطقه مستلزم فرهنگ‌سازي از مدرسه تا دانشگاه و جلب مشاركت آحاد جامعه در زمينه صرفه‌جويي، جلوگيري از ضايعات، توزيع عادلانه يارانه، تكيه بر بهره‌وري بهينه از منابع طبيعي و پتانسيل‌هاي بالقوه در امر تجارت، صنعت و معدن، مرزهاي خاكي و آبي و صنعت توريسم مي‌باشد.
اين نماينده مجلس گفت: براستي رانت خواران، ‌انحصارطلبان قدرت و ثروت در اين شرايط بحران اقتصادي چگونه حمايت مي‌شوند؟ منشاء و ريشه غارتگران ميراث فرهنگي و تاريخي كجاست؟ براي اشتغال جوانان چه سرمايه‌گذاري صورت گرفته است؟‌ توقيف مطبوعات و هفته‌نامه‌هاي محلي و محدوديت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در اين دهكده جهاني با توجه به پيشرفت تكنولوژي اطلاعات و فناوري، اينترنت و شبكه‌هاي ماهواره‌اي غير از افزايش حساسيت‌هاي اجتماعي و فرهنگي چه دردي را دوا مي‌كند؟
نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با طرح سوالاتي گفت: براي حل مشكلات قشر فرهنگيان و حق‌التدريس‌ها، تشكل هاي جامعه زنان، سرمايه‌گذاران داخل و خارج در حوزه تجارت و توريست، NGO ها، كشاورزان و دانشگاهيان و روحانيون و... چه اقداماتي صورت گرفته است؟ علل و عوامل نابساماني‌‌هاي اقتصادي كجاست؟ چرا اصول 12 و 15 و 9 تا 40 قانون اساسي كمرنگ و در اجراي آنها تعلل مي‌شود؟
وي گفت: انتخابات براي ما درس مهمي بود كه پرونده اصلي مردم هستند كه به تكليف خود عمل كردند اما مواردي در راستاي انجام وظيفه قانونگذاري، بسط قدرت نظارتي، تعامل در روابط ديپلماسي و حفظ اقتدار ملي، مهار تورم، مبارزه با گراني و مفاسد اقتصادي و هزاران پيام ديگر را به نمايندگان خود در خانه ملت دادند. ضروري است ما هم در راستاي خواسته‌هاي مطرح شده اصلاح قوانين ناكارآمد،‌ مردم سالاري ديني، عدالت و توسعه پايدار كه در پيام‌هاي راهبردي مقام معظم رهبري با محوريت نوآوري و شكوفايي تجلي يافته است تلاش مضاعف نمائيم.
اقبال محمدي خطاب به نمايندگان ملت اظهار داشت: ‌همانطور كه مستحضريد امنيت ملي در پرتو وحدت ملي و مستلزم اجراي عدالت و رفع تبعيض ملي و مذهبي است. مردم استان كردستان با 5200 شهيد و 29000 نفر صدمه ديده روحي و جسمي ناشي از جنگ تحميلي با جان و مال از مرز ايران دفاع كرده‌اند و شهرستان‌هاي مريوان و سروآباد مقام اول كشور را از لحاظ تعداد شهيد نسبت به جمعيت دارند اما با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي و به عنوان اصيل‌ترين قوم ايراني كه در ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به چه نسبتي در كشور سهم داشته‌اند؟
وي افزود:با قاطعيت مي‌گويم علي‌رغم تلاش دلسوزانه بعضي از مسئولين نظام هنوز مردم كردستان از رفاه نسبي و زندگي آرام و شاد محرومند. هر هفته به بهانه قاچاق كالا و غيره فرد با افرادي به ضرب گلوله كشته مي‌شوند، برخوردهاي تند با برخي نهادهاي مدني، صنفي، كم مهري با كارگران، دانشجويان و روحانيون، زمينه تشديد نگراني و نا امني در منطقه را فراهم نموده است اين در حاليست كه وضعيت اعتياد در كردستان بيداد مي‌كند و به علت بيكاري بالغ بر 5000 جوان بيكار راهي منطقه قشم، ميگون و لواسانات و شهرهاي تهران و اهواز و اصفهان مي‌شوند كه گاهي تا 6 ماه فرزندان آنها از مهر پدري محرومند.
نماينده مردم مريوان در ادامه نطق پيش از دستور خود با اشاره به برخي از مشكلات استان كردستان و حوزه انتخابيه خود گفت: اجراي خط راه‌آهن به كردستان تاكنون اجرا نشده است و مجمع نمايندگان كردستان به جد خواستار پرواز بعدازظهر براي فرودگاه سنندج بوده و هستند اما تاكنون عملي نشده است. آب و خاك بزرگترين نعمت خدادادي است در حاليكه تنها 30 درصد اين ظرفيت‌هاي طبيعي در خدمت مردم قرار گرفته است. بخش عمده آب سدهاي مخزني گاوشان، شهيد كاظمي از حوزه‌هاي آبخيز كردستان تامين، اما بر مردم استان حرام است.
وي افزود: جاي تاسف است با آن همه پتانسيل‌هاي كشاورزي و منابع طبيعي و معادن در شاخص‌هاي صنعتي و معدني در ميان 30 استان كشور در رده‌ بيست و هشتم قرار داريم. ايجاد منطقه آزاد تجاري در شهرستان مريوان كه اكنون به عنوان مرز رسمي و منطقه ويژه تجاري است مي‌تواند يكي از دروازه‌هاي توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغال و افزايش درآمد در غرب كشور باشد.
محمدي گفت: در استان كردستان با 19 درصد بيكاري بخش عمده استخدام در سال‌هاي اخير به نيروهاي غير بومي اختصاص يافته است.دردناكتر اينكه صدها مدير تربيت شده پس از انقلاب بدلايل جناحي از صحنه خدمت طرد شده‌اند و حدود 50 درصد مديران جديد استان كردستان به مريوان و سروآبادي تاكنون پست‌هاي مديريتي تفويض نشده است در صورتي كه رتبه‌هاي اول و تك رقمي در كنكور سراسري اغلب رشته‌ها از آن كردستاني‌ها و مريواني‌هاست.
اقبال محمدي در پايان نطق خود با بيان اينكه بديهي است ثبات دائمي و امنيت منطقه كردستان به توسعه يافتگي، رفع تبعيض، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي و جلب مشاركت نخبگان در اداره امور ملي و محلي و احترام به اعتقادات مذهبي و حذف نگاه امنيتي و غيره بستگي دارد، به برخي از كمبودها و درخواستهاي مردم حوزه انتخابيه خود از دولت و مسئولين اشاره كرد.
انتهاي پيام/
انتهاي پيام/
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن