تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798080722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت خودروهاي خارجي در منطقه آزاد اروند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: قيمت خودروهاي خارجي در منطقه آزاد اروند
به دنبال اعلام افزايش شعاع تردد خودروهاي خارجي منطقه آزاد اروند به ۱۲۰ كيلومتر و امكان ورود اين خودروها به اهواز، اين روزها خريد ماشينهاي خارجي فكر اول و آخر اغلب مردم اهواز است.

به گزارش مهر، هفته قبل استاندار خوزستان با حضور در جلسه هيئت دولت، مصوبه اي را به تصويب رئيس جمهور و ساير دولتمردان رساند كه طبق آن محدوده تردد خودروهاي خارجي پلاك اروند از شعاع ۴۵ كيلومتر به ۱۲۰ كيلومتر رسيد. با اين مصوبه خودروهاي خارجي منطقه آزاد كه هم اينك تنها در شهرهاي آبادان و خرمشهر و اندكي خارج از اين دو شهر محبوس هستند مي توانند تا شهر اهواز به تردد كنند.

با وجود اينكه در اين مصوبه تاكيد شده كه اين امتياز براي مردم ساكن در آبادان و خرمشهر است و آنها مي توانند با خريد خودروهاي منطقه آزاد اروند تا مركز استان تردد كنند ولي موج خوشحالي ايجاد شده به جاي اينكه اين دو شهر را فرابگيرد، بيشتر اهواز و مردم آن را در برگرفت زيرا آنها نيز مي توانستند با خريد اين خودروها در شهر خود تردد كنند.

البته در اين بين برخي ترديدها وجود دارد زيرا در صورتيكه دولت و منطقه آزاد اروند بر روي اجراي دقيق اين طرح اصرار كنند مي توانند خودروهايي را كه كاملا در اهواز مستقر هستند را شناسايي و جريمه كنند زيرا خودروهاي پلاك منطقه آزاد اروند مجهز به GPS هستند و هر خودرويي كه به اين وسيله مجهز شود به راحتي مي توان تشخيص داد كه در مدت معيني مثلا براي يك سال در چه مناطقي تردد كرده است.

به همين دليل در صورت اجراي دقيق اين مصوبه توسط سازمان منطقه آزاد اروند يا اصرار دولت براي اجراي دقيق آن، به صرفه نيست كه مردم اهواز اقدام به خريد اين خودروها كنند زيرا با جريمه هاي سنگين مواجه مي شوند. به خصوص اينكه موقع نقل و انتقال بايد بخشي از قميت خودرو را به پرداخت جريمه هاي سنگين اختصاص داد.

هم اكنون سازوكارهاي اين مصوبه در حال انجام است و امروز(سه شنبه) برخي كارشناسان منطقه آزاد اروند جلسه اي در تهران براي چگونگي اجراي دقيق اين مصوبه دارند كه بعد از آن شايد بتوان در خصوص اين طرح و قوانين و مقررات آن اطلاع دقيقي به دست آورد.

بهروز حسيني فر سرپرست منطقه آزاد اروند نيز چند روز قبل در خصوص اين مصوبه گفت: اين مصوبه براي استفاده مردم آبادان و خرمشهر انجام شده و فعلا در خصوص اينكه مردم اهواز و ساير شهرهاي استان مي توانند از اين طرح استفاده كنند هنوز هيچ ابلاغي نشده به همين دليل در صورت اجرايي شدن اين طرح فعلا فقط ويژه ماشينهاي موجود در آبادان و خرمشهر با شرايط مندرج در آئين نامه است كه مي توانند تا مركز استان تردد كنند.

از سويي ديگر اين مصوبه براي اجرايي شدن نيز مدتي طول خواهد كشيد و احتمالا تا پايان سال اجرا نخواهد شد زيرا اين مصوبه بعد از اينكه از سوي دبيرخانه دولت نوشته شود توسط رئيس جمهور به سازمان مناطق آزاد كشور ابلاغ مي شود و آنجا نيز بايد بررسي شود. بعد از پايان بررسيها به سازمان منطقه آزاد اروند آزاد اروند ابلاغ و اين سازمان نيز مدتي وقت دارد تا آن را به صورت نهايي اجرا كند.

اين فرآيند احتمالا چند ماه طول خواهد كشيد و به سال بعد موكول مي شود هر چند برخي مديران سازمان منطقه آزاد اروند اصرار دارند اين مصوبه قبل از پايان سال و به منظور بهره مندي دارندگان اين خودورها در ايام عيد نوروز اجرايي شود.

هم اكنون يك هزار و ۵۰۰ خودروي خارجي با پلاك سازمان منطقه آزاد اروند در شهرهاي آبادان و خرمشهر تردد مي كنند كه طبق قانون از يك مرخصي يك ماهه برخوردار هستند. اين مرخصي به گونه اي است كه دارنده خودرو در دفعات متعدد مي تواند از آن استفاده كند ولي مدت آن نبايد بيشتر از يك ماه شود. البته براي هر بار مرخصي دارنده خودروي پلاك منطقه آزاد اروند بايد ۲۰ هزار تومان براي آبونمان به سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت كند.

از سويي ديگر سازمان منطقه آزاد اروند در مناسبتهاي مختلف همانند سالروز شكست حصر آبادان، سالروز آزادسازي خرمشهر، عيد نوروز و دهه فجر اقدام به دادن مرخصي فوق العاده( بدون احتساب يك ماه قانوني) به خودروهاي پلاك منطقه آزاد اروند مي كند به گونه اي كه تعداد روزهاي مرخصي در طول يك سال به ۶۰ روز هم مي رسد و اين فرصت مناسبي در اختيار دارندگان اين خودروها قرار مي دهد تا به شهرهاي ديگر مسافرت كنند.

هم اكنون قميت خودروهاي منطقه آزاد اروند حدود يك سوم قميت فروش ماشين در داخل كشور است به گونه اي كه خودرويي مثل اسپورتيج كه قيمت آن در كشور ۷۴ ميليون تومان است با پلاك منطقه آزاد اروند ۲۸ ميليون به فروش مي رسد. خودروي تويوتا لانكروز كه قميت پلاك ملي آن ۱۶۰ ميليون تومان است در منطقه آزاد اروند ۸۰ ميليون تومان قابل خريد است.

خودروي سوناتا با پلاك ملي ۷۴ ميليون تومان است ولي در منطقه آزاد اروند ۲۷ ميليون به فروش مي رسد. خودروي سانتافه كه در كشور ۶۵ ميلون تومان عرضه مي شود در منطقه آزاد اروند ۳۰ ميليون تومان قابل خريد است و خودروي سراتو در منطقه آزاد اروند ۲۰ ميليون تومان به فروش مي رسد در حاليكه در كشور ۴۸ ميليون تومان است.

اما تكاپوي مردم اهواز براي خريد اين خودروها بعد از انتشار خبر اين مصوبه، باعث شده كه قميت اين نوع خودروها تا حدود كمي بالا برود ولي پيش بيني مي شود در صورت اجراي اين مصوبه قيمتها به طرز قابل ملاحظه بالا بروند البته در صورتيكه منطقه آزاد اروند نظارتهاي خود را جدي تر كند امكان افزايش قيمت كمتر مي شود.

همچنين با وجود اينكه محدود تردد اين خودروها تا شعاع ۱۲۰كيلومتر افزايش يافته، مردم شهرهاي ديگر مجاور آبادان و خرمشهر همانند بندر امام خميني(ره) و بندر ماهشهر امكان استفاده از اين طرح را ندارد و اين طرح تنها براي تردد خودروهاي منطقه آزاد اروند به سمت شهر اهواز است.

طبق قوانين منطقه آزاد اروند هم اكنون خودروهايي كه بيشتر از دو سال از عمر آنها نگذشته امكان ورود به آبادان و خرمشهر را دارند در حاليكه براي مدتي كه اين قانون تنها براي خودروهاي صفر كيلومتر تعيين شد تقاضا براي خريد آنها در منطقه آزاد اروند بسيار كاهش يافت. هم اكنون شهروندان آباداني و خرمشهري مي توانند نسبت به ورود خودروهاي مستعمل سالم با سال ساخت ۲۰۱۱ و مورد تائيد معاينه فني اقدام كنند.

افرادي كه قصد دارند اطلاعات بيشتري در خصوص اين طرح به دست بياورند مي توانند با شماره تفلن ۱۸۶۷متعلق به سازمان منطقه آزاد اروند تماس بگيرند و جواب خود را دريافت كنند.

در مدت اخير كه اين خودروها در شهرهاي آبادان و خرمشهر تردد مي كنند نماي شهر به كلي تغيير كرده و آنها جلوه اي خاص به اين دو شهر جنگ زده بخشيده اند. همچنين در مدت اخير كه اين خودروها در شهرهاي آبادان و خرمشهر تردد مي كردند مراكز پشتيباني و خدمات پس از فروش آنها در اين دو شهر مستقر شده و خريداران آنها از اين بابت مشكلي ندارند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن