تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798173858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صندوق مهر امام رضا(ع ) با اعطاي تسهيلات قرض الحسنه جهت ازدواج اشتغال و مسكن جوانان خدمات شاياني را انجام داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: صندوق مهر امام رضا(ع ) با اعطاي تسهيلات قرض الحسنه جهت ازدواج اشتغال و مسكن جوانان خدمات شاياني را انجام داده است
اشاره :
صندوق مهر امام رضا(ع ) بمنظور اعتلاي سنت نبوي و حمايت از جوانان ميهن اسلاميمان تشكيل شده و اين صندوق كه در تشكيل خانواده كه از اركان مهم جامعه بشمار مي رود نقش اساسي ايفا مي كند.
صندوق مهر امام رضا(ع ) كه از دستاوردهاي دولت نهم بوده است توانسته با هماهنگي شبكه بانكي و با استمداد از خداوند متعال و تحت توجهات حضرت علي ابن موسي الرضا(ع ) با اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اشتغال و مسكن جوانان خدمات شاياني را به جامعه ايران اسلامي ارزاني داشته است .
در حال حاضر اين صندوق با درايت هوشمندي و دلسوزي مسئولان استان در شهرستانهاي زنجان خدابنده خرمدره ايجرود ابهر طارم و ماهنشان فعال بوده و توانسته در ياري رساندن به جوانان اين استان موفقيت هاي بسيار بزرگي را كسب نمايد.
آقاي علي اصحابي بعنوان مدير صندوق مهر امام رضا(ع ) استان زنجان با تلاشهاي دلسوزانه و صادقانه خود و بهره گيري از نيروهاي مجرب و متخصص توانسته از بدو تاسيس اين صندوق در استان خدمات بزرگي را به مردم شهيدپرور و متدين استان زنجان عرضه نمايد در اين راستا خبرنگار ما گفتگويي با مدير صندوق مهر امام رضا(ع ) انجام داده كه از نظر خوانندگان گرامي مي گذرد.

س ـ لطفا در مقدمه اين گفتگو در خصوص نحوه تشكيل صندوق مهر امام رضا(ع ) و اهداف تشكيل اين صندوق توضيحاتي را بيان نمائيد.
ج ـ قبل از پاسخ به سئوال شما لازم مي دانم فرارسيدن ميلاد باسعادت مولي الموحدين حضرت علي ابن ابيطالب (ع ) را كه مقارن است با دومين سالروز تاسيس صندوق مهر امام رضا(ع ) را به مردم شهيد پرور و متدين ايران اسلامي تبريك و تهنيت عرض كنم و ضمن تشكر از شما و مسئولان روزنامه وزين جمهوري اسلامي يادآوري كنم كه اين صندوق يكي از دستاوردهاي دولت نهم بشمار مي رود كه در يكصدوسي مين جلسه شورايعالي اداري با هدف تقويت جايگاه جوانان از طريق رشد و تعالي و دفع دغدغه هاي شخصي مانند ازدواج اشتغال و مسكن آنان با اهداف ذيل به تصويب رسيد.
1 ـ رعايت عدالت اجتماعي در اعطاي تسهيلات از طريق اطلاع رساني شفاف ثبت نام اينترنتي افزايش سرعت و دقت در بررسي طرح و كسب و كارها
2 ـ ايجاد اشتغال پايدار با اعطاي تسهيلات به كارجويان كم سرمايه كارآفرينان و فارغ التحصيلان دانشگاهي

3 ـ اعطاي تسهيلات خوداشتغالي با شناسايي انگيزه ها و توانايي فني و مديريتي متقاضيان با توجه به تخصص ها و مجوزها و همچنين نياز متقاضيان به حمايت مالي صندوق
4 ـ تسهيل در امر ازدواج به منظور اعتلاي سنت نبوي و به منظور حمايت از جوانان در تشكيل خانواده در راستاي تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله كشور و با عنايت به تاكيدات رياست جمهوري در حمايت از جوانان اقدام به اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و خريد كالاي ايراني نموده است .
5 ـ بدليل رشد جمعيت و جريان دائمي مهاجرت صندوق با اعطاي تسهيلات ارزان قيمت و روان سازي مراحل دريافت وام باعث كاهش نرخ مهاجرت از روستاها و شهرهاي كوچك به كلان شهرها شده كه در شرايط ويژه اقتصادي و گسترش عدالت اجتماعي و پوشش همه جانبه اقشار جامعه صندوق يكي از اهرمهاي موثر مي باشد.
س ـ يكي از مهمترين اهداف صندوق مهر امام رضا(ع ) آن است كه در سايه مهر آن امام همام حامي جوانان ايران اسلامي باشد در اين زمينه توضيح دهيد.
ج ـ تحقق اهداف مندرج در سند چشم انداز و تضمين رشد اقتصادي پايدار موردنظر مقام معظم رهبري مستلزم آن است كه در تمام برنامه هاي كلان كشور جوانان در كانون توجه و سياست گذاري قرار گيرند و همچنين محور قرار دادن جوانان در سياست گذاريها بعنوان اصلي ترين فرصت سازنده دولت محسوب مي شود و به لحاظ اينكه نيمي از جمعيت كشور را جوانان تشكيل مي دهند لذا ايران كشوري جوان محسوب مي شود و همچنين به استناد آمارهاي موجود سالانه بيش از يك ميليون و 400 هزار ازدواج در كشور ثبت مي شود و به منظور تامين حداقل نيازهاي پيوند زوجهاي جوان به بسترسازي فرهنگي و تامين اعتبارات كلان نياز است به انجام اين امور بايد كه بايد از طريق مشاركت دولت و خانواده ها صورت گيرد و صندوق مهر امام رضا(ع ) نيز در همين راستا مصمم است با مشاركت عامه مردم نيازهاي اوليه جوانان را به اشتغال ازدواج و مسكن به دور از كاغذبازيهاي توان فرساي اداري و با شيوه نو تامين نمايد.
در همين راستا صندوق به جهت ماهيتش با اعطاي تسهيلات خود اشتغالي علاوه بر اينكه از متقاضيان فارغ التحصيل دانشگاهي كارآفرينان و اشخاص توانمند با تجربه كه سرمايه كافي جهت راه اندازي كسب و كار ندارند حمايت مالي مي كند و همچنين به مزدوجين بيكار كه انگيزه و توانايي لازم را در جهت ايجاد يك كسب و كار را دارند با اعطاي تسهيلات ارزان هم موجب ايجاد اشتغال آنها شده و از افزايش نرخ بيكاري جلوگيري مي نمايد.
س ـ آقاي اصحابي صندوق مهر امام رضا(ع ) استان زنجان از بدو تاسيس چه فعاليت هاي را انجام داده است
ج ـ 1 ـ پرداخت تسهيلات ازدواج به تعداد 31 هزار و 100 نفر كه بالغ بر 320 ميليارد ريال به تفكيك بانك ها و شهرستانها مي باشد .
2 ـ پرداخت تسهيلات اشتغال به صورت كارفرمايي خويش فرمايي كارآفريني و خانگي به تعداد 2 هزار و 370 نفر با ايجاد اشتغال زايي 2 هزار و 894 نفر كه اعتباري بالغ بر 94 ميليارد و 300 ميليون ريال دربر داشته است .
3 ـ پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي به 43 روستاي مصوب در كميته كارگروه اشتغال روستايي با اشتغال زايي 660 نفر كه اعتباري بالغ بر 22 ميليارد و 270 ميليون ريال صرف آن شده است .

4 ـ كسب مقام دوم از نظر جذب اعتبارات اشتغال روستايي .
5 ـ تخصيص مبلغ 360 ميليون ريال از منابع استاني جهت تجهيز و راه اندازي صندوق شهرستانهاي استان با حمايت استاندار و معاونت برنامه ريزي
6 ـ نظارت بر هزينه كرد تسهيلات پرداختي اشتغال به تعداد 4 هزار مورد
7 ـ انعقاد 17 تفاهمنامه تسهيلات اشتغال با مراكز دانشگاهي و سازمانهاي حمايتي از قبيل بهزيستي كميته امداد سازمان حمايت از زندانيان بنياد شهيد و امور ايثارگران سازمان فني و حرفه اي اداره كار و امور اجتماعي و...
8 ـ نشست مديران و اعضاي هيات مديره شهرستانها با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان و استاندار زنجان
9 ـ ارائه عملكرد صندوق مهر امام رضا(ع ) استان و معرفي شماره حساب قرض الحسنه 8888 صندوق با هدف جذب كمك هاي نقدي خيرين و اشخاص حقوقي و حقيقي قبل از خطبه هاي نمازجمعه توسط مديريت صندوق استان
10 ـ ايجاد مكانيسم بيمه و وامهاي روستايي و محصولات دامي براي دريافت كنندگان تسهيلات اشتغال روستايي با هدف ايجاد اشتغال پايدار.
11 ـ گردهمايي مديران بانك هاي عامل و فروشگاهها با حضور معاونت تسهيلات اعتبارات صندوق مركز و مديريت صندوق استان در جهت تسهيل پرداخت تسهيلات ازدواج و حل و فصل مشكلات فروشگاهها در اجراي طرح خريد كالاي ايراني براي مزدوجين .
12 ـ بازديد معاونت برنامه ريزي استانداري و اعضاي هيات مديره صندوق شهرستانها از طرح هاي اشتغالزايي صندوق مهر امام رضا(ع ) استان
13 ـ شركت در نمايشگاه مجلس شوراي اسلامي با هدف ارائه عملكرد صندوق استان در نمايشگاه مذكور

وي افزود : در حال حاضر 336 شعبه صندوق در شهرستانهاي كشور فعاليت خود را براي خدمتي بزرگ آغاز كرده اند و در اين راستا در استان زنجان صندوق مهر امام رضا(ع ) در شهرستانهاي زنجان خدابنده ابهر خرمدره طارم ماهنشان و ايجرود به مقوله خدمتگزاري در جهت تحقق سياست هاي دولت در زمينه تعميم عدالت و روان سازي فرآيند ازدواج اشتغال و مسكن جوانان معطوف كرده است .
وي گفت : صندوق مهر امام رضا(ع ) در همين راستا مصمم است با مشاركت عامه مردم نيازهاي اوليه جوانان را به اشتغال ازدواج و مسكن به دور از كاغذبازيهاي توان فرساي اداري و با شيوه نو تامين نمايد كه اميدواريم مردم مهربان و انسان دوست استان زنجان با سپرده گذاري در حساب قرض الحسنه ويژه صندوق مهر امام رضا(ع ) در نزد كليه شعب بانك هاي استان ياري رسان خادمين اين صندوق براي دستيابي به اهداف بلند آن باشند و همچنين مردم شريف و خير مي توانند با واريز كمك هاي نقدي خود به شماره حساب 8888 صندوق مهر امام رضا(ع ) در نزد كليه شعب بانك هاي استان از اجر معنوي اين عمل خير بهره مند شوند و نيز با افتتاح حساب ويژه قرض الحسنه مهر امام رضا(ع ) در نزد شعب بانك ها از تسهيلات و جوايز ارزنده آن بهره مند شوند.
س ـ جوانان براي اينكه بتوانند از تسهيلات اعطايي ازدواج بهره مند شوند بايستي چه شرايطي را دارا باشند
1 ـ متقاضيان مي بايستي تابعيت جمهوري اسلامي ايران باشند .
2 ـ تسهيلات تنها يكبار و براي ازدواج اول و به متقاضياني كه از تاريخ ثبت ازدواج آنها بيش از يكسال نگذشته و فاصله بين تاريخ ثبت ازدواج زوجين و وقوع عقد بيش از 6 ماه نباشد پرداخت مي گردد .
3 ـ متقاضياني مشمول طرح فوق مي شوند كه تاريخ ثبت ازدواج آنها از 86 4 25 به بعد باشد .
4 ـ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج 10 ميليون ريال و تسهيلات خريد كالاي ايراني 10 ميليون ريال كه جمعا 20 ميليون ريال سهم هريك از زوجين خواهد بود و تسهيلات قرض الحسنه ازدواج 10 ميليون ريالي با زوجيني پرداخت مي گردد كه تمايل به دريافت تسهيلات خريد كالاي ايراني با شرايط ذكر شده را نداشته باشند و يا تاريخ عقد آنها قبل از 86 4 25 باشد به اين زوج ها از محل منابع بانك و با معرفي نامه صندوق و براساس دستورالعمل هاي صادره قبلي تسهيلات پرداخت خواهد شد.
5 ـ متقاضيان مرد ملزم به ارائه مداركي دال بر رسيدگي به وضع مشموليت آنان توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا مي باشند .
6 ـ در صورتي كه هريك از زوجين به سن قانوني (18 سال تمام ) نرسيده باشند تسهيلات به ولي (قيم ) قانوني وي پرداخت خواهد شد.
س ـ در صحبت ها اشاره شد كه جوانان مي توانند براي دريافت تسهيلات بدور از كاغذ بازي اداري اقدام كنند در اين راستا توضيح بفرمائيد.

جوانان متقاضي مي توانند از طريق ثبت نام در دفاتر پستي دفاتر صندوق يا سايت اينترنتي صندوق مهر امام رضا(ع ) به در اين صندوق ثبت نام نمايند و همچنين متقاضيان با فرم تكميل شده و اصل مدارك خود http : www.mehre reza : ir نشاني شامل عقدنامه شناسنامه كارت ملي و كدپستي 10 رقمي مداركي دال بر رسيدگي به وضعيت مشموليت به دفاتر صندوق مراجعه نموده و اقدام به ثبت نام نمايند.
پس از ثبت نام متقاضيان مي توانند با مراجعه حضوري به دفاتر صندوق معرفي نامه خود و نسخه معرفي نامه بانك را به صورت پلمپ شده دريافت نمايند و يا هر دو نسخه معرفي نامه مربوط به بانك و متقاضي به آدرس آنها ارسال مي گردد ارائه نمايند و مدارك افرادي كه از طريق اينترنت ثبت نام مي نمايند جهت دريافت معرفي نامه الزامي است .
متقاضي موظف است حداكثر يك ماه پس از تاريخ صدور معرفي به شعبه بانك معرفي شده خود مراجعه نموده و نسبت به تشكيل پرونده با ارائه معرفي نامه تكميل مدارك بانك و ارائه مدارك ضامن اقدام نمايد.
س ـ آقاي اصحابي براي اينكه جوانان واجدالشرايط بتوانند از تسهيلات اين صندوق بهره مند شوند شرايط ضامن براي كارمندان و يا شغل آزاد چگونه است .
چنانچه متقاضي دريافت تسهيلات ازدواج كارمند رسمي قراردادي يا پيماني دولت نيروهاي نظامي و انتظامي نهادها و موسسات عمومي نظير شهرداري و بنياد كميته امداد هلال احمر بانك ها و موسسات مالي و اعتباري باشند ارائه گواهي تعهد كسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه آخرين فيش حقوقي و حكم كارگزيني كفايت مي كند و نياز به اخذ ضامن نيست و اگر متقاضي يكي از اشخاص بند فوق نباشد و يا داراي شغل آزاد و غير باشد ضمانت يك نفر كارمند رسمي پيماني قراردادي بازنشسته دولت نيروهاي نظامي و انتظامي نهادها و موسسات عمومي نظير شهرداري بنياد كميته امداد و هلال احمر و نيز موسسات مالي و اعتباري و بانك ها و يا كارگر يا كارمندان شركت هاي توليدي صنعتي بزرگ و فعال بدون ارائه گواهي كسر اقساط از سازمان مربوطه با ارائه آخرين فيش حقوقي و حكم كارگزيني و يا ضمانت يك نفر كاسب داراي پروانه كسب در زمان اعطاي تسهيلات داراي اعتبار كافي است .
وي گفت : همچنين ضمانت يك نفر داراي حساب جاري فعال و خوش حساب كه به تاييد شعبه دارنده حساب ضامن نزد بانك هاي دولتي و غيردولتي رسيده باشد و در مورد متقاضيان تسهيلات در مناطق روستايي ضمانت يك نفر ساكن روستا كه اهليت و صلاحيت او توسط شوراي اسلامي روستا تاييد شود.
س ـ در خصوص مراحل اجرايي دريافت تسهيلات ازدواج مقداري بيشتر توضيح دهيد تا جوانان با تمام مراحل دريافت تسهيلات آشنا شوند.
ج ـ متقاضي پس از دريافت معرفي نامه خود به شعبه بانك مشخص شده مراجعه نموده و همزمان با ارائه مدارك مورد نياز فرم شماره 3 كه مشخصات متقاضي و كد ملي وي در آن درج گرديده را براي خريد كالاهاي ايراني به متقاضي تحويل مي شود لازم است متقاضيان در نگهداري فرم شماره 3 كمال دقت را داشته باشند .
وي افزود : با توجه بر اينكه 16 قلم كالاي تعيين شده در كليه فروشگاههاي طرف قرارداد موجود و يا با سفارش متقاضيان تهيه مي گردد لذا متقاضيان مي بايست كليه اقلام خود را از يك فروشگاه تهيه نمايند.
تكميل فرم شماره 3 توسط فروشگاه در صورتي كه كالاي خريداري شده توسط متقاضي بيش از 10 ميليون ريال باشد مي بايست مبلغ مازاد بر 10 ميليون ريال توسط متقاضي نقدا به فروشگاه پرداخت و در فرم فوق توسط فروشگاه درج گردد و متقاضي فرم تكميل شده توسط فروشگاه را به شعب بانك ارائه نموده و بانك مبلغ تسهيلات خريد كالا را به حساب فروشگاهي كه متقاضي از آن خريد نموده واريز مي نمايد و سپس فرم تاييد شده توسط بانك با درج عبارت تحويل كالا بلامانع است و بهمراه نسخه دوم رسيد واريز وجه كه پرفراژ و مهمور به مهر بانك مي باشد به انضمام دفترچه اقساط مربوطه به جهت ارائه به فروشگاه تحويل متقاضي مي شود.
جدول تعداد و مبلغ تسهيلات پرداخت شده از محل تفاهم نامه في مابين سازمانهاي حمايتي و مراكز دانشگاهي با صندوق مهر امام رضا(ع ) استان زنجان
جدول دو : تعداد معرفي شدگان و دريافت كنندگان تسهيلات ازدواج به تفكيك شهرستان ها از مورخ 85 4 24 لغايت 87 4 15
جدول سه : مبلغ تسهيلات پرداختي ازدواج به تفكيك بانك ها از 85 4 24 لغايت 87 4 15
جدول چهار : تعداد و مبلغ تسهيلات پرداختي و اشتغال ايجاد شده به تفكيك شهرستانهاي صندوق مهر امام رضا(ع ) استان زنجان
جدول پنج : تعداد ومبلغ تسهيلات پرداختي به روستاهاي مصوب استان (از جهت توسعه نيافتگي ) به تفكيك شهرستانهاي صندوق مهر امام رضا(ع ) استان زنجان
آقاي علي اصحابي مدير صندوق مهر امام رضا(ع ) استان زنجان : اين صندوق با اعطاي تسهيلات خود اشتغالي از متقاضيان فارغ التحصيل دانشگاهي كار آفرينان و اشخاص توانمند كه سرمايه كافي جهت راه اندازي كسب و كار ندارند حمايت مالي مي كند
تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اين صندوق 10 ميليون ريال بصورت نقدي و 10 ميليون ريال نيز جهت خريد كالاي ايراني مي باشد كه جمعا 20 ميليون ريال سهم هر يك از زوجين خواهد بود
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3463]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن