تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798181314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمارها، انتخابات پارلمانی آلمان را چگونه توصیف می‌کنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: ایلنا گزارش می‌دهد؛ آمارها، انتخابات پارلمانی آلمان را چگونه توصیف می‌کنند؟
آمارها، انتخابات پارلمانی آلمان را چگونه توصیف می‌کنند؟

بر اساس برآوردها و آخرین وضعیت، اعم از نظرسنجی‌ها و سوابق سیاسی به علاوه نگاه افکارعمومی به انتخابات پارلمانی آلمان به نظر می‌رسد که خانم صدراعظم برای چهارمین دوره پیروز انتخابات خواهد شد. انتخابات پارلمانی آلمان که هر چهار سال یک بار در این کشور برگزار می‌شود، امروز برای نوزدهمین بار به صحنه رقابت احزاب سیاسی آلمان برای کسب ۵۹۸ کرسی‌ تبدیل شده است. از این تعداد، ۲۹۹ نفر با رأی مستقیم از ۲۲۹ حوزه انتخابیه وارد مجلس می شوند و ۲۹۹ نفر توسط لیست احزاب معرفی خواهند شد. در حالت فعلی جمعیت آلمان چیزی در حدود ۸۲ میلیون نفر است که رقمی بالغ بر ۶۱ و نیم میلیون نفر حق رای دارند که ۳۱.۷ میلیون زن و ۲۹.۸ میلیون نفر مرد هستند و گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و بالای ۷۰ سال، هر کدام با بیش از ۲۰% بیشترین تعداد رأی دهندگان را تشکیل می‌دهند. این وضعیت در حالیست که احزاب برای ورود به پارلمان حداقل باید پنج درصد آراء را کسب کنند یا در سه حوزه انتخابیه سه نماینده وارد مجلس کند. در این میان و بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی ستاد انتخابات آلمان حدود ۴۰ حزب برای انتخابات ۲۰۱۷ ثبت نام کرده‌اند.  
photo_٢٠١٧-٠٩-٢٣_١٩-٣١-٥١ (2)
در حالت فعلی و بر اساس آخرین داده‌های موجود از سوی منابع خبری و مطبوعاتی آلمان،  تنها شش حزب دارای محبوبیت و اقبال عمومی برای ورود به پارلمان مطرح هستند: ۱-    حزب دموکرات مسیحی (CDU) ۲-    حزب سوسیال مسیحی (CSU) ۳-    حزب سوسیال دموکرات (SPD) ۴-    حزب لیبرال دموکرات (FDP) ۵-    حزب آلترناتیو برای آلمان (AFD) ۶-    حزب چپ‌ها ۷-    حزب سبزها نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در قالب ائتلاف احزاب مسیحی شناخته می‌شوند که از آن با عنوان اتحاد یا ائتلاف خواهران نام برده می‌شود و مجموعاً به عنوان یک جریان ائتلافی از آن برده می‌شود. با توجه به وضعیت آخرین نظرسنجی‌ها و همچنین برآورد مناظره‌های دو رقیب اصلی این انتخابات یعنی «آنگلا مرکل» صدراعظم و رهبر حزب دموکرات مسیحی و «مارتین شولتش» رهبر حزب سوسیال دموکرات و رئیس سابق پارلمان اروپا، بیشترین موضوعاتی که برای افکار عمومی و میزان رای دهی آنها مهم قلمداد می‌شود، مسائلی است حول محور: الف) تروریسم و مقابله با تهدیدات بر آمده از آن ب) وضعیت بازنشستگان ج) مسائل مرتبط به امنیت و برابری اجتماعی ج) بهداشت و آموزش.
photo_٢٠١٧-٠٩-٢٣_١٩-٣١-٤٨
در مورد مساله امنیت و مبارزه با تهدیدات تروریستی، بخشی از افکار عمومی و مخالفان مرکل معتقد هستند که سیاست‌های وی و حزب منتسب به او در خصوص پناهجویان از سال ۲۰۱۵ تاکنون که به عنوان «سیاست درهای باز» مشهور است؛ باعث به هم‌ریختگی امنیتی و اجرای عملیات‌های تروریستی در جمهوری فدرال آلمان شده است. شولتز که رقیب اصلی مرکل به حساب می‌آید پا را فراتر گذاشته و معتقد است که خانم صدراعظم علاوه بر اینکه با سیاست‌های خود باعث تهدیدات امنیت آلمان شده است، موجبات بیکاری را فراهم آورده است. در مورد بازنشستگی باید دانست که در سال ۲۰۱۰ یک اصلاحات بزرگ با عنوان Agenda ۲۰۱۰ صورت گرفت که با مساله حقوق کار و بازنشستگی در آلمان مرتبط است. در اینجا و بر اساس اینکه در سال‌های آینده تعداد زیادی از مردم آلمان بازنشسته می‌شوند و حقوق آنها احتمالاً به زیر ۸۰۰ یورو می‌رسد، ترس بازنشستگان از «زیستن در فقر» همچنان باقی است. از این منظر این موضوع یکی از محورهایی است که در میزان رای آوری نامزدها تاثیر دارد. موضوع دیگر که در خصوص برابری اجتماعی باید به آن اشاره کرد مباحث مسکن و آموزش است. همچنان معضل مسکن درآلمان و در برخی از ایالات‌ها وجود دارد؛ لذا توجه به این نکته می‌تواند هر یک از نامزدها را پیروز و یا شکست بدهد. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است مبحث اقتصاد خواهد بود. بر اساس آخرین نظرسنجی که از سوی شبکه ZDF انجام شده است؛ ۶۲ درصد مردم اقتصاد آلمان را خوب، ۳۲ درصد متوسط و ۶ درصد آن را بد توصیف کرده‌اند. البته این نظرسنجی در مقایسه با سال ۲۰۰۴ میلادی طرح‌ریزی شده است اما به هر حال بیش از نیمی از شهروندان آلمانی عملکرد مرکل در بحث را مناسب ارزیابی کرده‌اند.
photo_٢٠١٧-٠٩-٢٣_١٩-٣١-٤٩
بر همین اساس میزان محبوبیت رهبران دو حزب و رقیبان اصلی این انتخابات یعنی آنگلا مرکل رقمی بالغ بر ۵۶ درصد و مارتین شولتس ۳۲ درصد است که تا به اینجا پیروزی «بانوی آهنین» را نمایان می‌کند. آخرین نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی (ائتلاف احزاب مسیحی) ۳۶ درصد، حزب سوسیال دموکرات ۲۱.۵ درصد، حزب آلترناتیو برای آلمان ۱۱ درصد، حزب لیبرال دموکرات ۱۰درصد، حزب چپ‌ها ۸.۵ درصد، حزب سبزها ۸ درصد آراء را به خود اختصاص خواهند داد.
photo_٢٠١٧-٠٩-٢٣_١٩-٣١-٤٨ (2)
احتمال دارد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل همانند دو دوره از سه دوره گذشته، با رقیب اصلی خود یعنی «سوسیال دموکرات‌ها» ائتلاف کند. مساله دیگر عدم ائتلاف احزاب با حزب آلترناتیو برای آلمان در پارلمان است که اگر ورود این جریان راست‌گرای آلمان به پارلمان اتفاق بیافتد باید آن را یکی از شگفتی‌های انتخابات ۲۰۱۷ دانست.          

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ۰۹:۳۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن