تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798434407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*گزارش ايسنا از آخرين تحولات هسته‌يي* سولانا شنبه در تهران با متكي ديدار مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *گزارش ايسنا از آخرين تحولات هسته‌يي* سولانا شنبه در تهران با متكي ديدار مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

آيا سولانا به معجزه اعتقاد دارد؟ وي مي‌گويد كه از سفرش به تهران انتظار معجزه‌ ندارد، اما آيا آنها تمام راه‌هاي معقول و منطقي را پشت سر گذاشته‌اند كه حال به معجزه فكر مي‌كنند؟

به گزارش خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا به همراه مديران و دستياران وزراي خارجه كشورهاي روسيه، چين، آلمان، انگليس و فرانسه بامداد روز شنبه براي ارايه بسته پيشنهادي 1+5 به همراه يك نامه از سوي وزيران خارجه كشورهاي 1+5 به مقامات كشورمان به ايران وارد مي‌شوند.

سولانا در حالي سومين بسته پيشنهادي 1+5 را به ايران مي‌آورد كه ديگر نماينده كشورهاي 1+5 محسوب نمي‌شود و مديران وزراي خارجه كشورهاي 1+5 به جز آمريكا وي را در اين سفر همراهي مي‌كنند.

در اين سفر دو روزه، نماينده وزارت خارجه آمريكا، هيات متشكل از كشورهاي 1+5 و سولانا را همراهي نخواهد كرد. آمريكا تنها كشوري است كه در ميان كشورهاي 1+5 بر روي پيش شرط "تعليق" اصرار مي‌ورزد و سعي دارد روند بررسي مساله هسته‌يي را از مسير آرام و مسالمت‌آميز خارج كند و در حالي كه ايران از مرزهاي غني‌سازي تحقيقاتي و صنعتي عبور كرده و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بر اين مساله مهر تاييد زده است، رييس جمهور آمريكا همچنان بر عدم دستيابي ايران به دانش هسته‌يي تاكيد مي‌كند.

سولانا به همراه مديران وزراي خارجه پنج كشور اروپايي و روسيه و چين روز شنبه با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان ديدار مي‌كنند. هنوز از ديدارهاي بعدي اين هيات با مقامات ديگر كشورمان اطلاعي در دست نيست.

همچنين خبرنگار ايسنا اطلاع يافت خاوير سولانا روز يكشنبه در سفارت آلمان در تهران كنفرانس مطبوعاتي برگزار مي‌كند. اين براي اولين بار است كه سولانا حاضر مي‌شود در تهران در مقابل خبرنگاران ايراني قرار گيرد. اين در حالي است كه تاكنون سولانا و نيز البرادعي به درخواست‌ خبرنگاران ايراني براي انجام گفت‌و‌گو پاسخي نداده بودند.

درحالي كه قرار بود سولانا حامل پيشنهاد 1+5 در سفرش به تهران باشد، كين گانگ، سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز گذشته (پنجشنبه) از ارايه غير منتظره نامه‌اي از جانب وزيران امور خارجه پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان به همتايشان منوچهر متكي، وزير امور خارجه در كنار طرح پيشنهاديشان خبر داد.

دو مجموعه پيشنهادي 1+5 در 2005 و 2006 به ايران ارايه شد كه به دليل تاكيد بر درخواست تعليق غني‌سازي، از سوي ايران پذيرفته نشد؛ ايران منتظر است تا سخن جديدي و مرضي‌الطرفيني را از 1+5 در اين بسته بشوند.
گفتني است سولانا آخرين بار با دكتر سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي در لندن ديدار و گفت‌و‌گو كرد.

به گزارش ايسنا، نمايندگان 1+5 و اتحاديه اروپا در حالي بسته پيشنهادي‌شان را براي بار سوم به ايران مي‌آورند كه هنوز هيچ پاسخ رسمي از سوي آنها نسبت به بسته پيشنهادي ايران شنيده نشده است. اين در حالي است كه وزير امور خارجه كشورمان پيش از اين اعلام كرده بود كه نحوه تعامل ايران با بسته 1+5 به همان شكلي خواهد بود كه آنها با بسته ايران برخورد مي‌كنند.

ايران در بسته پييشنهاديش كه 25 ارديبهشت سال جاري به كشورهاي موثر در دنيا، سازمان ملل و اتحاديه اروپا ارايه شد، ضمن پيشنهاد راهكارهايي براي حل مشكلات اقتصادي، مبارزه با تهديدهاي مشترك امنيتي، موضوعات سياسي و امنيتي، به ارايه راهكارهايي براي حل و فصل مساله هسته‌يي و نگراني‌هاي ناشي از اشاعه سلاح‌هاي هسته‌يي در دنيا پرداخته است.

از نكات مهم در ارتباط با موضوع هسته‌يي پيشنهاد اين است كه ايران بر ايجاد كنسرسيوم غني‌سازي و توليد سوخت هسته‌يي در نقاط مختلف دنيا از جمله ايران، همكاري مشترك براي دستيابي و بهره‌گيري از فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌يي و تسهيل بهره‌مندي عموم كشورها از آن و غيره اعلام آمادگي كرده است. همچنين، ايران در چارچوب اين بسته آمادگي خود را براي شروع مذاكراتي جدي و هدفمند براي نيل به نتيجه‌اي مشخص اعلام كرده است.
ايران اميدوار است نقاط مشترك احتمالي بسته‌هاي پيشنهادي دو طرف نقطه‌ي مناسبي براي شروع مجدد مذاكرات و خروج از بن بست فعلي باشد.

ايران همكاري شفاف و گسترده‌اي را از تابستان گذشته براي حل و فصل مسايل باقي‌مانده‌اش با آژانس صورت دارد و توانست در چند ماه به سوالات آژانس پاسخ دهد و شش موضوع مورد مناقشه حل و فصل شود.

براساس گزارش رسانه‌هاي غربي خاوير سولانا در حالي براي ارايه بسته پيشنهادي 1+5 راهي ايران مي‌شود كه آمريكا و برخي متحدان اروپايي‌اش هم‌چنان بر چشم پوشي ايران از حق قانوني‌اش در غني‌سازي اورانيوم تاكيد دارند.

به گزارش ايسنا، خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا ابراز اميدواري كرد كه سفرش به تهران به روند جديدي براي حل بن‌بست هسته‌يي ايران منجر شود.

رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه پس از ديدار و گفت‌وگو با يانگ جيه‌چي، وزير امور خارجه چين در بروكسل در يك كنفرانس خبري مشترك با وي به خبرنگاران گفت: ما اميدواريم اين سفر نتيجه مثبتي داشته و تنها به يك سفر محدود نشود و بار ديگر روندي را در تلاش براي يافتن راه حلي ديپلماتيك براي اين بحران احيا كند.

به گزارش خبرگزاري رويتر، سولانا قرار است عصر امروز (جمعه) به تهران سفر كرده و درباره بسته مشوق‌هاي پيشنهادي گروه 1 + 5 با مقامات ايراني گفت‌وگو كند.

سولانا گفت: براي ما بسيار اهميت دارد كه مساله هسته‌يي به طريقي حل شود كه جامعه بين‌المللي ضمانت‌هاي بي‌طرفانه‌اي در زمينه برنامه هسته‌يي ايران داشته باشد.

جيه‌چي نيز ابراز اميدواري كرد كه گفت‌وگوهاي ايران از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاري شينهوا، وزير خارجه چين گفت: ما معتقديم مساله ايران بايد به طور صلح‌آميز و از طريق كانال‌هاي ديپلماتيك حل شود. به نفع منافع منطقه و جهان است كه راه حلي مناسب و خوب براي اين مساله پيدا شود.

به گزارش خبرگزاري رويتر، يك ديپلمات غربي به خبرنگاران گفت كه بسته جديد "تفاوت چنداني" با بسته پيشنهادي سال 2006 ندارد و مديران سياسي گروه 1 + 5 به استثناي آمريكا سولانا را در سفر به ايران همراهي خواهند كرد.

اين ديپلمات با بيان اينكه "من به شخصه انتظار چنداني از اين سفر ندارم" مدعي شد كه ايران هيچگونه نشانه‌اي حاكي از اينكه آماده شركت در مذاكرات است از خود بروز نداده است.

وي در ادامه گفت: روسيه و چين گفته‌اند كه چون ما تحريم‌هايي را به ايران اعمال كرده‌ايم بايد نشان دهيم كه خواهان مذاكره نيز هستيم. نظر من اين است كه چهار كشور از شش كشور (گروه1 + 5) معتقدند كه اين سفر لازم نيست. اما روسيه و چين بر آن اصرار دارند، به همين دليل ما نيز مي‌رويم.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، هم‌چنين كريستينا گالاش، سخنگوي خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه گفت كه سولانا روز شنبه و يكشنبه در تلاش براي متقاعد كردن ايران به تعليق فعاليت‌هاي غني‌سازي‌اش با مقامات ايراني گفت‌وگو كرده و بسته پيشنهادي گروه 1 + 5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان) را به تهران ارايه خواهد كرد.

در همين حال جورج بوش با تاكيد بر اينكه پيشنهاد ايتاليا براي پيوستن به 1+5 را به طور جدي بررسي مي‌كند، تعليق غني سازي اورانيوم در ايران را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، جورج بوش، رييس جمهور آمريكا روز پنجشنبه پس از گفت‌وگو با سيلويو برلوسكني، نخست وزير ايتاليا در كنفرانس خبري مشترك با وي در رم گفت كه با برلوسكني "درباره‌ي اينكه چگونه مي‌توانيم به طور موثري همراه يكديگر براي حل ديپلماتيك اين مساله كار كنيم" صبحت كرده است.

وي افزود: به نخست وزير همان چيزي را گفتم كه در آلمان گفته بودم؛ يعني همه گزينه‌هاي بر روي ميز قرار داد؛ اما اولين گزينه البته متقاعد كردن ايراني‌ها به رها كردن جاه‌طلبي‌هاي‌شان براي توسعه‌ي قابليت ساخت سلاح براي ايمني خود ما و براي صلح است.

بوش هم چنين در پاسخ به اين سوال كه آيا از پيوستن ايتاليا به گروه موسوم به 1+5 حمايت مي كند يا خير گفت:‌ ما درباره ي 1+5 مذاكره كرديم و به سيلويو گفتم كه اين (موضوع) را به طور جدي بررسي خواهم كرد.

وي افزود: در هر حال اين را به روشني عنوان كردم كه همه‌ي ما، 1+5 يا غير از آن، بايد پيامي يكسان را به ايراني بفرستيم كه اين است: برنامه‌ي غني سازي‌تان را به طور قابل راستي آزمايي تعليق كنيد يا اينكه با تحريم‌هاي بيشتر و انزواي بيشتر رو به رو خواهيد شد.

رييس جمهور آمريكا با دنبال كردن سياست جدا در نظر گرفتن ملت از دولت ايران ادامه داد: و موضوع ناراحت كننده در اين خصوص اين است كه ملت ايران در حال رنج كشيدن هستند. زندگي آنها مي‌توانند بسيار بهتر باشد؛ زندگي‌شان مي‌تواند بسيار اميدوارنه‌تر باشد؛ به استثناي دولتشان كه تصميم گرفته است درخواست‌هاي جهان آزاد را ناديده بگيريد، آژانس بين المللي انرژي اتمي را ناديده بگيرد و به غني سازي به روشي كه ما فكر مي‌كنيم خطرناك است، ‌ادامه دهد.

بوش در ادامه سخنانش گفت: مي‌خواهم در مورد ايران چيزي را به شما يادآوري كنم. ولاديمير پوتين يكي از دوستان دو جانبه‌ي ما، نزد ايراني‌ها رفت و گفت كه شما حق داريد برق هسته‌يي غير نظامي داشته باشيد. من هم همان چيز را به صورت علني گفته‌ام؛ من به برق هسته‌يي به شدت معتقدم. فكر مي‌كنم بهترين راه مقابله با تغيير آب و هوا گسترش برق هسته‌يي است؛ اين بهترين راه براي وابستگي كمتر به منابع خارجي انرژي است و معتقدم ايران بايد برق هسته‌يي غيرنظامي داشته باشد. معتقد نيستم كه بتوان غني سازي را به آنها محول كرد.

وي افزود: بنابراين پوتين رفت و گفت كه ما سوخت را به شما مي دهيم نه تنها سوخت را به شما مي دهيم بلكه سوخت مصرف شده را هم جمع آوري مي كنيم؛ شما نيازي به غني سازي نداريد.

بوش ادامه داد: بنابراين استقلال دولت ايران مبني بر اينكه "ما حق داريم برق هسته‌يي غير نظامي داشته باشيم" با اين پيشنهاد روسيه مورد توجه قرار گرفت.

رييس جمهور آمريكا كه چند ماهي بيشتر از دوران حضورش در كاخ سفيد باقي نمانده است افزود: بنابراين ديدن تصميم آنها براي ما جالب است. اما آنچه لازم است بشنوند اين است كه ما در اراده براي جلوگيري از رسيدن آنها به قابليت ساخت سلاح هسته‌يي قاطع هستيم.

براساس گزارش آسوشيتدپرس، برلوسكني هم گفت:‌ ما پيشنهاد كرده‌ايم براي ايفاي نقش در مذاكراتي كه با دولت ايران انجام مي‌گيرد، به كشورهاي اروپايي به علاوه چين، به علاوه روسيه بپيونديم. پيشنهاد ما مبتني بر اين واقعيت است كه ايران را از داخل به خوبي مي‌شناسيم.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: ما داراي برخي شركت‌هاي برجسته هستيم كه در اين كشورها فعاليت مي‌كنند و بنابراين فكر مي‌كنيم كه اين در كمك به بوش و پوتين براي دنبال كردن استراتژي كه براي آن كشور تعيين كرده‌اند، بسيار مفيد خواهد بود.

نخست وزير ايتاليا اظهار كرد: به وضوح لازم است كه اطمينان يابيم انرژي هسته‌يي فقط براي اهداف صلح آميز به كار مي‌رود. در خصوص تحريم‌هاي پيشنهادي سازمان ملل ما همواره پايبندي نشان داده‌ايم و حضور شركت‌هاي‌مان مطابق با توافقات و قراردادهايي است كه به سال‌ها قبل باز مي گردد.

برلوسكني در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به اين سوال كه از كدام كانديداي انتخابات رياست جمهوري آمريكا حمايت مي كند گفت كه "به دليلي كاملا خودخواهانه" از سناتور جمهوري خواه جان مك كين حمايت مي‌كند افزود: فقط مي توانيم دليل فوق العاده شخصي‌ام را براي حمايت از يك كانديداي جمهوري خواه كه دليلي كاملا خودخواهانه است اعلام كنم؛ در صورت انتخاب مك كين، من ديگر پيرترين رهبر در نشست آتي گروه هشت نخواهم بود؛ زيرا مك كين يك ماه از من بزرگتر است.

براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، رييس جمهور آمريكا هم چنين روز پنجشنبه در گفت و گو با يك شبكه‌ي تلويزيوني فرانسه گفت كه ايران در حال از دست دادن نفوذش در عراق است.

بوش به شبكه سه تلويزيون فرانسه گفت:‌ قطعا ايران قدري درون عراق نفوذ دارد اما كمتر از چيزي است كه پيشتر داشته است؛ در حالي كه اقتصاد و جامعه‌ي سياسي عراق توسعه مي يابد، اين نفوذ كمتر هم خواهد شد.

وي ادعا كرد:‌ عراق به يك دموكراسي، يك دموكراسي ساختاري تبديل مي شود آنها مي‌فهمند كه نفوذ ايران متزلزل كننده است.

هم‌چنين وزارت امور خارجه چين اعلام كرد كه پكن به همراه اتحاديه اروپا، روسيه، انگليس، فرانسه و آلمان روز شنبه به طور مشترك طرح جديدي را براي ازسرگيري گفت‌وگوها به ايران ارايه مي‌دهد.

كين گانگ، سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز پنجشنبه گفت كه در كنار اين طرح نامه‌اي از جانب وزيران امور خارجه پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان به همتاي منوچهر متكي، وزير امور خارجه تسليم خواهد شد .

براساس گزارش خبرگزاري شينهوا، ليو جيه چي، دستيار وزير امور خارجه چين از جانب پكن در مراسم تقديم پيشنهاد به ايران حضور خواهد داشت.

خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا نيز به نمايندگي از اين اتحاديه حضور خواهد داشت.

كين گفت: چين اميدوارست كه طرف هاي مربوطه تلاش هاي ديپلماتيك را تقويت كرده و از خود انعطاف نشان دهند تا به زودي مذاكرات از سرگرفته شود و راه حلي جامع و بلند مدت براي مساله‌ي هسته‌يي ايران دنبال شود.

وزير امور خارجه آمريكا نيز مدعي شد كه جهان صبر و طاقت خود را از آنچه وي وقت تلف كردن ايران در زمينه بازگشت احتمالي به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌يي‌اش خواند، از دست داده است.

به گزارش ايسنا، كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا روز چهارشنبه با متهم كردن ايران به تلاش براي وقت تلف كردن در زمينه برنامه هسته‌يي‌اش گفت كه كشورهايي كه پيشنهاد جديدي را براي ايران روي ميز قرار داده‌اند اجازه نخواهند داد ايران از اين اقدام ديپلماتيك جديد براي وقت تلف كردن بيشتر استفاده كند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، رايس از تمايل كشورهاي اروپايي براي درنظر گرفتن تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران استقبال كرد و گفت كه كشورهاي اروپايي انتظار دارند ايران پس از دريافت بسته پيشنهادي گروه 1 + 5 سريع بدان پاسخ دهد.

وزير امور خارجه آمريكا گفت: من توجه خود را معطوف به اين امر خواهم كرد و فكر مي‌كنم ساير كشورها نيز نسبت به اينكه ايران ممكن است از اين وضعيت براي وقت كشي استفاده كند هوشيار خواهند بود، چرا كه فكر نمي‌كنم كسي قصد داشته باشد به آنها اجازه دهد بيش از اين وقت تلف كنند.

رايس گفت كه هرگونه تحريم جديد اروپايي احتمالا تا زماني كه كشورها پاسخ ايران را دريافت نكرده‌اند اعمال نخواهد شد.

وزير امور خارجه آمريكا گفت: مردم به دنبال اين هستند كه ببينند آيا ايران يك پاسخ منطقي و صريح خواهد داشت يا خير. به هر حال اين پيشنهادات پيش از اين نيز به آنها ارايه شده بود.

رايس علاوه بر آن از حمايت آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان از اعمال تحريم‌هاي احتمالي بيشتر عليه ايران استقبال كرد.

هانس بليكس از آمريكا به دليل باز نگهداشتن احتمال اقدام نظامي عليه ايران براي واداشتن تهران به تغيير در برنامه‌ي هسته‌يي‌اش،‌ انتقاد كرد.

به گزارش ايسنا، هانش بليكس، بازرس تسليحاتي پيشين سازمان ملل، روز پنج‌شنبه در كنفرانس خبري گفت: تهديد نظامي ممكن است كاملا غير سازنده باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، بليكس براي شركت در همايش بين‌المللي كارشناسان منع اشاعه هسته‌يي در رم به سر مي‌برد و مدت اقامت وي همزمان با سفر سه روزه جورج بوش به اين شهر بود.

اين ديپلمات پيشين سوئدي كه در سال 2003 تلاش كرده تا از حمله‌ي آمريكا به عراق به دليل يافت نشدن سلاح كشتار جمعي در اين كشور جلوگيري كند،‌ هم‌چنين گفت كه تحريم‌هاي اقتصادي جدي‌تر احتمال بيش‌تري دارد كه قادر به واداشتن تهران به مصالحه درباره برنامه هسته‌يي‌اش شوند.

او گفت: هويج موثرتر از چماق است.

بليكس گفت كه آمريكا و اروپا بايد مشوق‌هايي را از جمله درباره حمايت از پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني، روابط اقتصادي بهبود يافته با ايران و تضمين نبود حملات خارجي به اين كشور با هدف تغيير رژيم آن به ايران را بدهد.

براساس اين گزارش همه كارشناس سياسي و دانشمنداني كه در نشست هسته‌يي رم حضور داشتند، در اين باره با بليكس موافق نبودند.

اوزي آراد ، مدير موسسه‌ي سياسي و استراتژي رژيم صهيونيستي كه رژيم متبوعش داراي بيش از 200 كلاهك هسته‌يي است به خبرنگاران گفت: تهديد به اقدام نظامي مادامي كه مشخص شود به عنوان آخرين گزينه مطرح است مي‌تواند ايران را به پايبندي به درخواست‌هاي جامعه بين‌الملل وادار كند.

وي افزود: اين واقعيت كه چنين گزينه‌اي وجود دارد احتمال رسيدن به گزينه‌هاي غير نظامي را افزايش مي‌دهد.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن