تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798052191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بادي‌بالانس ورزشي براي تمام نسل‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: "بادي‌بالانس" ورزشي براي تمام نسل‌ها
52880.jpg

با اهميت يافتن روز به روز ورزش به خصوص براي بانوان در اتفاقي خوب، شهر مشهد شاهد گشايش اولين مركز تخصصي بادي بالانس و نيز ورزش دوران بارداري در كشور بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه خراسان، همزمان با ولادت حضرت فاطمه‌(س) و هفته زن اولين مركز تخصصي ورزش بادي‌بالانس و نيز مركز ورزش‌هاي دوران بارداري ايران در شهر مشهد افتتاح شد؛ ورزش بادي بالانس كه يك رشته نوپا در كشور است از سال 89 توسط بيتا بردبار در ايران بنيان‌گذاري شد و در فدراسيون اسبق آمادگي جسماني و سپس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني به كار خود ادامه داد.

در حال حاضر اين رشته جديد و نوپا كه تركيبي از ورزش‌هاي ريلكسيشن و انعطاف پذيري است، توانسته بيش از 100 مربي فعال در سطح كشور داشته باشد و جايگاه خود را در بين ورزش‌هاي امادگي جسماني و تناسب اندام مختص بانوان باز كند و در آينده‌اي نزديك در بخش آقايان نيز فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

بيتا بردبار آذري به عنوان مربي و مدرس اين ورزش مي‌گويد: همانطور كه از نام بادي بالانس پيداست، ورزشي براي تعادل ذهن و بدن و برقراري تعادل بين جسم و روح است، همچنين در آن به فاكتورهاي توان، قدرت، استقامت و انعطاف پذيري توجه مي‌شود.

وي در خصوص شعار اين ورزش "بادي‌بالانس براي تمام نسل‌ها" عنوان مي‌كند: بادي‌بالانس مناسب براي تمام سنين از سالمندان تا كودكان است و همچنين گروه‌هاي ويژه ما كه شامل زنان باردار مي‌شود، با توجه به حساسيت اين دوره تمريناتي براي تقويت مادر وجود دارد.

بنيان‌گذار اين رشته در ايران اين ورزش را جايگزين خوبي براي ورزش‌هاي لاغري مي‌داند و مي‌گويد: كالري سوزي بالا، يكي از ويژگي‌هاي اين ورزش است كه خانم‌ها مي‌توانند از آن جهت كاهش وزن نيز استفاده كنند. از ديگر فوايد اين ورزش سلامت روح و روان و كاهش استرس در زندگي است و نيز سلامتي قلب و عروق را در پي دارد و با توجه به اينكه ذهن و روح را آرام مي‌كند، مي‌تواند روشي براي كاهش عوارض بيماري‌هاي عصبي مانند ديابت و فشار خون باشد.

مسوول كميته بادي‌بالانس در فدراسيون ورزش‌هاي همگاني همچنين از اين ورزش به عنوان يك مكمل خوب براي ورزشكاران حرفه‌اي و ملي‌پوش ياد مي‌كند و اعتقاد دارد كه در كنار ورزش‌هاي تخصصي از بادي بالانس مي‌توان براي كسب مهارت‌هاي بيشتر استفاده كنند.

بادي بالانس تركيبي از حركات ورزشي تاي چي، يوگا و برخي تمرينات اصلاح شده پيلاتس مي‌باشد، ورزشي قدرتي، استقامتي كه بر روي بزرگترين و كوچكترين عضلات تاثير مي‌گذارد. بادي بالانس باعث تسلط بر خود، حس قوي بودن، آرامش و تمركز مي‌شود و احساس شما را تغيير خواهد داد وبه واسطه آن انعطاف پذيري به دست خواهيد آورد و از نظر فيزيكي و ذهني هوشيارتر خواهيد شد.

بادي بالانس با ورزش تاي چي شروع مي‌شود تا درون را آرام ساخته و به آرامي بدن را وارد مرحله ديگري سازد سپس به دنبال آن از تمرينات يوگا استفاده مي‌شود تا بدن را تحت كشش قرار داده و پس از آن ناحيه شكمي را با برخي از تمرينات پيلاتس تقويت مي‌بخشد و در انتها، بدن را با ريلكسيشن و مديتيشن خاص خود آرام مي‌كند.

يكي از بهترين اتفاقات گشايش اين مركز، پرداختن به ورزش بادي بالانس در دوران بارداري به صورت تخصصي و اولين بار در كشور است، اگر چه نگراني‌هايي در مورد انجام برخي تمرينات ورزشي در طي دوران حاملگي وجود دارد اما به طور كلي ايجاد محدوديت در انجام تمرينات ورزشي، ضرورتي ندارد و انجام تمرينات مناسب در اين دوران سبب مي شود بارداري و زايمان يك تجربه خوب براي مادران باشد و بسياري از عوارض اين دوران كاهش يابد كه پس از اين دوره نيز تمرينات پس از زايمان و ماساژ نوزادان در نظر گرفته شده است.

از ديگر برنامه‌هاي تخصصي، ورزش بادي‌بالانس براي سالمندان است؛ سالمندي مرحله‌اي است كه ناگزير همه با آن روبرو مي‌شوند. با افزايش سال‌هاي عمر به ويژه پس از 60 سالگي اغلب اعمال فيزيولوژيكي و مكانيكي بدن كاهش پيدا كرده و كارايي قلب و شش به تدريج كم مي‌شود، تحقيقات نشان داده كه پيري زودرس با بي تحركي تسريع مي‌شود، خميدگي بدن ناشي از عدم تحرك مهمترين عامل در ايجاد پيري زودرس است، لذا يكي از مهم‌ترين روش آهسته نمودن آهنگ سالخوردگي، ورزش است.

هدف رشته بادي بالانس براي سالمندان ايجاد سازگاري در اين افراد افزايش دوران تحرك و فعال بودن افراد مسن خصوصا در زنان سالمند و نيز افزايش سال‌هاي موثر عمر است. بادي‌بالانس مي‌تواند دارويي باشد كه بسياري از انسان‌ها را سالم و تندرست نگه مي‌دارد.

بادي بالانس براي كودكان نيز مي‌تواند نياز به حركت و نشاط آن‌ها را برآورده كرده و در قالب برنامه و تمرينات خاص و البته امن و بدون آسيب فاكتورهايي همچون قدرت، انعطاف پذيري و نشاط را براي كودكان افزايش دهد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|14|ا|ارديبهشت|ا|1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن