تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798191614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظار سه‌هفته‌ای زن جوان گیلانی برای آنژیوپلاستی در تنها بیمارستان تخصصی قلب استان/حالِ «طرح تحول سلامت» ناخوش شده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:گیل نگاه:

گیل نگاه/ گروه اجتماعی: «این بیمارستان با داشتن امکانات و تجهیزات مدرن ازلحاظ ارائه خدمات سلامت به نحو مطلوب به بیماران این استان و استان‌های هم‌جوار (اردبیل، زنجان، قزوین، مازندران) را تحت پوشش قرار می‌دهد»این جملات در توضیح و معرفی بیمارستان حشمت رشت در وب‌سایت آن نوشته‌شده است. توضیحاتی که با خواندنشان دل آدم  قرص می‌شود از داشتن چنین امکانات پزشکی در شهر رشت.اما ماجرا از آنجا شروع می‌شود که سه هفته از بستری شدن زن جوانی در بیمارستان حشمت رشت می‌گذرد. بیماری حدوداً ۳۷ ساله با یک فرزند کوچک که بی‌تاب دیدن مادر است.مدتی قبل سکته قلبی کرد و در بیمارستان حشمت، بیمارستان تخصصی قلب در رشت بستری شد و منتظر انجام آنژیوپلاستی از طرف بیمارستان است اما بیمارستان به دلایل نامعلومی از انجام این عمل سرباز می‌زند.یکی از بستگان این بیمار در تماس با گیل نگاه دلایل عدم انجام آنژیوپلاستی بر روی بیمار می‌گوید: بیمارستان می‌گوید امکانات و بخشی از تجهیزات انجام آنژیوپلاستی در این بیمارستان موجود نیست و فقط آنژیوگرافی روی بیمار ما انجام شد.این در حالی است که در بخش دیگری از توضیحات در وب‌سایت، آنژیوپلاستی هم جز خدماتی که این بیمارستان ارائه می‌دهد ذکرشده است.

چون انجام آنژیوپلاستی عروق کرونر در بیمارستانی که خود را به عنوان قطب درمان بیماری های قلبی معرفی می کند راهکار درمانی پیچیده ای نیست.آنژیوپلاستی تحت عنوان مداخله زیر پوستی عروق کرونر نیز شناخته می‌شود، یک روش درمانی است که برای باز کردن سرخرگ‌های مسدود شده قلب استفاده می‌شود. در این روش، یک بالن کوچک را به صورت موقتی در محلی که رگ قلب دچار گرفتگی شده است، قرار داده و آن را باد می‌کنند تا به باز شدن سرخرگ کمک کند.آنژیوپلاستی غالباً همراه با قرار دادن دائمی یک لوله سیمی توری به نام استنت در داخل سرخرگ است تا به صورت حائل، سرخرگ را باز نگه دارد و از تنگ شدن و انسداد مجدد آن جلوگیری کنند. بعضی از استنت‌ها با داروهای خاصی پوشش داده شدند تا بهتر بتوانند سرخرگ را باز نگه دارند (استنت‌های آغشته به دارو)، اما نوع دیگر استنت‌ها بدون پوشش هستند (استنت‌های فلزی لخت). آنژیوپلاستی می‌تواند در بهبود علائم گرفتگی سرخر‌گ‌ها، از جمله درد قفسه سینه و تنگی نفس مؤثر باشد. همچنین از روش آنژیوپلاستی می‌توان در زمان وقوع حمله‌های قلبی برای باز کردن سریع سرخرگ مسدود شده و کاهش میزان آسیب وارد بر قلب، استفاده کرد.درخواست عجیب از همراهان یک بیمار قلبی؛تا شنبه منتظر بمانیدحالا این زن جوان گیلانی حدود سه هفته است که بروی تخت بیمارستان قلب حشمت منتظر طی شدن این پروسه درمان است. همراه این بیمار در ادامه توضیحات خود به گیل نگاه گفت: از ما خواسته‌شده تا شنبه منتظر بمانیم تا بیمارستان تجهیزات لازم را تأمین کند. اگر تا آن روز این کار انجام نشود، به‌ناچار باید بیمار خود را به تهران منتقل کنیم و این کار باوجود اوضاع جسمی و فرزند کوچک زن بسیار سخت است اما چاره‌ای جز این نداریم.سؤال اصلی این است که چطور بیمارستانی که به‌طور تخصصی به قلب و بیماری‌های مربوط به آن می‌پردازد، تجهیزات لازم برای درمان و معاینه بیماران را ندارد؟ کم نیستند ازاین‌دست بیمارانی که باوجود بیماری و اوضاع جسمی نامناسب مدت‌ها در انتظار دریافت خدمات از طرف بیمارستانی بودند.این مشکلات که به وفور در بیمارستانهای دیگر گیلان هم مشاهده می شود حکایت از خبرهای خوب ندارد و زمزمه های اجرای نافرجام طرح تحول سلامت که باعث آرامش خاطر مردم طی سه سال گذشته بود را قوت بخشیده است. در همین ارتباط ۲۲ مهرماه  رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان طرح تحول سلامت را عملاً به‌گل‌نشسته دانست و در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت گفت: در حال حاضر اکثر بیمارستان‌ها در حال ورشکستگی هستند.(اینجا بخوانید)گیل نگاه آماده دریافت توضیح مدیران بیمارستان درباره چرایی این کمبود بزرگ است.
۴ آبان ۱۳۹۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: گیل نگاه]
[مشاهده در: www.gilnegah.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن