تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815433383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناخشنودي رسانه‌هاي اسراييل از سخنراني سليمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ناخشنودي رسانه‌هاي اسراييل از سخنراني سليمان
رسانه‌هاي اسراييلي از سخنراني ميشل سليمان به خصوص بخش مربوط به استراتژي دفاعي ابراز ناخشنودي كرده و آن را به سود حزب‌الله ارزيابي كردند.

به گزارش رجانيوز به نقل از پرس.تي.وي ـ بيروت، رسانه‌هاي اسراييلي از سخنان روز گذشته ميشل سليمان رييس‌جمهور جديد لبنان در مجلس به خصوص بخش مربوط به استراتژي دفاعي آن ابراز ناخشنودي كردند و آن را تاكيدي بر قانوني بودن ادامه سلاح حزب‌الله و نشانه گرفتن آن به سمت اسراييل خواندند.

سيوكا يحزكالي متخصص امور عربي در اسراييل مي‌گويد: «حزب‌الله پيروز شد و سليمان از حزب‌الله تشكر كرد؛ زيرا تمامي آنچه كه اتفاق افتاد هرگز در صورت عدم بروز مواجهه‌ اخير، رخ نمي‌داد. سليمان نيز از مقاومت كه نقش او را در كشور تقويت كرد، تشكر نمود».

روزنامه هاآرتس نيز مي‌نويسد: «حزب‌الله اكنون دو بار مي‌تواند جشن بگيرد. يك جشن به مناسبت هشتمين سالگرد عقب‌نشيني اسراييل از جنوب لبنان و يك جشن به خاطر تقويت جايگاه خود در لبنان. حزب‌الله موفقيت‌هايي را در لبنان به دست آورده كه از جمله آنها مي‌توان به در اختيار گرفتن يك سوم به اضافه يك از اعضاي كابينه و تصويب قانون انتخابات سال 1960 اشاره كرد».

به نوشته هاآرتس، مهم‌ترين دستاورد حزب‌الله، قانوني جلوه دادن سلاح خود است، به گونه‌اي كه هرگونه فشار بين‌المللي براي خلع‌سلاح حزب‌الله اكنون به مانند تلاشي غيرقانوني درآمده است.

عودد گرانوت متخصص امور عربي در اين زمينه مي‌گويد: «رييس‌جمهور جديد لبنان روابط مناسبي با حزب‌الله و سوريه دارد و انتخاب او در پي توافقي صورت گرفت كه به حزب‌الله قدرت زيادي در نقد و حفظ سلاحش داده است. سليمان نيز هرگز تلاش نخواهد كرد تا با حزب‌الله برخورد كند».

در همين حال روزنامه هاآرتس نوشت: «شوراي وزارتي اسراييل روز چهارشنبه براي بررسي مسايل لبنان و افزايش قدرت حزب‌الله در اين كشور تشكيل جلسه خواهد داد».
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن