تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798127130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: برخی اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است
معاون منابع انسانی قوه قضاییه می‌گوید که برخی اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در مراسم تحلیف دوره ۱۹۴ کارآموزان قضایی استان تهران گفت: شما باید یادگیری، آموزش و فعالیت علمی را با اهتمام ادامه دهید و در ضمن از تجربه دیگران استفاده کنید. تجربه مافوق علم است؛ باید تجربه دیگران را پذیرا باشید و از این سرمایه ارزشمند غافل نباشید. زمانی که شما به عنوان یک قاضی تازه‌کار در یک مجموعه‌ قرار می‌گیرید که در آن قضات باتجربه حضور دارند و خود را به تجربه آنها وصل می‌کنید، در واقع برای خودتان نوعی ایمنی خاطر فراهم می‌کنید.


وی گفت: سعی کنید به همکاران به‌ویژه افرادی که باسابقه‌ترند احترام بگذارید. احترام به همکاران و تواضع نسبت به ایشان علاوه بر اینکه یک ارزش اخلاقی است به اعتلای سازمان هم کمک می‌کند.


معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به سختی کار قضا اظهار کرد: بخشی از این سختی به حجم کار در دادسراها و محاکم برمی‌گردد که متأسفانه در مقایسه با استانداردهای دنیا بالاست و متأسفانه روز به روز هم بیشتر می‌شود که البته باید برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود. در کنار حجم بالای پرونده نوع کار قضایی به گونه‌ای است که گاهی به روح و روان قاضی فشار می‌‎آورد. حال اگر نگرش خود را با کاری که انجام می‌دهید همراه نکنید این کار سوهان روح شما می‌شود اما اگر نگرش شما به این کار مثبت باشد و بدانید که برای یک هدف والا یعنی بسط عدالت و احقاق حق تلاش می‌کنید سختی‌ها آرام آرام کم خواهد شد.


امینی افزود: امروز این حجم کار و این همه تلاش در دستگاه توسط همین قضات و در کنار همکاران اداری ایشان صورت می‌گیرد و متأسفانه بی‌مهری‌های زیادی هم به این دستگاه و این عزیزان می‌شود اما توجه داشته باشیم داوری مردم در مورد دستگاه صرفا بر اساس آرای صادره نیست بلکه نوع رفتار و مواجهه ما هم در این داوری تأثیرگذار است.


معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت استقلال قضایی گفت: در قانون اساسی خیلی سعی شده تا این دستگاه در مقابل سایر قوا و نهادها خصوصا قوه مجریه استقلال لازم را داشته باشد. در حال حاضر دستگاه قضایی ما در مقایسه با سایر کشورها از این جهت ممتاز است. با وجود این گمان بنده این است که در مواردی این غرض به خوبی تأمین نشد و پاره‌ای از اختیارات مالی و اداری دولت، مخل استقلال قوه قضاییه است.


وی در ادامه عنوان کرد: در کنار استقلال نهاد و دستگاه، شما هم باید در کارتان استقلال خود را حفظ کنید و به گونه‌ای عمل کنید که در برابر خدا و وجدان خود آرام باشید که تنها بر اساس موازین و قانون تصمیم گرفته‌اید.


امینی گفت: شیطان به عزت خداوند سوگند خورده که انسان‌ها را فریب می‌دهد و مانع از تحقق حق می‌شود. این موضوع کار ما و شما را سخت می‌کند. در محیط پیرامونی شما وسوسه زیاد خواهد بود اما حق‌تعالی در قرآن می‌فرماید شیطان بر کسانی که ایمان دارند و به او تکیه می‌کنند تسلط ندارد. سلطه شیطان تنها بر کسانی است که غفلت از خدا دارند و خود را به شیطان سپرده‌اند.


معاون منابع انسانی قوه قضاییه در پایان خطاب به کارآموزان قضایی گفت: شما امروز به شرف انسانی خود قسم می‌خورید و این همان مسئولیت و امانت الهی است که باید پای آن بایستید و پیش از آنکه برای دیگران تصمیم بگیرید باید با خودتان تسویه‌حساب کنید و به این باور برسید که هیچ چیز جز شرافت انسانی برای شما مهم نیست.


منبع: ایسنا





۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن