تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798067915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان مسكن خراسان رضوي: استفاده از تكنولوژي نوين در ساختمان سازي يك ضرورت اساسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان مسكن خراسان رضوي: استفاده از تكنولوژي نوين در ساختمان سازي يك ضرورت اساسي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: راه و ساختمان

رييس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي گفت: استفاده از تكنولوژي نوين در بحث ساختمان سازي يك ضرورت اساسي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس مجيد توتونچي در نشست خبري در زمينه صنعت نمايشگاهي و ساختمان، مصالح استاندارد، خدمات فني و مهندسي، امور مهندسان و قانون نظام مهندسي ساختمان و صنايع مرتبط با ساخت و ساز برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: يكي از مزاياي توليد انبوه استفاده مقرون به صرفه از تكنولوژي و امكانات روز دنياست.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي در ادامه تصريح كرد: يكي از بحث‌هاي اساسي ديگر به جز استفاده از امكانات روز جهان، كاهش قيمت تمام شده مسكن و واحدهاي مسكوني است كه به اين امر در ايران بيشتر توجه مي شود.

توتونچي با بيان اين كه زلزله نسبت مستقيم با وزن ساختمان دارد، اذعان كرد: يكي از مضرات استفاده از طراحي و مصالح سنتي، سنگين شدن و به تبع آن ناپايدار شدن ساختمان‌ها در برابر زلزله است به طوري كه در واحدهاي سنتي ساخته شده كنوني در هر متر مربع نياز به 65 كيلوگرم آهن دارد.

وي با بيان اين‌كه استفاده از ساخت و ساز سنتي اسراف مصالح زيادي هم به دنبال خواهد داشت، تاكيد كرد: هنگامي كه فردي بدون آزمايشات فني ساختمان كه به وسيله مهندسان ناظر انجام مي شود و فارغ از سيستم‌هاي مدرن اقدام به ساخت و ساز مي كند سطح كيفيت بنا به طور شديدي كاهش مي يابد و يكي از اهرم هاي كنترل اين معضل، مي تواند نظارت سازمان بيمه باشد.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان خراسان رضوي افزود: چون بيمه موظف است در قبال خسارات احتمالي پاسخگو باشد و مجبور به كنترل و نظارت مستقيم در تمام اجزا و زواياي ساخت و ساز است، اين خود ضامني در بهبود وضعيت بناست.

وي با اشاره به عمر كم ساختمان‌هاي سنتي، خاطرنشان كرد: وجود تنوع مصالح ساختماني نوين وارداتي و يا توليدات داخل حق انتخاب را براي سازندگان زياد كرده و اين مي تواند نويدي بر توليد سازه‌هاي مقاوم با طول عمر زياد در كشور باشد.

وي گفت: يكي از مشكلاتي كه قبل از آزاد شدن سيمان از سبد حمايتي دولت با آن مواجه بوديم بازار سياهي بود كه بعضي از افراد با خريد و احتكار سيمان ايجاد كرده بودند كه آزاد شدن سيمان باعث شد كه انبار كردن آن صرفه اقتصادي نداشته باشد و به همين دليل ميزان آن در بازار افزايش يافت.

وي تصريح كرد: با توجه به محدوده شهري قيمت زمين توسط صاحب آن و خريدار تعيين مي شود و به همين دليل مانور دولت در بخش قيمت زمين و مسكن محدود است.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي وجود سه شاخص در بخش مسكن را مهم دانست و افزود: يكي از اين شاخصه‌ها اشتغال زايي حاصل از توليد مسكن است به طوريكه براي احداث هر50 متر بنا يك كارگر در سال به كار گرفته مي شود.

وي دومين شاخص را سرمايه گذاري در اين بخش دانست و افزود: آخرين شاخص منحصر به فرد مسكن كه بازار آن را هميشه داغ نگه داشته است تقاضاي هميشگي آن است و با توجه به افزايش آمار ازدواج از سال 84 تا 91 كه به ترتيب از 85 هزار به يك ميليون عدد خواهد رسيد اين تقاضا داغ تر نيز خواهد شد.

وي درباره تهيه طرح تفصيلي مشهد، گفت: براي تهيه اين طرح مشهد را به هفت منطقه كه هر كدام مهندس مشاور خاص خودش را دارد تقسيم كرده‌ايم و طرح تفصيلي براي مشهد در حال اتمام است.

توتونچي درباره اراضي پلاك 176 اماميه، خاطرنشان كرد: هر زمين كاربري مخصوص خود را داشته و چنانچه تقاضايي به عنوان تغيير كاربري باشد اين سازمان پيگيري‌هاي لازم را انجام داده و در صورت امكان اين امر عملي است اما اين كه كاربري مسكوني و يا غيره باشد را طرح تفصيلي تعيين مي كند.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي با بيان اين مطلب كه در حال حاضر چهار ميليون واحد ناپايدار و يا با پايداري كم در كشور داريم، اذعان كرد: از اين ميزان هشت درصد متعلق به استان خراسان رضوي است كه حدود 35 هزار واحد تخمين زده مي شود.

وي تصريح كرد: ميزان بافت فرسوده در سطح شهر نيز سه هزار و500 هكتار است كه همگي شناسايي شده و براي بافت‌هاي اين چنيني اگر قرار به بازسازي باشد بايد به طرح‌هاي تفصيلي گذشته رجوع كنيم و اين مشكل است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن