تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798172007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ميداني فارس از «كتاب۵۷»/نوستالژي «انقلاب دوم» مردم ايران در فروشگاه «كتاب57» + عكس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش ميداني فارس از «كتاب۵۷»/نوستالژي «انقلاب دوم» مردم ايران در فروشگاه «كتاب57» + عكس
خبرگزاري فارس: روزهاي تعطيل هم كه اين خيابان خلوت مي‌شود، توريست‌هايي را مي‌بينيد كه فرصت را غنيمت مي‌شمارند و در نبود نگهبان‌ها و نگاه‌هايي كه‌ آنها را تعقيب كنند، به سرعت از در و ديوار آن عكس مي‌گيرند.
به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات فارس، نام خيابان طالقاني تهران با انقلاب 57 گره خورده و هنوز هم بعد از گذشت سي و سه سال كه از اين خيابان عبور مي‌كنيد، نوستالژي «انقلاب دوم» در ذهن‌ها و حافظه تاريخي ايرانيان زنده مي‌شود. هنوز هم به هنگام عبور از اين خيابان، نگاه‌هاي زير چشمي به اين ساختمان بزرگ و ديوارهاي فرسوده آن نظر‌ها را به خود جلب مي‌كند. روزهاي تعطيل هم كه اين خيابان خلوت مي‌شود، توريست‌هايي را مي‌بينيد كه فرصت را غنيمت مي‌شمارند و در نبود نگهبان‌ها و نگاه‌هايي كه‌ آنها را تعقيب كنند، به سرعت از در و ديوار آن عكس مي‌گيرند.

نوستالژي وقوع انقلاب دوم ايران

اگر انقلاب اسلامي ايران با حضور مردم در خيابان‌هاي آيزنهاور(انقلاب) و تجمع در ميدان 24 اسفند(ميدان انقلاب)، ميدان شهياد(ميدان آزادي) و ميدان فوزيه(ميدان امام حسين(ع)) پيروز شد، «انقلاب دوم» مردم ايران با بالا رفتن از ديوارهاي سفارت آمريكا واقع در خيابان تخت جمشيد( آيت‌الله طالقاني) در تاريخ 13 آبان 1358 از سوي دانشجويان پيرو خط امام(ره) و تسخير لانه جاسوسي ادامه يافت. روزهايي كه آمريكا در ابتدا با خواهش و در خواست و در ادامه با زبان تهديد، درپي استرداد كارمندان سفارت خود برآمد و.... از همان ابتداي تسخير لانه جاسوسي اين محل به مكاني براي بسيجيان و پيروان خط امام تبديل شد و هنوز هم بسيج دانشجويي كل كشور در اين مكان قرار دارد.

چند سال پيش در تقاطع خيابان مفتح و طالقاني در ضلع جنوب شرقي لانه جاسوسي، فروشگاهي براي عرضه محصولات فرهنگي وجود داشت كه بيشتر به بازار مكاره شبيه بود و در كنار تلي از سي‌دي‌هاي مداحي، كتاب‌هايي نيز يافت مي‌شدند. اما اين روزها به همت يكي از بسيجيان نمونه كشور آن بازار مكاره با تغييراتي كه در دكوراسيون فروشگاه انجام شده به محيطي فرهنگي با نام كتاب 57 تغيير نام داده است؛ محيطي كه به گفته مسئول فروشگاه هم‌شأن و اندازه‌ي اهداف سومين دهه انقلاب است؛ مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگي.

كتاب 57؛ آرشيو كامل كتاب‌ها و نرافزارهاي جبهه فكري انقلاب

فروشگاه كتاب 57 همان‌گونه كه از نام آن بر مي‌آيد محيطي فرهنگي است با رنگ و بوي انقلاب؛ مكاني كه خاطرات روزهاي 57 را در ذهن‌ها زنده مي‌كند. مومني‌ها، مسئول فروشگاه، در مورد اهداف اين كتاب‌فروشي به خبرنگار فارس مي‌گويد: متاسفانه در طول ساليان گذشته ما نتوانسته‌ايم مكاني براي حضور دانشجويان بسيجي فراهم كنيم تا در كنار يكديگر حضور داشته باشند و در اين فضا به بحث و گفتگو در مورد كتاب بپردازند. همچنين از ساختن محيطي براي دور هم جمع شدن بسيجيان فرهيخته و دانشگاهي غفلت كرده‌ايم.

مومني‌ها با انتقاد از كتاب فروشي‌هاي اطراف خيابان طالقاني عنوان مي‌كند:‌ با نگاهي به كتاب‌فروشي‌هاي راسته كريمخان و ميدان ولي‌عصر(عج) متوجه مي‌شويم كه كتاب‌هاي اين كتاب‌فروشي‌ها چندان حال و هوا و پيام انقلاب را منتقل نمي‌كنند. از اين رو يكي از اهداف تاسيس اين فروشگاه تمركز بر روي كتاب‌هاي جبهه فكري انقلاب براي قشر حزب‌اللهي‌هاي فرهيخته بود.

با ورود به اين كتاب فروشي قفسه‌هاي كتاب‌ها در چهار طرف فضاي كوچك قرار گرفته‌اند كه در موضوعات مختلف طبقه‌بندي شده‌اند. در محوطه نسبتا باز فضاي فروشگاه هم مجلات بر روي استندها قرار گرفته‌اند. سمت راست كتاب فروشي نيز به سي‌دي‌هاي مذهبي و نرم افزار‌هاي حوزه ديني و جنگ نرم اختصاص دارد. تعدد اين نرم افزارها و سي‌دي‌ها تا اندازه‌اي است كه يكي از مشتريان فروشگاه اين مكان را بانك سي‌دي‌هاي مذهبي مي‌نامد.

خانه كتاب 57 پاتوقي براي دوستداران كتاب

«خانه كتاب 57 پاتوقي براي دوستداران كتاب» شعار اين فروشگاه است و بر روي در ورودي نصب شده است. يكي از مشكلات اين فروشگاه به رغم اين شعار خوب فرهنگي كمبود جا و نبود صندلي‌هايي براي تورق كتاب‌هاست. مومني‌ها در مورد اين نقيصه مي‌گويد: تازه يكسالي است كه اينجا را آماده كرده‌ايم و به اين شكل درآورده‌ايم. بنا داريم صد متر ديگر هم به اين فضا اضافه كنيم و آن فضا را پاتوقي براي گعده‌گيري‌هاي بچه‌هاي حزب‌اللهي و مذهبي كنيم. محيطي كه دوستداران كتاب بتوانند با فراغ بال به مطالعه كتاب بپردازند و اگر جلسه‌اي يا رونمايي از كتاب‌ها داشتند به راحتي بتوانند در اينجا به برپايي آن اقدام كنند.

كتاب 57 در پي تحقق بخشيدن به كتاب‌فروشي‌هاي زنجيره‌اي

يكي از دغدغه‌هاي مسئول كتاب 57 به سخنان مقام معظم رهبري در مورد فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بازمي‌گردد. مومني‌ها در اين باره نيز مي‌گويد: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري در نمايشگاه كتاب مبني بر ايجاد فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كتاب‌فروشي بنا داريم تا شعبه‌هاي ديگر كتاب‌فروشي 57 را در سطح شهر بازگشايي كنيم. يكي از اين كتاب فروشي‌ها به زودي در نزديكي انقلاب بازگشايي خواهد شد. اميدواريم تا شعبه سوم كتاب فروشي 57 را نيز تا پايان سال افتتاح كنيم.

كتاب‌ 57 در كنار فروش كتاب به فروش برخي تابلوهاي مذهبي نيز مي‌پردازد. اما يكي ديگر از اين فعاليت‌ها ارائه تسهيلات به كساني است كه با آنجا تماس مي‌گيرند. كتاب‌فروشي 57 به طور رايگان به افرادي كه تماس مي‌گيرند و خواهان كتاب هستند، مشاوره رايگان ارائه مي‌دهد.

مومني‌ها از راه اندازي سايت كتاب 57 در آينده نزديك خبر داد و گفت: در حال حاضر صفحه اين سايت راه‌اندازي شده اما در آينده نزديك به طور كامل راه‌اندازي مي‌شود.

انتهاي پيام/و

چهارشنبه|ا|14|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2615]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن