تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798020698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پیاده نظام آینده آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سلسله مطالب پیاده نظام آینده را با "جنگجوی پیاده "( Land Warrior) از ایالات متحده به پایان می بریم. این سیستم یکپارچه سبب افزایش توانایی های سربازان در 3 زمینه اصلی هشیاری در صحنه نبرد، مرگ آوری و قابلیت بقا خواهدشد. به غیر از سربازان عادی نیروی زمینی، دیگر واحدهای عملیاتی و رزمی مانند رنجرها، نیروهای هوابرد و نیروهای مکانیزه نیز تجهیزات "جنگجوی پیاده" را بکار خواهد گرفت.

پروژه "جنگجوی پیاده" توسط نیروی زمینی آمریکا در سال 1994 آغازشد. مراحل تحقیقاتی و توسعه به شرکت "رایتون سیستم " واگذار شد. این شرکت بعدها به شرکت هواپیماسازی "هیوز" واگذارشد. قرار شد که ابتدا نمونه اولیه (بلاک1) و پس از آن نمونه چندمنظوره (بلاک2) توسط رایتون طراحی و ساخته شوند.




هشیاری در صحنه نبرد، مرگ آوری و قابلیت بقا با استفاده از تجهیزات "جنگجوی پیاده"

در فوریه سال 2003 ساخت تجهیزات پیاده نظام آینده آمریکا به شرکت "جنرال دینامیکز سی4سیستمز " واگذارشد. قرارشد تا این تجهیزات توانایی اتصال به سیستمهای دیجیتال استاندارد نیروی زمینی و خودروهای زرهی "استرایکر" را داشته باشند. تجهیزات مربوط به واحدهای زرهی را اصطلاحا "جنگجوی سوارکار " نامیدند. این تجهیزات در سال 2005 برای آزمایش و ارزیابی به نیروی زمینی تحویل داده شدند.
نیروی زمینی ایالات متحده در ماه می سال 2006 به صورت عملی به ارزیابی عملی و رزمی جنگجوی پیاده و جنگجوی سوارکار در فورت لوئیس واشنگتن پرداخت. 440 دست جنگجوی پیاده و 147 دست جنگجوی سوارکار در این مانورها بکارگرفته شدند. این آزمایشها تا سپتامبر همان سال به طول انجامید و پس از آن هم آزمایشهای محدودی بر روی این تجهیزات انجام شده است.
در فوریه سال 2007، وزارت دفاع لغو پروژه جنگجو را اعلام کرد اما تنها چهار ماه بعد از آن تیپ چهارم زرهی به این تجهیزات مجهز شده و به عراق اعزام شدند. این واحد همان واحدی بود که مانورهای سال قبل را با تجهیزات پیاده نظام آینده آمریکا به پایان رسانده بود.




نمونه اولیه جنگجوی پیاده در فوریه 2003 آزمایش شد.

یک ماه بعد، یک کمیته تحقیقاتی مجلس سنا گزارشی منتشر کرد که در آن به نیروی زمینی سفارش شده بود تا در تصمیم خود مبنی بر لغو پروژه جنگجو تجدید نظرکند.
در فوریه 2005 نیروی زمینی ایالات متحده تصمیم گرفت تا پروژه جنگجو را در پروژه "جنگجوی آینده " ترکیب کند تا توسعه موارد فنی هر دو پروژه سریعتر انجام شود. این ادغام توسط مرکز پیاده نظام نیتیک به همراه "جنرال دینامیکز سی4 سیستمز" انجام شد. "جنگجوی آینده" نسل بعدی جنگجو خواهد شد و تکنولوژیهای رشدیافته خود را در اختیار پروژه جنگجوی پیاده خواهد گذاشت. حتی اگر پروژه "جنگجوی پیاده" لغو شود توسعه پروژه "جنگجوی آینده" ادامه خواهدیافت.

انواع

یک دست تجهیزات کامل جنگجو شامل تجهیزات ماجولار و مناسب برای انواع و اقسام ماموریتها است. در حقیقت، فرمانده یک واحد -با توجه به ماموریتی که به واحدش واگذار شده است- تجهیزات مورد نیاز سربازانش را تعیین می کند.




تجهیزات شخصی پیاده نظام آینده ایالات متحده، کارابین ام4، دوربینهای دید در روز و شب

برای سربازان و فرماندهان جوخه دو دست جنگجوی پیاده متفاوت طراحی شده است. بیسیم سربازان دارای برد کمی بوده و می تواند بین سربازان یک جوخه ارتباط صوتی یا اطلاعاتی برقرارکند. فرمانده جوخه دارای تجهیزات ارتباطی چندکاناله (با توانایی برقراری ارتباط بین و خارج از گروه) و یک کامپیوتر دستی کوچک است.

جلیقه رزمی

سربازان آینده آمریکا جلیقه ای خواهند پوشید که حامل سنسورها، کامپیوتر و باتری های مورد نیازشان خواهد بود. سرباز می تواند در حین حرکت وزن این تجهیزات را بر روی شانه و کپلش تقسیم کند.
سیستمهای ناوبری سرباز عبارت خواهند بود از یک دستگاه "جی پی اس" و یک دستگاه "گام شمار". دستگاه گام شمار به سرباز اجازه می دهد که در هنگام از کارافتادن جی پی اس -مخصوصا داخل ساختمانها- موقعیت خود را تعیین کند.




کامپیوتر دستی با نمایشگر دیجیتال در خدمت پیاده نظام آینده آمریکا

وزن باتریهای قابل شارژ سیستم 1.1 کیلوگرم است و می تواند بین 8 تا 24 ساعت سنسورها و کامپیوتر سرباز را تغذیه کند. طول عمر هر باتری یکبار مصرف تا 12 ساعت و برای باتری قابل شارژ 8 تا 10 ساعت می باشد.
بیسیم سرباز نیز با جلیقه یکپارچه شده است و ارتباط صوتی بین سربازان را برقرار می کند.

کلاهخود

کلاهخود 2 کیلوگرمی پیاده نظام آینده آمریکا علاوه بر حفاظت از سر سرباز وظیفه حمل اجزاء اصلی سیستمهای ارتباطی او را نیز برعهده دارند.
آنتن "شبکه بیسیم " بر روی کلاهخود سرباز نصب شده است و از طریق یک درگاه به بیسیم جلیقه وصل شده است. برد این بیسیم 1کیلومتر است.




کلاهخود جنگجوی پیاده به همراه تجهیزات ارتباطی، میکروفن صدا و نمایشگر دیجیتال

یک نمایشگر بر روی کلاهخود نصب شده است که اطلاعات فرماندهی، هدایت و وضعیت را برای سرباز نمایش می دهد. این نمایشگر می تواند تصاویر ویدیویی گرفته شده از دوربینها یا تصاویر دوربینهای دید در شب سلاح سرباز را نمایش دهد. این نمایشگر همچنین نقشه های ماهواره ای میدان نبرد را به همراه مواضع نیروهای خودی نشان می دهد. اطلاعات موقعیت نیروهای خودی بر روی این نقشه دیجیتالی هر 30 ثانیه یکبار به روز می شود.
نمایشگر می تواند تصویر دوربین سلاح را نمایش دهد یا حتی تصاویر میدان نبرد را ضبط کرده تا آنها را به دیگر سربازان ارسال کند. مشابه این نمایشگر برای خدمه زرهپوشهای استرایکر نیز درنظرگرفته شده است.

سیستمهای کنترلی

سرباز دارای یک جوی استیک و یک ماوس مخصوص است تا بتواند منوهای نمایش داده شده بر روی نمایشگر کلاهخود خود را انتخاب کند. 3 کلید قابل برنامه ریزی بر روی سلاح سرباز قرارگرفته تا بتواند برای صحبت کردن یا تنظیم سلاحش از آنها استفاده کند.




کلیدهای قابل برنامه ریزی سلاح برای راحتی سرباز. سیم ارتباطی سلاح با جلیقه به خوبی در عکس دیده می شود.

سلاح

پیاده نظام آینده آمریکا از یک کارابین ام4 با کالبیر 0.223 -به همراه 30 گلوله- به عنوان سلاح اصلی استفاده می کند. ام 4 می تواند به صورت نیمه اتوماتیک یا 3تیر شلیک کند. بر روی این کارابین می توان نارنجک انداز یا انواع دوربینها را نصب کرد.
دوربین ویدئویی دید در روز سلاح می تواند تصاویر را با بزرگنمایی 1.5 تا 6 برابر نشان دهد. فاصله یاب لیزری چندمنظوره پیاده نظام آینده آمریکا می تواند علاوه بر تعیین هدف با یک نقطه قرمز، فاصله و سمت هدف را نیز تعیین کند. اطلاعات فاصله یاب لیزری هنگامی که با اطلاعات جی پی اس ترکیب می شوند می توانند موقعیت دقیق هدف را برای سرباز آشکارکنند تا او بتواند با استفاده از این اطلاعات به راحتی از آتش پشتیبانی یا آتش غیرمستقیم نیروهای خودی بهره گیری کند.
کلیدهای قابل برنامه ریزی سلاح به سرباز اجازه می دهند تا بدون پایین آوردن سلاح خود با دیگر سربازان صحبت کرده، تصاویر نمایشگر کلاهخودش را عوض کند یا از صحنه نبرد عکس بگیرد. یک کابل سلاح را به جلیقه سرباز متصل می کند.

جنگجوی سوارکار

در ژوئن 2005 "جنرال دینامیکز سی4 سیستمز" وظیفه یافت تا 500 دست تجهیزات جنگجوی سوارکار تهیه کند. هنگامی که سرباز در زرهپوش استرایکر قراردارد این تجهیزات به او اجازه می دهند تا از اطلاعات، صدای بیسیم و باتری های زرهپوش استفاده کند. این سربازان با استفاده از تجهیزات جنگجوی سوارکار می توانند با دیگر سربازان داخل یا خارج زرهپوش و سربازان داخل دیگر زرهپوشها ارتباط برقرار کنند.




جنگجوی سوارکار می تواند از درون زرهپوش استرایکر با سربازان دیگر زرهپوشهای یا منطقه نبرد ارتباط برقرارکند.

مترجم:رضا کیانی موحد
منبع ماهنامه جنک افزار






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2792]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن