تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798247415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشت گوجه فرنگي خارج از فصل درشهرستان پارسيان آغازشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برداشت گوجه فرنگي خارج از فصل درشهرستان پارسيان آغازشد
بندرعباس - خبرگزراي مهر: مدير جهادكشاورزي پارسيان از آغاز برداشت گوجه فرنگي در پارسيان خبرداد و گفت: گوجه فرنگي پارسيان يكي از محصولات خارج از فصل كشور محسوب مي گردد كه تامين خلاء محصول در بازار سالانه را به دوش مي كشد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محصول گوجه فرنگي پارسيان وارد بازار شد. كشت گوجه فرنگي در اين شهرستان از اول شهريورماه آغاز وتا پايان آبان ماه ادامه دارد.و پس از عمليات كاشت، داشت و برداشت آن در آذرماه آغاز و تا پايان فروردين ماه ادامه خواهد يافت.

يعقوب دلدار گفت: 2 هزار هكتار از اراضي اين شهرستان هم اكنون به كشت گوجه فرنگي فضاي بازوهشت هكتاربه كشت گوجه فرنگي گلخانه اي وداربستي اختصاص يافته است.

وي در ادامه ضمن اشاره به ارقام كشت شده اذعان داشت: توليدسالانه 60 الي 65 هزار تن است كه متوسط عملكرد در هر هكتار 30 تن است.

اين مسئول افزود: بخش عمده توليد محصول شهرستان در داخل كشور و به استانهاي آذربايجان، همدان، اصفهان، فارس، خراسان و سيستان و بلوچستان و بخشي هم در داخل شهرستان هاي همجوار و كشورهاي همجوار صادر مي شود. از لحاظ سطح زيركشت رتبه سوم و از لحاظ توليد، رتبه دوم را دارا است. تا كنون 400 هكتار از مجموع 2 هزار هكتار تحت بيمه قرار گرفته اند.

رها سازي مرحله دوم زنبورهاي براكون و تريكوگرامادر مزارع گوجه فرنگي

مديرحفظ نباتات جهادكشاورزي هرمزگان گفت:دومين مرحله رهاسازي حشرات مفيد به تعداد 50هزارعدد تريكوكارت و 2 ميليون عدد زنبور براكون توسط كارشناسان انسكتاريوم و ناظر كلينيك گياهپزشكي مستقر در منطقه صورت پذيرفت.

پرويز ترابي زاده گفت: باتوجه به اينكه دو زنبور براكون و تريكوگراما به عنوان دشمن طبيعي در كنترل تلفيقي آفت مهم و خطرناك كرم ميوه گوجه فرنگي نقش مهمي دارند. اين زنبورهاي مفيد تخم و لارو آفت راپارازيت كرده و موجب كاهش جمعيت و كنترل آن مي شوند.

زنبورهاي مذكور كه داراي جثه بسيار ريزي هستند در محيط بطور طبيعي فعاليت دارند و سازمان جهاد كشاورزي اين زنبورها را از محيط گرفته و بطور انبوه پرورش و در حساسترين مرحله زندگي آفت رها سازي مي شوند.

اين زنبورها فقط از حشرات تغذيه كرده و به هيچ وجه فاز گياهخواري ندارند و در نتيجه هيچگونه خطري براي محصولات كشاورزي ندارند.

ترابي زاده افزود:از آنجاكه سمپاشي هاي مكرر در زمان رهاسازي تلفات شديدي به اين زنبورهاي مفيد شده كه نهايتا موجب به هم خوردن تعادل طبيعي وافزايش شمارآفات مهم مي شود،

وي در پايان افزود: با رها سازي اين حشرات درمزارع وباغها مي توان مصرف سموم شيميايي را كاهش داد و سلامت جامعه را تضمين كرد.

برگزاري بيش از 14 كارگاه آموزشي پرورش مرغ بومي و آموزش هاي كشت و زرع محصول

سرپرست مديريت جهادكشاورزي شهرستان قشم گفت: آموزش بهره برداران بخش كشاورزي توسط جهادكشاورزي شهرستان قشم درسال حماسه سياسي واقتصادي به منظور آشنايي كشاورزان با دانش جديد در توليدات كشاورزي وبالا بودن راندمان توليد اداره ترويج مديريت جهاد كشاورزي است.

از ابتداي سال تا اوايل آذرماه سال جاري بيش از110 نفر روز آموزش انفرادي درموضوعات كشت داربستي و ترويج كود بيولوژيك ورمي كمپوست برگزار شده است.

مالك يزدان پناه اظهاركرد: بيش از 14كارگاه آموزشي ترويج با موضوع پرورش مرغ بومي، نگهداري سيستم هاي نوين آبياري،حفظ كاربري زمين،اصلاح نخيلات فرسوده،مبارزه با انگلهاي خارجي بدن دام و بيماريهاي مشترك بين انسان و دام در سطح روستاهاي بخش مركزي، بخش شهاب شهرستان برگزار شد.

شهرستان ميناب رتبه نخست توليد هندوانه خارج از فصل را كسب كرد

مدير جهادكشاورزي شهرستان ميناب از آغاز برداشت هندوانه پاييزه در شهرستان ميناب خبرداد.

مهدي عباسپور از آغاز برداشت محصول هندوانه پاييزه در اين شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به شرايط اقليمي اين شهرستان، ميناب در تمام فصول سال مي تواند محصولات صيفي و سبزي و هندوانه برداشت كند.

عباسپور افزود: در اين شهرستان هنداونه پاييزه از اوايل تا اواخر شهريورماه از ارقام محلي و اصلاحي كاشت شده و از ابتداي آذرماه برداشت آن آغاز مي شود. مدير جهادكشاورزي ميناب در خصوص سطح زير كشت اين محصول هم گفت: سطح زير كشت هندوانه پاييزه در ميناب چهار هزار و 500 هكتار است كه عمده آن در دهستان هاي هشتبندي، چاه اسماعيل چاه شيريني،تيرور، گوربند، تلنگ،راونگ كاشت مي شود. با توجه به ارقام كشت شده ميزان برداشت محصول در هكتار 25 تن در هكتاراست و پيش بيني مي شود، حدود 112 هزاروپانصد تن هندوانه پاييزه از مزارع اين شهرستان در پاييز امسال برداشت شود.

وي بيان كرد: برگزاري كلاس و كارگاه آموزشي و ترويجي، توزيع نهاده هاي كشاورزي و مصرف بهينه نهاده ها، آبياري به موقع و نظارت مستمر، رعايت اصول صحيح زراعي و رفع علفهاي هرز و بهره گيري از كارشناسان زبده و آموزش صحيح كاشت موجب شد كه اين شهرستان مقام اول در توليد هندوانه خارج ازفصل در استان را به خود اختصاص دهد.

اين مسئول تصريح كرد: با توجه به همزماني برداشت اين محصول با شب يلدا پيش بيني مي شود هندوانه اين فصل با قيمت بسيار خوبي به فروش برسد و به اقصي نقاط كشور ارسال گردد همچنين يادآورشد سطح زيركشت اين محصول تغييري نكرده است.

كد خبر: 2188468

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۳ - ۰۹:۴۱

چهارشنبه 13 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن