تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798144916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناختی بر قفل کتابی


واضح آرشیو وب فارسی::



امروزه با افزایش نرخ بیکاری و تورم آمار دزدی و سرقت نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. امنیت مسئله‌ای است که در هر زمان باید نسبت به حفظ آن تلاش کرد چون امنیت هیچگاه به صورت تصادفی حاصل نمی‌شود. "قفل" ساده‌ترین راه حل برای برقراری امنیت در محیط‌زندگی و کار است. در گذشته استفاده از قفل‌های آویز و گوشواره‌ای رواج بسیاری داشت در صورتی که این قفل‌ها نمی‌توانستند به طور حتم امنیت مکانی را تضمین کنند تا این که قفل کتابی تولید شده و روی کار آمد. "قفل کتابی" در بین قفل‌های قدیمی محبوبیت بیشتری دارد و هم اکنون نیز به فراوانی استفاده می‌شود. این قفل در ظاهر شبیه به مکعب مستطیل است و ساختار آن سیلندر میله‌ای است. در واقع با جا‌به جا شدن سیلندر و میله قفل باز و بسته می‌شود.

قفل کتابی انواع بسیار گوناگونی دارد. هر لوازم امنیتی و یراق آلاتی که تولید می‌شود، برندهای مختلفی دارد. قفل‌های کتابی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در برندهای مختلفی تولید می‌شود. بنابراین می‌توان گفت با توجه به تنوع در شرکت تولیدی و نوع قفل، این ابزار در کیفیت‌های مختلف وجود دارد. کیفیت در این قفل به صورت میزان حفظ امنیت تعریف شده است. این قفل دو مدل اصلی دارد که شامل قفل فولادی یک تکه و قفل فولادی با روکش آهنی می‌شود. قفل کتابی فولادی  تنها یک جای سوراخ و یک میله روی خود دارد و تمام بدنه آن یک‌پارچه است‌اما قفل روکش دار دارای بدنه بدنه فولادی و روکشی از جنس آهن آبکاری شده است که درصد امنیت آن کمتر از قفل تمام فولاد است.

نوع دیگری از این قفل وجود دارد که به قفل طرح فولادی معروف است و از جنس آهن یا غالبا برنج می‌باشد. معمولا بیشتر این قفل‌ها رنگ کاری می‌شوند و بیشتر مشکی و قهوه‌ای رنگ با برآمدگی بالا هستند. برخی از انواع دیگر این قفل‌ها نیز با روکش پلاستیکی پوشیده شده و خاصیت ضد زنگ پیدا می‌کنند. قفل کتابی  شاید در ظاهر ساختار چندان پیچیده‌ای نداشته باشد اما پارامترهای مختلفی در این قفل دخیل هستند که آن را به یک ابزار امنیتی قدرتمند تبدیل کرده‌اند.

 

چگونه قفل کتابی امنیت بالایی ایجاد می‌کند؟

میزان امنیت‌دهی قفل کتابی به عواملی از جمله: مواد سازننده، نوع و جنس میله و توپی و همچنین نوع کلید بستگی دارد. همان‌طور که گفتیم این قفل روی خود یک جای کلید و یک میله دارد که میله آن سخت‌کاری شده و نسبت به برش با قیچی یا اره آهنی مقاوم است و بریدن آن نیازمند زمان بسیاری است که کار را برای سارقان امکان‌ناپذیر می‌کند. توپی قفل نیز از فنر و ساچمه تشکیل شده از موادی است که نسبت به اسید مقاومت بالایی دارند، این نوع قفل به قفل ضد اسید معروف است و امنیت بالایی ایجاد می‌کند. کلید قفل کتابی نیز در انواع معمولی، کامپیوتری و سولکسی وجود دارد. کلیدهای کامپیوتری معمولا با وارد کردن رمز قفل را باز می‌کنند.

حتی کلیدهای معمولی نیز امنیت بالایی ایجاد می‌کنند چون زبانه قفل کتابی پوشیده شده و میله آن کوتاه است. بنابراین قیچی یا اره به زبانک گیر نمی‌کند تا بتواند آن را ببرد. ضمن این که میله آن ضد دریل یا ضد ضربه است. می‌توان گفت که امنیت این قفل با جنس بدنه و محل قرار گیری ساچمه ارتباط مستقیم دارد. درست است که زبانه قفل را نمی‌توان برش داد یا ساچمه را با اسید ذوب کرد اما اگر بدنه قفل ضعیف باشد با یک ضربه می‌شکند و عملا ًهیچ فایده‌ای ندارد. بهترین نوع این ابزار، قفل ساچمه‌ای رمز نگاری شده است. مغزی این قفل از یک سیستم رایانه‌ای تشکیل شده و حتی کلید آن نیز توسط برنامه رایانه‌ای طراحی و ساخته شده است. این قفل را می‌توان ایمنی‌ترین قفل کتابی ضد سرقت  دانست. 



موارد استفاده از قفل فولادی کتابی

این قفل قدیمی محبوب را برای درهای معمولی ساختمان، پارکینگ، درهای آکاردئونی، قفل پدال ماشین و کرکره مغازه‌ها می‌توان استفاده کرد. درب آکاردئونی در واقع همان درب‌فولادی است که از درب ورودی آپارتمان و ورود سارقین به داخل منزل محافظت می‌کند. برای قفل کردن پدال ماشین نیز ابتدا یک زنجیر یا قطعه فولادی را دور پدال می‌پیچند و سپس قفل کتابی را دوی آن می‌بندند. این قفل برای صاحبان خودرویی که پارکینگ خصوصی ندارند بسیار ایده است و از سرقت اتومبیل جلوگیری می‌کند. در این قفل جای کلید و میله هر دو در یک جهت قرار دارند و این ویژگی باعث شده باز و بسته کردن آن مخصوصاً زمانی که برای درب فلزی محافظ  درب‌های ورودی آپارتمان و یا قفل کردن کرکره استفاده می‌شود، راحت‌تر شود.

در یک نتیجه گیری کلی راجع به این قفل و مزایای آن به این نتیجه می‌رسیم حتی اگر موارد استفاده از این قفل‌های فولادی محدود باشد که نیست، امنیت حاصل شده از این قفل‌ها بسیار اهمیت دارد چون همان‌طور که تکنولوژی پیشرفت می‌کند، دزدان و سارقان نیز روش‌ها و شگردهای پیچیده‌تری را برای دزدی به کار می‌گیرند. برای همین روی قفل‌های کتابی جدید آیتم‌های سخت‌تری اعمال می‌شود.

 

بهترین قفل ضد سرقت کتابی را از کجا بخریم؟

ممکن است شما اطلاعات کافی راجع به انواع قفل ضد سرقت کتابی داشته باشید اما وقتی برای خرید آن می‌روید، تشخیص کیفیت و جنس قفل برای شما کار آسانی نیست. از آن‌جا که در عرصه خرید و فروش یراق آلات نیز امکان تقلب وجود دارد و ممکن است به جای برند اورجیبال برند فیک را خریداری کنید، بهتر است یک فروشگاه معتبر را برای خرید انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید قفل کتابی فولادی و ضد سرقت به فروشگاه اینترنتی یراق دات کام مراجعه کنید. این مرکز فروش اینترنتی به صورت آنلاین بهترین انواع قفل ضد سرقت را با قیمت مناسب به شما ارائه می‌دهد. برای اطلاع از قیمت قفل و نحوه سفارش می‌توانید از طریق 

شماره تماس: 02166765266 با ما در ارتباط باشید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 684]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن