تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798201341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام بلندی برای توسعه تجارت خارجی؛ در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان چه گذشت؟+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گام بلندی برای توسعه تجارت خارجی؛ در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان چه گذشت؟+تصاویر
بهره برداری و افتتاح 31 طرح در استان هرمزگان گذشته از اینکه زمینه اشتغال بیش از چهار هزار و 435 نفر را در این استان فراهم می کند نقش غیر قابل انکاری در توسعه یکی از شریان های اصلی واردات و صادرات کشور ایفا خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : استان هرمزگان از دیرباز به عنوان یکی از شریان های اصلی تجارت خارجی کشور به شمار می رفته است و بندرعباس به عنوان یک بندر مهم و حیاتی در زمینه واردات و صادرات موثر بوده است. گذشته از این توسعه نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عنوان و توسعه دریا محور امروزه دیگر تبدیل به یک اولویت غیرقابل انکار شده است.


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این در حالی است که دستیابی به این هدف نیازمند توسعه زیرساخت های حمل و نقل، بندری، آبرسانی، انرژی، کشاورزی است توسعه زیر ساختها زمینه بارگذاری جمعیت در نوار ساحلی جنوب کشور را فراهم کرده و علاوه بر بهره مندی از ظرفیت های بالقوه اقتصادی، نقش غیر قابل انکاری در ارتقای امنیت کشور نیز ایفا می کند. 



گام بلندی برای توسعه تجارت خارجی؛ در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان چه گذشت؟+تصاویر



تقویت زیرساخت های توسعه در این مناطق مانع از گسیل سرمایه‌های مادی و انسانی کشور به آن سوی آبهای خلیج همیشه فارس شده و زمینه جذب سرمایه های داخلی و خارجی را فراهم می کند.


از این جهت سفر یک روزه رئیس جمهوری و هیئت همراه به هرمزگان و افتتاح دهها طرح و پروژه را می توان نقطه عطفی نه تنها در توسعه استان هرمزگان بلکه گام بلندی در استفاده از ظرفیت های این منطقه برای توسعه کشور ارزیابی کرد.


**حمل و نقل


زیرساخت های حمل و نقل از مهم ترین پیش نیازهای توسعه هر منطقه محسوب می شود بویژه منطقه نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان که بر اساس توسعه دریا محور باید مورد توجه قرار گیرد.


در همین راستا در جریان سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان بیش از 77 کیلومتر آزاد راه در کریدور نوار ساحلی (محور لنگه – پارسیان – جاسک) افتتاح شد.افتتاح یک هزار کیلومتر راه روستایی و آغاز عملیات اجرایی یک هزار کیلومتر دیگر از دیگر برنامه های رییس جمهوری در جریان این سفر است.


رییس جمهوری در جریان این سفر علاوه بر بازدید از طرح تکمیل فاز دو بندر شهید رجایی عملیات اجرایی فاز این بندر را هم آغاز کرد. علاوه بر این عملیات اجرایی 90 کیلومتر آزاد راه این بندر آغاز شد.


طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی نیز امروز در حالی با حضور رئیس جمهوری کلید خورد تکه این بندر از این به بعد می تواند با پذیرش کشتی های اقیانوس پیمای 20 هزار کانتینری، موقعیت راهبردی خود را در منطقه حفظ کند و زنگ خطر را برای بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس به صدا در آورد


** آب و نیرو


به گزارش ایرنا بخشی دیگری از زیرساخت های توسعه نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان، بخش آب و انرژی است. در این راستا در جریان سفر رییس جمهوری طرح آبرسانی به 65 روستای جزیره قشم افتتاح شد.


آغاز عملیات اجرایی سد گابریک به ظرفیت 270 میلیون متر معکب و به ارزش یک هزار و 500 میلیارد ریال و همچنین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب شرین کن بندرعباس به ارزش یک هزار و 100 میلیارد ریال از دیگر برنامه های امروز رییس جمهوری می باشد.


علاوه بر این طرح نخست فاضلاب رودان و اجرای تصویه خانه به ظرفیت هشت هزار و 700 متر مکعب در روز در جریان این سفر افتتاح می شود.


** کشاورزی


افتتاح هفت هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان به ارزش 750 میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی شبکه آبیاری اراضی دشت میناب به سطح سه هزار و 200 هکتار هم از جمله برنامه های امروز رییس جمهوری است.


علاوه بر این عملیات اجرایی شهرک گلخانه ای 60 هکتاری در استان هرمزگان از دیگر برنامه های رییس جمهوری در بخش کشاورزی عنوان شده است.


افتتاح سیلوی گندم حاجی آباد به ظرفیت 50 هزار تن و همچنین افتتاح طرح های گلخانه ای در سطح 49 هکتار در دستور کار امروز رییس جمهوری در بخش کشاورزی قرار دارد. این دو طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده اند.


** نفت


در جریان سفر امروز رییس جمهوری به هرمزگان پالایشگاه شیرین سازی گاز هنگام (کورزین) در شهرستان قشم افتتاح شد.


در این پالایشگاه 70 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است و قرار است روزانه 2.16 میلیون مترمکعب (80 میلیون فوت مکعب) گاز شیرین سازی شود. این در حالی است که ظرفیت فعلی این پالایشگاه روزانه 65 میلیون فوت مکعب است.


همچنین امروز طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال افتتاح می شود. ظرفیت این پالایشگاه 2.2 میلیون لیتر در روز خواهد بود.


این در حالی است که امروز عملیات اجرایی گازرسانی به 34 هزار و 731 خانوار شهری و روستایی با سرمایه ای بالغ بر 580 میلیارد ریال آغاز می شود.


** صنعت
افتتاح طرح تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک و نیم میلیون تن در سال، افتتاح کارخانه تولید قیر با ظرفیت سالانه 900 هزار تن، افتتاح واحد تولید انواع قیر با ظرفیت 336 هزار تن در سال از پروژه های بخش صنعت است که امروز به بهره برداری رسید.


امروز همچنین عملیات اجرایی شهرک صنایع دریایی در سطح 220 هکتار و همچنین عملیات اجرایی شهرک صنعتی جاسک آغاز می شود.


علاوه بر این عملیات اجرایی بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان آغاز خواهد شد. در این پروژه یک هزار و 500 متر موج شکن اصلی، 4 پست اسکله یا مکان تخلیه و بارگیری حدود 9 میلیون تن بار در سال امکان پذیر خواهد شد.


** ارتباطات و فناوری اطلاعات


این در حالی است که در بخش مخابرات هم قرار است 6 پروژه FTTH، 27 پروژه سوییچ کافو نوری، 59 پروژه دیتا، 38 پروژه توسعه شبکه فیبر نوری، 142 آنتن BTS افتتاح شود.


در مجموع در پروژه های این بخش، 7 میلیارد ریال اعتبارات دولتی و 289 میلیارد ریال بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است.


**وزارت کشور


آغاز عملیات اجرایی همزمان سه تقاطع غیرهم سطح (پل خواجو، مهرگان و نایبند) به ارزش 600 میلیارد ریال، عملیات اجرایی ساماندهی خورهای بندرعباس و همچنین عملیات اجرایی بلوار ساحلی بندرعباس به طول 24 کیلومتر از پروژه هایی است که در دستور کار امروز رییس جمهوری و هیات همراه در استان هرمزگان قرار دارد.


برای این پروژه‌ها بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.


**مناطق آزاد


درجریان سفر امروز رئیس جمهوری به هرمزگان امروز همچنین 15 پروژه در مناطق آزاد تجاری قشم به بهره برداری می رسد. برای این پروژه ها 913 میلیارد ریال اعتبارات دولتی و یک هزار و 606 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.


در مجموع با بهره برداری از این پروژه ها زمینه اشتغال چهار هزار و 435 نفر فراهم می شود. در این طرحها دولت 32 هزار و 834 میلیارد ریال و بخش خصوصی هم 28 هزار و 821 میلیارد ریال هزینه کرده است . این در حالی است که اعتبار یورویی این طرح ها از سوی دولت هفت و هزار و 53میلیون یورو از سوی دولت و سه میلیون یورو از سوی بخش خصوصی بوده است.
































































منابع: خبرگزاری ایرنا و پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری







۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن