تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798226688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امانوئل ماکرون جوانترین رییس‌جمهور فرانسه شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


شکست راست افراطی در انتخابات فرانسه:
امانوئل ماکرون جوانترین رییس‌جمهور فرانسه شد
همانگونه که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات پیش‌بینی کرده‌بودند، امانوئل ماکرون نامزد ۳۹ ساله جنبش «به پیش En marche» توانست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب ۶۵ درصد آرا به مقام ریاست جمهوری فرانسه رسید. او در این انتخابات موفق شد مارین لوپن رقیب خود از حزب راست افراطی جبهه ملی را شکست دهد. در انتخابات روز گذشته فرانسه نزدیک به ۷۴ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.
روز نو : همانگونه که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات پیش‌بینی کرده‌بودند، امانوئل ماکرون نامزد ۳۹ ساله جنبش «به پیش En marche» توانست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب ۶۵ درصد آرا به مقام ریاست جمهوری فرانسه رسید. او در این انتخابات موفق شد مارین لوپن رقیب خود از حزب راست افراطی جبهه ملی را شکست دهد. در انتخابات روز گذشته فرانسه نزدیک به ۷۴ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.
پیروزی امانوئل ماکرون خیال اتحادیه اروپا را از سرنوشت آینده عضویت یکی از اصلی‌ترین اعضای این اتحادیه راحت کرد، چرا که امانوئل ماکرون بر خلاف رقیب راست گرایش علاقمند به افزایش همکاری‌های فرانسه و اتحادیه اروپا است.
ماکرون که توانست طی ماه‌های گذشته با کنار زدن رقبای شناخته شده‌ای مانند فرانسوا فیون نخست‌وزیر پیشین فرانسه در دوران ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی، به عنوان پدیده دور نخست انتخابات ریاست جمهوری با کسب بیش از ۲۴ درصد آرا در صدر منتخبین قرار بگیرد، برنامه‌های اقتصاد لیبرال از جمله کاهش مقررات دست و پاگیر اقتصادی و همچنین نزدیکی بیشتر با اتحادیه اروپا را دنبال می‌کند.
انتخاب ماکرون را به نوعی می‌توان یک گام به عقب برای جنبش ضد جهانی‌سازی و بومی‌گرایی دانست که طی یک سال گذشته در غرب به خصوص در همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا موفق شده‌بود. نماینده این جنبش در فرانسه، مارین لوپن محسوب می‌شد که به شدت از جدایی از اتحادیه اروپا، بازگشت به واحد پول ملی و همچنین بستن مرزهای فرانسه بر روی مهاجران خارجی حمایت می‌کرد.
روز جمعه در آخرین نظرسنجی‌هایی که در رسانه‌های فرانسه در مورد نتیجه انتخابات روز یک‌شنبه منتشر شده‌بود، پیش‌بینی شده‌بود که امانوئل ماکرون با کسب ۶۱ تا ۶۳ درصد آرا در انتخابات روز یک‌شنبه موفق خواهد شد.
مارین لوپن نیز با وجود اینکه در انتخابات دیروز فرانسه شکست را از رقیب خود پذیرا شد اما توانست رقمی نزدیک به دو برابر میزان آرای پدرش در انتخابات ۲۰۰۲ که در دور دوم انتخابات در مقابل ژاک شیراک قرار گرفته‌بود به دست بیاورد و در واقع با استفاده از اوج‌گیری نارضایتی در میان شهروندان فرانسوی از احزاب جریان اصلی این کشور، حزب جبهه ملی را به یکی از اصلی‌ترین حزب‌های این کشور بدل کند، آن هم در شرایطی که احزاب اصلی فرانسه یعنی حزب جمهوری‌خواه و حزب سوسیالیست در دور دوم هیچ نماینده‌ای ندارند.
مارین لوپن از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون در این انتخابات از هر نماینده راست افراطی دیگری بیشتر به رسیدن به مقام ریاست جمهوری در فرانسه نزدیک شده‌بود. با این وجود فرانسوی‌های شب گذشته یک رکورد را در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه به جا گذاشتند و جوان‌ترین رهبر این کشور در طول تاریخ جمهوری فرانسه انتخاب کردند، هر چند که اگر رقیب او نیز انتخاب می‌شد اولین رییس جمهور زن فرانسه بود.
اما امانوئل ماکرون بعد از انتخابات دیشب قرار نیست که کار ساده‌ای پیش رو داشته‌باشد. در واقع او در شرایط بسیار مشکلی روی کار آمده است. درست یک ماه دیگر قرار است انتخابات مجمع ملی فرانسه برگزار شود و دوباره جبهه سیاست‌های افراطی و میانه‌رو در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند. بزرگ‌ترین مشکل رییس جمهور جدید فرانسه این است که هنوز از یک حزب متمرکز و ریشه‌دار برخوردار نیست که با تکیه بر آن بتواند به رسیدن به اکثریت پارلمانی امید داشته‌باشد. با این حال برخی از نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که این احتمال وجود دارد که ماکرون بتواند در انتخابات پارلمانی هم موفقیت خود را تکرار کند.
در عین حال در انتخابات مجمع ملی احزاب راست و چپ میانه، یعنی جمهوری‌خواهان و سوسیالیست‌ها نیز تلاش خواهند کرد تا با جمع کردن قوای خود و بازسازی پایگاه رای‌شان بتوانند شکست تحقیرآمیز در دور اول انتخابات امسال را جبران کنند. به خصوص برای حزب سوسیالیست که نامزدش تنها موفق به کسب ۶ درصد آرا شده‌بود. این دو حزب ۶ دهه در دوران جمهوری پنجم فرانسه در تمام انتخابات‌های پیشین برنده انتخابات ریاست جمهوری بودند.




تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن