تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798005246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا لبنان به یمن دیگری توسط عربستان تبدیل خواهد شد؟/الجزیره: لبنانی‌ها جنگ نمی‌خواهند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیا لبنان به یمن دیگری توسط عربستان تبدیل خواهد شد؟/الجزیره: لبنانی‌ها جنگ نمی‌خواهند
عربستان سعودی، امارات، کویت و بحرین از شهروندان خود خواستند تا بیروت را ترک کنند. این موضوع گمانه‌زنی درباره اعلام جنگ عربستان به لبنان را تقویت کرده است. این اولین باری نیست که چنین ممنوعیت سفری صادر شده است. در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی عربستان سعودی پس از حمله به سفارت آن کشور در تهران اقدام مشابهی را در قبال ایران انجام داد.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- اگر هدف عربستان سعودی پس از واداشتن حریری به استعفا ایجاد یک جبهه واحد ضد حزب‌الله بود، ریاض به هدف خود نرسیده است. اکنون حس وحدت ملی عمیقی در لبنان ایجاد شده که نشان از اهمیت حفظ ثبات و اجتناب از بروز جنگ و درگیری در آن کشور از سوی لبنانی‌ها دارد.


به گزارش آفتاب‌نیوز، «میشل عون» رییس جمهوری لبنان، درباره وضعیت سعد حریری گفته بود که شرایط ناپدید‌شدن حریری مبهم و مرموز و خواستار پاسخگویی عربستان شده بود. او در جلساتی با سفرای خارجی از احتمال ربوده شدن حریری سخن گفته بود. این هراس در بیروت در میان مردم و سیاستمداران وجود دارد که ریاض ممکن است بخواهد با این اقدام درست مانند یمن اقدام مشابهی را در قبال لبنان آغاز کند. براساس آخرین گزارش‌ها عربستان سعودی تصمیم گرفت تا حریری را وادار به استغفا کند چرا که او نمی‌خواست با حزب‌الله مقابله کند. او در حالی متن استعفای خود را خواند که منتظر دیدار با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بود. وزیر‌کشور لبنان پس از این رویدادها با عصبانیت گفته بود که لبنانی‌ها گله گوسفند یا قطعه زمین نیستند که بتوان مالکیت انان را از فردی به فرد دیگر منتقل کرد. او گفت که نظام دموکراتیک لبنان براساس انتخابات است نه تعهد ساده و وفادارانه افراد. واضح است که تحولات اخیر لبنان حمله به حاکمیت آن کشور از سوی عربستان سعودی است و از سوی تمام طرفین لبنانی محکوم شده است. 



آیا لبنان به یمن دیگری توسط عربستان تبدیل خواهد شد؟/الجزیره: لبنانی‌ها جنگ نمی‌خواهند



به جز طرفداران سرسخت عربستان سعودی در لبنان مانند «اشرف ریفی» وزیر سابق دادگستری و یکی از چهره‌های قدرتمند سنی از طرابلس و همچنین «سمیر جعجع» رهبر جریان مسیحی لبنانی که گفته بود تنها درباره زمان استعفا و نه خود استعفای حریری شگفت‌زده شده است سایر جریان‌های سیاسی از مداخله عربستان سعودی در امور داخلی لبنان استقبال نکرده‌اند. 


عربستان سعودی، امارات، کویت و بحرین از شهروندان خود خواستند تا بیروت را ترک کنند. این موضوع گمانه‌زنی درباره اعلام جنگ عربستان به لبنان را تقویت کرده است. این اولین باری نیست که چنین ممنوعیت سفری صادر شده است. در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی عربستان سعودی پس از حمله به سفارت آن کشور در تهران اقدام مشابهی را در قبال ایران انجام داد.


الجزیره با اشاره به نگرانی شهروندان لبنانی درباره احتمال تبعات اقتصادی و احتالا نظامی اقدامات اخیر عربستان سعودی اشاره می‌کند که این پرسش وجود دارد که آیا عربستان سعودی خواستار رویارویی نظامی با حزب‌الله لبنان نیروی مورد حمایت ایران در  آن کشور است که منجر به تکرار وضعیت یمن خواهد شد؟ چنین اقدامی اثری ویرانگر بر لبنان و میلیون‌ها پناهجوی سوری و فلسطینی خواهد داشت که لبنان میزبان آنان است. این موضوع می‌تواند سبب ایجاد هرج و مرج در کل منطقه با توجه به تداوم آشفتگی در سوریه و یمن شود. 


الجزیره با اشاره به این که لبنانی‌ها جنگ نمی‌خواهند می‌نویسد: «یک تحلیلگر سعودی با توهین به لبنان حتی رییس‌جمهوری آن کشور را نیز سخنگوی تروریست‌ها خواند. لبنانی‌ها با خشم به این ادعا در رسانه‌های اجتماعی واکنش نشان داد. اگر هدف عربستان سعودی پس از واداشتن حریری به استعفا ایجاد یک جبهه واحد ضد حزب‌الله بود ریاض به هدف خود نرسیده است. اکنون حس وحدت ملی عمیقی در لبنان ایجاد شده که نشان از اهمیت حفظ ثبات و اجتناب از بروز جنگ و درگیری در آن کشور از سوی لبنانی‌ها دارد. واقعیت آن است که هیچ یک از طرفین لبنانی خواستار درگیری‌ای مسلحانه در خاک کشور کشورشان نیستند. لبنانی‌ها اکنون نشان داده‌اند که نه از پیروزی‌ای نظامی برای حزب‌الله استقبال می‌کنند و نه می‌خواهند کشورشان درگیر جنگی مسلحانه شود. جنگ‌های داخلی لبنان در فاصله سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ به اندازه کافی سبب شده‌اند تا لبنانی‌ها به اهمیت صلح پی ببرند. آنان تجربه جنگ با اسرائیل را نیز داشته‌اند. در نتیجه، حفظ صلح برای آنان اولویت دارد و گزینه دیگری ندارند». 




۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن