تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798659279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلوري در بازار جايگاه قابل توجهي پيدا نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بلوري در بازار جايگاه قابل توجهي پيدا نكرده است
سوني و حاميانش در ماه ژانويه سال جاري يك موفقيت بسيار بزرگ به دست آوردند. در اين ماه فرمت پيشنهادي سوني براي آينده DVDهاي پروضوح توانست با جذب بيشتر استوديوهاي قدرتمند فيلم‌سازي هاليوود، توشيبا و فرمت HD-DVD را شكست دهد و به يك جدال بي‌امان شش ساله پايان بدهد.
اين رويداد در آن زمان بسيار مهم ارزيابي شد چون در سال اخير فروش DVD‌هاي معمولي رو به افول گذاشته بود و صاحبان صنايع فيلم‌سازي و توزيع فيلم نيز به فرمت جديد براي بالا بردن فروش اميد زيادي بسته بودند. استوديو‌هاي فيلم‌سازي و سازندگان سخت‌افزار دستگاه‌هاي پخش‌كننده فيلم به دستاويز جديدي براي بالا بردن انگيزه خريد در ميان مصرف‌كنندگان نياز داشتند و در اين مورد اميد آنها به كيفيت تصوير بسيار شفاف و چشم‌گير نسل جديد ديسك‌هاي DVD‌ بود.

اما جدال سنگيني كه بين دو فرمت HD-DVD و Blu-ray‌ وجود داشت باعث عدم محبوبيت هر دو فرمت ميان مصرفٰ‌كنندگان شده بود. بنابراين وقتي دست آخر اين جدال به پايان رسيد و فرمت نهايي مشخص شد همه ـ البته به جز توشيبا- نفس راحتي كشيدند و تصور كردند كه دوران خوشي فرا رسيده است.
اما امان از زمان‌بندي بد. ديسك‌هاي Blu-ray‌ دقيقاً در همان زماني به دنبال پيدا كردن مشتري هستند كه مصرف‌كنندگان در همه جاي دنيا با ركود اقتصادي مواجه هستند. در اين ميان آمازون، اپل و Netflix‌ هم مشغول ارائه فيلم‌هاي پروضوح به صورت بارگذاري از اينترنت هستند. به اين ترتيب ممكن است Blu-ray حتي پيش از آنكه فرصت به دست آوردن سهم قابل توجهي از بازار را پيدا كند، منسوخ شود.
جگديش روبلو، يكي از كارشناسان و مديران iSuppli، مي‌گويد: «پنجره فرصت‌هاي Blu-ray‌ به سرعت در حال بسته شدن است. سؤال اين است كه آيا Blu-ray اصلاً در آيندة صنعت سرگرمي جايي خواهد داشت يا خير؟»
البته هنوز خيلي زود است كه از شكست Blu-ray‌ صحبت كنيم. اگرچه مؤسسه پژوهشي IDC ‌از كاهش چهل درصدي فروش فيلم‌هاي Blu-ray‌ در ماه ژانويه خبر داد. سوني و همكارانش كمبود دستگاه‌هاي پخش‌كننده Blu-ray را مقصر مي‌دانند. برخي نيز ادعا مي‌كنند كه سازندگان سخت‌افزار هنوز توانايي توليد انبوه دستگاه‌هاي پخش‌كننده Blu-ray‌ را ندارند. اندرو هاوس، مدير ارشد بازاريابي سوني، در مصاحبه با ما اعلام كرد كه پخش‌كننده‌هاي 399 دلاري اين شركت فروش بسيار خوبي دارند.
رئيس استوديوهاي فيلم‌سازي Lions Gate‌ مي‌گويد: «همين حالا هم 7 درصد از فروش چند عنوان از فيلم‌هاي ما مربوط به نسخه‌هاي Blu-ray است. اما اين فقط نوك يك كوه يخ است كه روي آب ديده مي‌شود. مردم به دنبال كيفيت بهتر هستند.»
از سوي ديگر آمار منتشر شده از سوي Sanford C. Berstein & Co نشان مي‌‌دهد كه ديسك‌هاي Blu-ray در ماه فوريه سال جاري فقط يك درصد به فروش كلي فيلم‌ها افزوده‌اند. يكي از بزرگ‌ترين مانع‌ها بر سر مقبوليت عام ديسك‌هاي Blu-ray‌ قيمت‌ آنها است. اين ديسك‌ها به طور متوسط 11 دلار گران‌تر از DVD‌هاي معمولي هستند.
دستگاه‌هاي پخش‌كننده هم مشكل قيمت دارند. يك پخش‌كننده Blu-ray‌ حدود چهارصد دلار قيمت دارد در حالي كه قيمت پخش‌كننده‌هاي معمولي DVD‌ هم‌اكنون به حدود 60 دلار رسيده است. اين مبلغ به‌خصوص در دوره ركود اقتصادي بسيار زياد است. مديران سوني هم به صراحت اعلام كرده‌اند كه قيمت‌ها تا پايان سال‌ آينده به سطح 200 دلار نخواهند رسيد.
علاوه بر همه اينها بايد گفت كه Blu-ray تنها ارتقايي در يك فناوري قديمي به شمار مي‌رود و بر خلاف خود DVD‌ يك فناوري انقلابي به شمار نمي‌رود. حتي اگر مصرف‌كننده‌اي چهارصد دلار اضافي داشته باشد كه صرف سرگرمي كند به احتمال زياد يك تلويزيون صفحه تخت براي اتاق خوابش خواهد خريد تا يك دستگاه پخش‌كننده Blu-ray. منتقدان فيلم‌هاي پروضوح اعتقاد دارند كه فقط فيلم‌هاي اكشن و حادثه‌اي از تفاوت كيفيت اين ديسك‌ها سود مي‌برند و براي بقيه فيلم‌ها فرمت قديمي هم به‌خوبي فرمت پروضوح جديد است.
در اين ميان هاليوود علاقه زيادي به موفقيت Blu-ray‌ دارد. ساخت‌ ديسك‌هاي Blu-ray بين 4 تا 5 دلار خرج دارد اما به قيمت 17 دلار به فروش مي‌رسند. اين حاشيه سود بسيار خوبي است. ولي فيلم‌هايي كه از شبكه‌هاي كابلي پخش مي‌شوند يا از اينترنت بارگذاري مي‌شوند فقط 4.99 دلار قيمت دارند كه 60 درصد از آن به استوديوي فيلم‌سازي مي‌رسد.
گروه حاميان Blu-ray براي يك پروژه بازاريابي و تبليغات بزرگ در نيمه سال 2008 برنامه‌ريزي كرده‌اند. استوديوهاي فيلم‌سازي هم تمام اميدهاي خود را به يك نسخه جديد از فرمت Blu-ray‌ به نام Blu-ray Profile 2.0 بسته‌اند. اين نسخه جديد به كاربران امكان مي‌دهد كه از طريق سينماي خانگي خودشان به وب متصل شوند و تصاوير اضافي (پشت صحنه، مصاحبه با عوامل و ...) را تماشا كنند.
استوديوي Fox‌ در حال ساخت يك بازي است كه مصرف‌كنندگان مي‌توانند همراه با تماشاي محصول جديد اين استوديو Alien Vs. Predator به انجام آن بپردازند. آگاهان امر پيش‌بيني مي‌كنند كه ديزني هم مشغول ساخت مجموعه‌اي از امكانات تفريحي مانند شبكه‌هاي اجتماعي و بازي‌هاي آنلاين باشد كه به انيميشن‌هاي محبوب اين شركت مربوط هستند.
استوديو‌هاي فيلم‌سازي براي صاحبان كنسول بازي ويديويي PlayStation3 هم نقشه‌هاي زيادي در سر دارند. اين كنسول بازي توانايي اجراي ديسك‌هاي Blu-ray را دارد و تاكنون 13 ميليون نفر در سرتاسر جهان آن را خريده‌اند، ولي طبق آخرين ‌آمار منتشر شده كه ما از قول ناتانسون نقل مي‌كنيم هر دارنده PlayStation3‌ سالانه بين 1 تا 3 عدد فيلم Blu-ray‌ مي‌خرد. در مقابل كساني كه پخش‌كننده معمولي DVD دارند در هر سال حدود 8 فيلم از اين نوع را مي‌خرند.
هاليوود به روشني مشغول پيدا كردن راه فراري براي خودش است. به طور رسمي هر عنوان فيلم چندين ماه بعد از اكران در سينما روي DVD‌ عرضه مي‌‌شوند تا به فروش اوليه فيلم آسيبي وارد نشود. به علاوه تلويزيون‌هاي كابلي و فروشگاه‌هاي آنلاين هم مجبور هستند چند ماه بعد از عرضه نسخه DVD يك فيلم آن را پخش كنند. اما در روز يكم ماه جاري (ماه مه) استوديوهاي بزرگ هاليوود طي قراردادي به اپل اجازه دادند كه فيلم‌ها را در همان روزي كه نسخه DVD‌ آنها منتشر مي‌شود به صورت بازگذاري به فروش برساند.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن