تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798203396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار ماه رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار ماه رمضان
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از برنامه‌ریزی برای اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی آینده خبر داد و گفت: برای تنظیم بازار ماه رمضان برنامه‌ ریزی‌های بسیاری صورت گرفته و محصولات اساسی مانند برنج، روغن نباتی، ماکارونی و ... عرضه می‌شود تا شاهد تنش و نوسانات بسیار کمی در بازار باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : یزدان سیف در نشست خبری امروز اظهار کرد: گرچه نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری با تاخیر اعلام شد اما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این نرخ‌ها برای سال زراعی آینده تا قبل از شهریورماه امسال اعلام شود و کشاورزان با آسودگی خاطر بیشتری به تولید بپردازند بنابراین از هفته‌های گذشته بررسی نرخ‌های پیشنهادی خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و به موقع به شورای اقتصاد و دولت پیشنهاد خواهد شد.


وی همچنین در خصوص تنظیم بازار ماه رمضان اینگونه توضیح داد که برای تثبیت بازار ماه رمضان با هماهنگی‌های انجمن‌های صنفی و صنایع کشور اعم از روغن نباتی، شکر و ماکارونی تلاش کرده‌ایم که بازار کم تنش و بی‌تنشی را داشته باشیم که توزیع آن در قالب طرح ضیافت از شنبه هفته آینده ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.


معاون وزیر جها کشاورزی اضافه کرد: ۳۰  هزار تن برنج از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌های و تعاونی‌های کارگری توزیع می‌شود که قیمت هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱ هندی به صورت عمده برای تحویل به فروشندگان ۵۲۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان ۵۵۰۰ تومان خواهد بود. همچنین قیمت برنج درجه دو هندی PR۱۱ در انبار عمده‌فروشی کیلویی ۲۳۰۰ تومان و برای مصرف کننده کیلویی ۲۶۰۰ تومان خواهد بود. برنج تایلندی شمالی نیز تحویل برای فروشندگان هر کیلوگرم ۳۶۰۰ تومان و برای مصرف کننده کیلویی ۳۹۰۰ تومان است.


سیف ادامه داد: برای روغن‌نباتی توزیعی در فروشگاه زنجیره‌ای تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است و شکر نیز به میزان ۲۰ هزار تن به صنایعی مانند شیرینی، ‌ شکلات و ... به صورت فله‌ای اختصاص پیدا می‌کند و ۱۰ هزار تن به صورت بسته‌بندی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای مصرف کنندگان توزیع می‌شود.


وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واردات برنج اروگوئه‌ای که گفته می‌شود با وجود تایید نشدن از سوی وزارت بهداشت و تصمیم گیری برای صادرات به کشورهای همسایه مانند عراق برای مصرف غیر انسانی، به بازار برخی استان‌ها مانند اراک وارد شده است، این گونه توضیح داد که به هیچ وجه این مسئله صحت ندارد و کاملا آن را تکذیب می‌کنیم. چرا که برنج اروگوئه‌ای هنوز اجازه ترخیص از گمرک را دریافت نکرده و از آنجا هنوز خارج نشده است. از سوی دیگر نیز این برنج تنها از شرایط بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مورد تایید قرار نگرفته اما مشکلی ندارد و در بسیاری از کشورها مصرف می‌شود.


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: برای واردات محموله برنج به کشور سختگیری‌های بسیاری صورت می‌گیرد و حتی استانداردهای ایران از کدکس هم بالاتر است به عنوان مثال میزان آرسنیک تایید شده توسط سازمان استاندارد ۱۸۰ PPB بوده اما استانداردی که ایران آن را تایید می‌کند، ۱۲۰ PPB است که این محموله از نظر آرسنیک تاییدیه‌ ایران را دریافت اما در سطح استاندارد بین المللی کدکس قرار دارد. البته پرونده‌ای این محموله به صورت حقوقی در حال پیگیری است چرا که در دستگاه‌های نظارتی کشور مبدا اعلام کرده بودند که استانداردهای اعلام شده از سوی ایران در این محموله وجود دارد.


سیف درباره وضعیت واردات برنج بر بازار این محصول استراتژیک اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت و نامه‌ای که او برای وزرای دیگر مانند وزیر جهاد کشاورزی در هشتم اردیبهشت ماه امسال ارسال کرده، واردات برنج از همه مبادی و کشورهای متقاضی با رعایت همه نکات و استانداردهای بهداشتی و قرنطینه‌ای این وزارتخانه، مورد تایید است و از روزی که این ابلاغیه منتشر شد، شاهد روند قطعی کاهش قیمت برنج وارداتی بودیم و تجار می‌توانند نسبت به واردات برنج از همه مبادی اقدام کنند.


وی همچنین در خصوص وضعیت خرید تضمینی گندم و تغییر سیاست‌های دولت در این زمینه گفت: اگر قرار باشد دولت تصدی خود را از فرآیند خرید تضمینی گندم بردارد و قانون قیمت تضمینی و معامله آن در بورس اجرایی شود، باید بورس کالا زیرساخت‌های آن را فراهم کند و با انبارهای مورد تایید خود در سراسر کشور قرارداد امضا کند چرا که باید به کشاورزان ضمانت دهیم محصولاشان آسیبی نمی‌ بیند و بهای آن را  دریافت می‌کنند. اما دولت به صورت جدی حمایت خود از کشاورزان و به ویژه گندم‌کاران را که زحمتکش‌ترین و ضعیف‌ترین قشر در میان کشاورزان هستند، حمایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا آنها از تغییر سیاست در این زمینه آسیب ببینند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه گزارش های مرکز پژوهش های غلات و میانگین کیفیت خرید تضمینی پنج سال گذشته نشان دهنده افزایش کیفیت گندم تولید شده در کشور است، اعلام کرد: در سال گذشته در حوزه تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی سال خوبی داشتیم، چرا که حدود دو میلیون تن شکر تولید شد به گونه‌ای که طی ۱۲۲ سال گذشته صنعت قند و شکر سابقه نداشته است و امروز نیز به سمت تولید و خودکفایی این محصول در حرکت هستیم.


سیف حدود ۶۶ درصد از گندم تولید شده در کشور را درجه یک و دو اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۵۴۳ هزار تن گندم یا معادلش را به خارج از کشور صادر کرده‌ایم که ۳۴۰ هزار تن آن صادرات آرد، ۵۸ هزار تن صادرات گندم و ۱۹۰ هزار تن مشتقات آرد بود که در این زمینه ۴۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد. همچنین تا ۱۴ اردیبهشت امسال۹۲۸  هزار تن گندم از کشاورزان استان‌های گرمسیری مانند ایلام، ‌ بوشهر، ‌ خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد کشاورزان خریداری شده که نسبت به همین بازه زمانی در با خرید ۶۶۳ با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.


منبع: ایسنا





۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن