تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809315607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/علوم انساني و چالش اشتغال/راهبرد نظام آموزش عالي در بخش علوم انساني امري ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: /علوم انساني و چالش اشتغال/راهبرد نظام آموزش عالي در بخش علوم انساني امري ضروري است
دكتر كامبيز طالبي در دومين روز از همايش «علوم انساني و چالش اشتغال» گفت: راهبرد نظام آموزش عالي در بخش علوم انساني امري ضروري است.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ عصر امروز در دومين روز از همايش علوم انساني و چالش اشتغال كه در تالار فردوسي دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران برگزار شد، دكتر كامبيز طالبي عضو هيئت علمي دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران در مورد «ضرورت ايجاد نظام ملي نوآوري در علوم انساني به جهت توسعه پايدار در كشور» سخنراني كرد.

دكتر طالبي در ابتدا به شرايط نوين اجتماعي و سياسي اشاره كرد و گفت: تغييرات سريع و وسيع محيط اجتماعي و اقتصادي شرايط جديدي را براي آموزش عالي ايجاد كرده است.

وي تأكيد كرد: ارتباط هر چه بيشتر، عميقتر و با تنوع بيشتر بين نظام ملي آموزش عالي با نظام ملي نوآوري و عادت به كارگيري فن‌آوري در توسعه زمينه‌هاي مستعد اشتغال خصوصاً در زمينه علوم انساني در كشور را افزايش داده و به علاوه از طريق نياز جامعه به استفاده از زمينه‌هاي علمي در شاخه علوم انساني و خصوصاً دانش به روز در اين علوم باعث پر رنگ‌تر شدن نقش كشور در توسعه ملي از بعد فرهنگي و اجتماعي خواهد شد.

وي سپس با اشاره به چشم‌اندازي جهاني در رابطه با مسئله اشتغال و علوم انساني گفت: دورنماي جهاني با چالشهاي فراواني در حوزه اجتماعي، فرهنگي و حتي اقتصادي روبرو شده و يا در حال روبرو شدن است.

وي گفت: افزايش ناهنجاريهاي اجتماعي، عدم استفاده از متخصصان حوزه علوم انساني در زمينه‌هاي ايجاد هنجاريهاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي در فرآيند توسعه و متاسفانه نگرش تك بعدي به فرآيند توسعه كه صرفاً در قالب استفاده از سخت افزار و صفت را به عنوان تنها راه حل توسعه جوامع در نظر گرفته شده است.

دكتر طالبي با اشاره به اهميت علوم انساني در اين تغيير و تحولات گفت: نظر به اينكه بيشترين تغييرات در حوزه علوم و به اصطلاح پويايي در حوزه علوم، متعلق به حوزه علوم انساني مي‌باشد كه علاوه بر تقويت رشته‌هاي اصلي اين حوزه، زير شاخه‌هاي تازه‌اي با توجه به توسعه علم و با در نظر گرفتن تغييرات محيط اجتماعي صورت پذيرفته است.

وي تاكيد كرد: بنابر اطلاعات و آمار بدست آمده كه در مركز تحقيقات علوم انساني آمريكا بدست آمده است سهم تخصيص علوم انساني در توليد نا خالص ملي به طور مستقيم 41% و به طور غيرمستقيم بالغ بر 50% مي‌باشد. بيشترين شاغل ايجاد شده كه ماحصل تفكر كارآفريني مي‌باشد برخاسته از افراد تحصيلكرده در حوزه علوم انساني بوده است در بخش اقتصادي، بكارگيري نوآوريهاي بكار رفته شده توسط فارغ التحصيلان علوم انساني كه در زيرشاخه اقتصادي، علوم مديريت و بازرگاني فعاليت دارند باعث گرديده است كه عمده اشتغالهاي پايدار ورود به رشد در بخش خدمات و فعاليتهاي اقتصادي مي‌باشد كه توسط كارآفرينان دانش آموخته در حوزه علوم انساني مي‌باشند.

دكتر طالبي گفت: انتظار مي‌رود در قرن بيست و يكم، تغييرات بيشتري در حوزه علوم انساني و نياز جامعه بشري چه از لحاظ سلامت روان و چه از لحاظ توسعه كسب وكارهايي كه نياز به كارآفرينان دانش آموخته علوم انساني دارد بيشتر مي‌شود. تغييرات گسترده در نظام آموزشي در دنيا و در كشورهاي توسعه يافته، تغييرات در حوزه اقتصادي و نياز به كارآفرينان نوانديش در اين حوزه، احساس نياز شديد جوامع صنعتي به توسعه فرهنگ اجتماعي و تقويت اين حوزه و نهايتاً نقش هنر و هنرمندان در ايجاد پارادايمهاي جديد از اشتغال باعث گرديده است كه توجه به بحث استفاده از دانش آموختگان حوزه علوم انساني و فعاليتهاي كارآفرينانه آن توجه خاص شود.

وي تاكيد كرد: بر اساس آمار منتشره توسط يكي از دانشگاههاي معتبر جهاني در ايالات متحده آمريكا بيش از 63% از ادامه دهندگان تحصيلات دانشگاهي گرايش به حوزه علوم انساني مي‌باشند و به اين دليل اين آمار آورده شده است كه از اصلي‌ترين شاخص برگزيدن رشته تحصيلي در آمريكا، امنيت شغلي و درآمد مي‌باشد.

دكتر طالبي در پايان گفت: بازنگري و راهبرد و نظام آموزش عالي در بخش علوم انساني به منظور تامين نياز جامعه به تحصيل‌كردگان علوم انساني كه بتواند سهم لازم خود را در توسعه همه جانبه كشور از لحاظ ايده‌هاي خلاق و نو فراهم سازند امري است ضروري.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن