تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798217625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهای سفیر سابق فرانسه در تهران برای روحانی در چهار سال پیش رو


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


چالش هاي روحاني در دولت آينده چيست؟
راهکارهای سفیر سابق فرانسه در تهران برای روحانی در چهار سال پیش رو
فرانسوا نیکلاد سفیر سابق فرانسه در ایران در مطلبی تحت عنوان «حسن روحانی پیروزی شیرینی را در انتخابات کسب کرد چه چیزی پیش روی او قرار دارد»؟ در سایت «لوب لاگ» اشاره می کند که روحانی خواستار ازادی بیش تر برای جامعه ایران و تعامل سازنده با جهان است با این حال، از دید او حمایت مردمی برای متقاعد کردن ارکان اصلی حکومت ایران به منظور پذیرش این خواسته به خصوص راضی کردن نهادهای غیر منتخب و محافظه کاران کافی نخواهد بود.
روز نو : فرانسوا نیکلاد سفیر سابق فرانسه در ایران در مطلبی تحت عنوان «حسن روحانی پیروزی شیرینی را در انتخابات کسب کرد چه چیزی پیش روی او قرار دارد»؟ در سایت «لوب لاگ» اشاره می کند که روحانی خواستار ازادی بیش تر برای جامعه ایران و تعامل سازنده با جهان است با این حال، از دید او حمایت مردمی برای متقاعد کردن ارکان اصلی حکومت ایران به منظور پذیرش این خواسته به خصوص راضی کردن نهادهای غیر منتخب و محافظه کاران کافی نخواهد بود. 
به گزارش سايت روزنو، او می نویسد:«مشارکت در انتخابات و رایی که به روحانی داده شد فراتر از پیش بینی اکثر کارشناسان سیاسی مسال ایران بود. این موضوع می تواند دستور کار قوی ای را برای روحانی به منظور تحقق وعده های انتخاباتی اش فراهم کند. واقعیت اما آن است که صرف کسب حمایت مردمی برای او کافی نخواهد بود و او مجبور به متقاعد کردن محافظه کاران و نهادهای غیر منتخب برای انجام اصلاحات است. او درباره توافق هسته ای تا حد زیادی توانست این کار را انجام دهد و وظیفه تاریخی خود را با انعقاد توافق هسته ای وین در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام داد». 
سفیر سابق فرانسه در تهران می نویسد:«احتمال آن وجود دارد که روحانی به سرنوشت روسای جمهوری قبلی دچار شود. حتی احمدی نژاد نیز در ابتدا حمایت نهادهای قدرتمند را داشت اما در پایان بدون حمایت بود هیچ تضمینی وجود ندارد که روحانی بتواند به راحتی کار خود را به پایان برساند.
پیش از او خاتمی نیز با مقاومت شورای نگهبان مواجه شده بود و تمام قوانین مترقی تصویب شده توسط مجلس از سوی آن نهاد رد می شدند. اخیرا نیز احمدی نژاد از نامزدی در اخرین انتخابات ریاست جمهروی منع شد و در سال ۲۰۱۳ نیز همین موضوع برای ایت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری سابق ایران تکرار شد.
 از سال ۲۰۱۵ میلادی حتی انتشار عکس رییس دولت اصلاحات نیز ممنوع شده است. در ایران رییس جمهوری بودن در واقع یک گزینه مخاطره امیز برای شخص رییس جمهور است. البته ممکن است در صورت ایجاد خلاء قدرت در ایران روحانی بتواند کارت های خوبی برای بازی داشته باشد اما احتمالا از هم اکنون سایر نهادها با تعیین گزینه های احتمالی برای این موضوع و مقابله با روحانی تمهیداتی را اندیشیده اند». 
سفیر سابق فرانسه در تهران اشاره می کند که روحانی باید خود را برای نبردی گسترده اماده کند. او می نویسد:«خوشبختانه در جبهه داخلی و خارجی او موفقیت هایی در این باره داشته است و می افزاید:«برای مثال، کمیسیون حقوقی مجلس ایران در حال حاضر پیش نویس اصلاحات قاون جزایی لغو مجازات اعدام برای مجرمان مواد مخدر را تهیه کرده است. 
تصویب این لایحه در صورت تایید شورای نگهبان از تعداد اعدام های انجام شده در ایران خواهد کاست. این موضوع می تواند به نفع وجهه بین المللی ایران باشد و دیگر آن کشور به عنوان اولین یا دومین کشور جهان از نظر نرخ سرانه اعدام بالا معرفی نخواهد شد. در جبهه بین المللی دو اقدام می تواند به تقویت وجهه ایران کمک کند. نخستین اقدام پیوستن به پیمان منع ازمایش جامع هسته ای (CTBT) است که در سال ۱۹۹۶ میلادی به امضا رسیده و ایران با امضای آن هیچ تعهد تازه ای را برعهده نخواهد گرفت با این حال، متعهد به منع گسترش تسلیحات هسته ای می شود. این موضوع اما برای همسایگان ایران از جمله عربستان سعودی، مصر، اسرائیل و حتی برای امریکا و چین که تاکنون برای پیوستن به معاهده جامع منع ازمایش هسته ای تعلل کرده اند دردسرساز  خواهد شد.
 ایران در آن صورت به ناظران اجازه نصب ایستگاه های لرزه نگار خودکار را بر روی خاکش خواهد داد تا انفجار هسته ای احتمالی را شناسایی کند. اگر این طرح اجرا شود یک سیگنال مثبت به جامعه بین المللی از سوی ایران است. اقدام دومی که ایران می تواند انجام دهد پیوستن به اصول اخلاقی منع گسترش تسلیحات موشکی مصوب لاهه در سال ۲۰۰۲ میلادی است. کارشناسان ایرانی در اولین جلسه مقدماتی مربوط به آن شرکت کردند اما پس از آن از حضور خودداری نمودند. درواقع این اصل و امضاکنندگان آن تعهداتی را درباره محدود کردن برنامه موشکی خود پذیرفته اند». 
سفیر سابق فرانسه در تهران اشاره می کند که برنامه موشکی ایران در کنترل نهادهای قدرتمند دیگری است اما روحانی احتمالا قادر به مقاومت در برابر مخالفت احتمالی آنان است همان گونه که در سال ۲۰۰۳ میلادی در زمان موضوع توافق هسته ای این موضوع را نشان داد. او می نویسد:«او نشان داد که به اندازه کافی انرژی و اراده سیاسی برای تامین امنیت پس از برجام را دارد اگر او بتواند نهادهای خاص را متقاعد به پذیرش اصول اخلاقی لاهه درباره مسائل موشکی کند تهران خود پیشتازی منطقه ای خواهد بود با توجه به آن چه کشورهای عربی منطقه از جمله مصر، سوریه، لبنان و هم چنین اسرائیل از پیوستن و پذیرش این اصل خودداری کرده اند». 
 
او در پایان اشاره می کند که این اقدامات ایران باید با تشویق خارجی نیز همراه باشند و در این باره می نویسد:«قدرت های امضا کننده توافق هسته ای در صورتی که ایران این اقدامات را انجام دهد باید آن کشور را حمایت کنند و اسرائیل و عربستان سعودی نیز باید بپذیرند که ایران دیگر تهدیدی عمده در منطقه برای آنان نخواهد بود. ایا می توان امیدی به پذیرش این موارد از سوی ایران و جامعه بین المللی داشت؟ باید منتظر نشست بعدی مجمع عمومی سازمان متحد در سپتامبر آینده باشیم و جلساتی که در حاشیه آن برگزار خواهند شد». 






تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن