تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798086488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو سالگی برجام/اختلاف اروپا و آمریکا/واشنگتن‌پست: اروپا در برابر ترامپ می‌ایستند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


اختلافات امریکا و اروپا بر سر ایران عیان‌تر و جدی‌تر می شوند
دو سالگی برجام/اختلاف اروپا و آمریکا/واشنگتن‌پست: اروپا در برابر ترامپ می‌ایستند
قرارداد اخیر توتال نشان داد که رهبران اروپایی مایل به همکاری با ایران و سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم هستند در حالی که دولت ترامپ تهران را یک تهدید جهانی می‌داند و خواستار تحریم و انزوای بیشتر آن کشور است. این موضوع باعث ایجاد یک شکاف عمیق بین امریکا و اتحادیه اروپا بر سر ایران شده است.
روز نو : قرارداد اخیر توتال نشان داد که رهبران اروپایی مایل به همکاری با ایران و سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم هستند در حالی که دولت ترامپ تهران را یک تهدید جهانی می‌داند و خواستار تحریم و انزوای بیشتر آن کشور است. این موضوع باعث ایجاد یک شکاف عمیق بین امریکا و اتحادیه اروپا بر سر ایران شده است.


سرویس بین الملل- روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی به اختلاف بین امریکا و اتحادیه اروپا در قابل نحوه رویکرد در قبال ایران اشاره کرده است. 


به گزارش روز نو ؛ این روزنامه اشاره می کند که قرارداد اخیر توتال نشان داد که رهبران اروپایی مایل به همکاری با ایران و سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم هستند در حالی که دولت ترامپ تهران را یک تهدید جهانی می‌داند و خواستار تحریم و انزوای بیشتر آن کشور است. این موضوع باعث ایجاد یک شکاف عمیق بین امریکا و اتحادیه اروپا بر سر ایران شده است.


اختلاف اروپا و آمریکا درباره برجام/واشنگتن‌پست: اروپایی‌ها قاطعانه در برابر ترامپ می‌ایستند


از زمان به قدرت رسیدن ترامپ تردید درباره آینده توافق هسته‌ای افزایش یافته است. برای اروپایی‌ها توافق هسته‌ای بازدارنده مشکل در خاورمیانه و بازکننده بازار انرژی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی بوده است. بسیاری از بانک‌های اروپایی هنوز از کار با ایران از ترس مجازات‌های امریکا اجتناب می‌کنند اما شرکت‌های ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی در حوزه‌هایی چون انرژی و ساخت هتل‌های لوکس و تولید خودرو خواستار سرمایه‌گذاری در ایران هستند. روز پنج شنبه گذشته شرکت فرانسوی خوروسازی پژو سیتروئن از فروش سه برابری در خاورمیانه وافریقا خبر داد. 


«فابین دانی» مشاور در حوزه مشاوره شرکت‌ها در بازار بورس تهران می‌گوید که اروپایی‌ها در حال بازگشت هستند، چینی‌ها در حال بازگشت هستند و روس‌ها و اکراینی‌ها را هم همه جا می‌شود دید. شرکت‌های بسیار بزرگ با اشتها به دنبال سرمایه‌گذاری  در ایران هستند.


واشنگتن پست اما اشاره می کند که کاخ سفید و ترامپ خواستار تشدید فشار علیه ایران به دلیل نقش منطقه‌ای آن کشور و برنامه‌های موشکی‌اش هستند. 


این روزنامه با اشاره به این که دولت ترامپ بزودی باید گزارش دیگری را درباره میزان تعهد ایران به برجام تقدیم مجلس نمایندگان کند، می‌نویسد هنوز مشخص نیست در صورتی که این گزارش منفی باشد وزارت خزانه‌داری اجازه همکاری شرکت‌هایی نظیر بوئینگ با ایران را خواهد داد یا خیر.


این روزنامه در ادامه به نقل از «الی گرانمایه» کارشناس شورای روابط خارجی اروپا اشاره می‌کند که شکاف و اختلاف بین اروپایی‌ها و امریکایی‌ها در قبال ایران بوجود دارد. اروپایی‌ها خواستار گسترش روابط هستند و امریکا به دنبال سیاست انزواطلبی و مهار است. اروپایی‌ها اکنون می‌گویند که به ایران با سرمایه‌گذاری شرکت‌های‌شان این پیام را می دهند که سیاست خارجی اتحادیه اروپا متفاوت از واشنگتن است و اروپا دنباله‌روی محض امریکا نیست. 


منتقدان رویکرد اروپا می‌گویند که این نگرش صرفا اقتصادی است و طرفدار تجارت اما چشم‌اش را بر روی فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و احتمال نقض برجام از سوی تهران می‌بندد. 


نظر می‌رسد اروپایی‌ها قاطعانه در برابر ترامپ می‌ایستند. «ریچارد نفیو» معاون سابق هماهنگ‌کننده سیاست تحریم‌ها در وزارت امور خارجه امریکا می‌گوید که کشورهای اروپایی کاملا به تعهدات خود طبق برجام پایبند هستند و آمادگی هرگونه مقابله‌ای با امریکا را دارند. گرانمایه می‌گوید که اروپایی‌ها در میانه زمین هستند و سعی می‌کنند تا امریکایی‌ها را در حاشیه نگه دارند.


آفتاب




تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن