تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814208627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالیوان: نشانه‌ای از تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای دیده نشده است


واضح آرشیو وب فارسی::

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد که تا کنون هیچ نشانه‌ای از تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای ندیده است.

 جیک سالیوان در نشست امنیتی آسپن در کلرادو اظهار داشت که آمریکا به دقت هرگونه نشانه‌ای از تمایل ایران به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را رصد می‌کند.



او افزود: "با این حال، تاکنون نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران تصمیم به تولید بمب هسته‌ای گرفته باشد، مشاهده نکرده‌ام."

سالیوان همچنین در ادامه این نشست، که هر سال سیاستگذاران آمریکایی، روزنامه‌نگاران و سایر افراد را جذب می‌کند، تأکید کرد: "اگر ایران در این مسیر حرکت کند، با مشکل جدی از سوی آمریکا مواجه خواهد شد."

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت که آمریکا به اظهارنظرهای اخیر مقامات ایرانی درباره احتمال درگیری با اسرائیل و متحدانش توجه کرده است. این مسئله توجه آمریکا را جلب کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در نشست آسپن اعلام کرد که زمان گریز هسته‌ای ایران به یک یا دو هفته کاهش یافته است، اما تاکنون ایران هیچ سلاح هسته‌ای تولید نکرده است.

بلینکن تأکید کرد که واشنگتن متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است و افزود: "در هفته‌ها و ماه‌های اخیر دیده‌ایم که ایران به طور جدی در حال پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود است."

وی ادامه داد: "ایران به جای اینکه یک سال از ظرفیت لازم برای تولید مواد شکاف‌پذیر جهت ساخت یک سلاح هسته‌ای فاصله داشته باشد، اکنون احتمالاً فقط یک یا دو هفته تا این توانایی فاصله دارد."

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی کشور ندارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن