تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815433839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مذاكره رئيس‌جمهور لبنان و پارلمان براي تعيين نخست‌وزير جديد امروز آغاز مي‌شود دولت وحدت ملي لبنان در ايستگاه دوم‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مذاكره رئيس‌جمهور لبنان و پارلمان براي تعيين نخست‌وزير جديد امروز آغاز مي‌شود دولت وحدت ملي لبنان در ايستگاه دوم‌
جام جم آنلاين: نمايندگان جناح اكثريت پارلمان لبنان موسوم به جناح 14 مارس امروز براي تعيين نخست‌وزير جديد اين كشور كه در چارچوب توافقنامه دوحه رياست دولت وحدت ملي را برعهده مي‌گيرد تشكيل جلسه دادند و سعد حريري، رئيس جريان مستقل و فواد سنيوره، نخست‌وزير پيشين را به عنوان گزينه‌هاي مورد نظر خود به ميشل سليمان، رئيس‌جمهور پيشنهاد كردند.


سليمان كه امروز با برگزاري مراسم تحليف رسما به عنوان دوازدهمين رئيس‌جمهور لبنان قدرت را به دست گرفت قرار است امروز براي تعيين نخست‌وزير جديد با نمايندگان دو جناح معارض لبنان ديدار و گفتگو كند. تعيين نخست‌وزير جديد دومين ايستگاه پرمخاطره در روند حل‌وفصل مسالمت‌آميز بحران 18 ماهه لبنان است كه با توافق دوحه اولين ايستگاه را پشت سر گذاشت.

پس از پايان رايزني‌ها با دو جناح سياسي اصلي لبنان تكليف نخست‌وزير جديد كه بايد كابينه‌اي را مديريت كند كه ائتلاف تحت رهبري حزب‌الله لبنان موسوم به جناح 8 مارس در چارچوب توافقنامه دوحه در آن از حق وتو برخوردار خواهند بود، رقم خواهد خورد.

براساس قوانين لبنان و براي آن كه نظر همه جناح‌هاي قومي مذهبي در اين كشور فراهم آيد رئيس‌جمهور از بين مسيحيان ماروني، نخست‌وزير از بين اهل تسنن و رئيس مجلس از شيعيان انتخاب مي‌شود. دفتر رياست‌جمهوري لبنان امروز با صدور بيانيه‌اي از اعلام استعفاي كابينه سنيوره خبر داد كه تا زمان آغاز به كار كابينه جديد به وظايف خود ادامه مي‌دهد.

اهتزار پرچم لبنان در بعبدا

كاخ رياست‌جمهوري لبنان كه از حدود شش ماه قبل و با پايان دوره زمامداري اميل لحود، رئيس‌جمهوري پيشين خالي مانده بود، امروز با ورود سليمان بار ديگر جان گرفت و پرچم لبنان دوباره بر فراز اين كاخ به اهتزاز درآمد.

سليمان پس از ورود به كاخ رياست‌جمهوري جهت تسريع در رتق‌وفتق امور كشور ديدار با مقامات خارجي كه براي تبريك گفتن به او ثبت‌نام كرده‌ بودند را لغو كرد.

اگرچه دفتر رئيس‌جمهور لبنان امروز از احتمال معرفي نامزد احراز پست نخست‌وزيري از سوي سليمان قبل از به پايان رسيدن روز دوشنبه خبر داده بود اما منابع رسمي تا زمان تنظيم اين خبر گزينه مورد نظر سليمان براي تشكيل كابينه جديد لبنان را معرفي نكردند.

موضع جناح معارض‌

جناح معارض لبنان پيش از اين اعلام كرده بود با هدف جلوگيري از بروز دور جديد تنش‌ها در اين كشور با كسي كه مورد وفاق همه جناح‌ها براي احراز پست نخست‌وزيري باشد، مخالفت نخواهد كرد.

به احتمال زياد مذاكرات براي تعيين نخست‌وزير جديد خيلي به درازا نخواهد كشيد و طرف‌هاي مذاكره كننده طي امروز يا فردا رئيس كابينه جديد لبنان را معرفي خواهند كرد.

درخواست سليمان براي اتحاد ملي لبنان‌

ميشل سليمان، رئيس‌جمهور جديد لبنان امروز همزمان با آغاز دوره تصدي‌اش خواستار اتحاد گروه‌ها و احزاب مختلف اين كشور شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، سليمان 59 ساله امروز پس از اداي سوگند به عنوان رئيس‌جمهور جديد لبنان گفت: بگذاريد متحد باشيم و به سمت توافقي منسجم قدم برداريم. وي افزود: ما بهاي سنگيني براي اتحاد ملي پرداخته‌ايم. بگذاريد با گرفتن دست يكديگر آن را حفظ كنيم و مانع از بازگشت اختلافات شويم.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن