تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815430894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زرداري مواضع خود را در قبال رئيس‌جمهوري كاملا عوض كرد دولت پاكستان به دنبال مذاكره با مشرف‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: زرداري مواضع خود را در قبال رئيس‌جمهوري كاملا عوض كرد دولت پاكستان به دنبال مذاكره با مشرف‌
جام جم آنلاين: آصف‌علي ‌زرداري، رهبر حزب حاكم مردم پاكستان‌ (PPP) امروز طي اظهاراتي كه 180 درجه با موضع‌گيري اخير او در قبال سرنوشت پرويز مشرف، رئيس‌جمهور تفاوت داشت با تاكيد بر اين كه دولت اتئلافي اين كشور به دنبال استيضاح مشرف نيست از تصميم خود براي ملاقات با مشرف خبر داد بي آن كه به زمان انجام اين ديدار اشاره‌اي داشته باشد.


در حالي كه برخي چهره‌هاي برجسته حزب مردم طي روزهاي اخير از احتمال حركت اين حزب در جهت اعمال فشار به مشرف براي كناره‌گيري از قدرت خبر داده بودند و شايعاتي مبني بر مذاكرات محرمانه دولت با رئيس‌جمهور براي ترغيب مشرف به كناره‌گيري در مقابل برخورداري از مصونيت قضايي بر سر زبان‌ها افتاده بود زرداري با تشديد فشارها از سوي ارتش پاكستان و دولت ايالات‌متحده به ديدار با مشرف تن داد.

احتمال رويارويي دولت با رئيس‌جمهور كه ممكن بود به در گرفتن دور جديدي از تنش‌هاي سياسي در پاكستان منجر شود طي هفته‌هاي اخير اوضاع را در اين كشور ملتهب كرده بود.

حزب مردم كه با اعلام كناره‌گيري وزراي حزب مسلم‌ليگ شاخه نواز به رهبري نواز شريف، نخست‌وزير پيشين از دولت به دليل ناكامي دو طرف در دستيابي به راه حلي براي بازگرداندن قضات بركنار شده ديوان عالي پاكستان به پست‌هاي خود تحت فشار فزاينده قرار گرفته بود طي هفته جاري براي اولين بار نشانه‌هايي از امكان همراهي با برنامه‌هاي شريف را بروز داد.

در حالي كه زرداري حتي قبل از برگزاري انتخابات پارلماني به صراحت اعلام كرده بود خواستار عزل مشرف نيست. شريف كه دولتش در سال 1999 ميلادي با كودتاي بدون خونريزي مشرف ساقط شده بود بر بازگرداندن قضات عزل شده و به چالش كشيدن حاكميت مشرف با حكم اين ديوان تاكيد داشت.

نمايندگان دولت آمريكا كه اخيرا به همراه تعدادي از سناتورهاي اين كشور به پاكستان سفر كرده بودند در ديدار با زرداري به او توصيه كرده بودند از رويارويي با مشرف كه مي‌تواند اوضاع را در اين كشور بحراني كند، بپرهيزد و به جاي پيگيري ايده رويارويي در فكر برقراري تعامل منطقي و سازنده با رئيس‌جمهور باشد.

تهديد اوايل هفته جاري به استيضاح رئيس‌جمهور در ارتش پاكستان هم موجي از نارضايتي و مخالفت به وجود آورد. گفته مي‌شود نظامي‌ها هم از طريق واسطه‌هايي به اطلاع زرداري رسانده‌اند از طرح استيضاح مشرف حمايت نمي‌كنند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن