تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798163164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن رسولي:روحاني در مناظرات انتخاباتي بي‌پرده با مردم سخن بگويد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



حسن رسولي:روحاني در مناظرات انتخاباتي بي‌پرده با مردم سخن بگويد
كمي بيش از يك ماه تا انتخابات رياست‌جمهوري باقي مانده و كم و بيش وضعيت آرايش سياسي دو جناح مشخص شده است و در اين بين اصولگرايان وضعيت پيچيده‌تري را نسبت به رقيب از سر مي‌گذرانند. بسياري از طيف‌ها و جريان‌هاي سياسي رقيب روحاني اصرار بر كانديداتوري ابراهيم رييسي دارند اما تلاش‌هاي جمنا به عنوان سازوكار وحدت اصولگرايان براي معرفي كانديداي واحد اصولگرا بي‌نتيجه ماند.
روز نو : كمي بيش از يك ماه تا انتخابات رياست‌جمهوري باقي مانده و كم و بيش وضعيت آرايش سياسي دو جناح مشخص شده است و در اين بين اصولگرايان وضعيت پيچيده‌تري را نسبت به رقيب از سر مي‌گذرانند. بسياري از طيف‌ها و جريان‌هاي سياسي رقيب روحاني اصرار بر كانديداتوري ابراهيم رييسي دارند اما تلاش‌هاي جمنا به عنوان سازوكار وحدت اصولگرايان براي معرفي كانديداي واحد اصولگرا بي‌نتيجه ماند. مطابق با پيش‌بيني سيد حسن رسولي، فعال سياسي اصلاح‌طلب، دو قطبي انتخابات آتي بر محور حسن روحاني و ابراهيم رييسي شكل خواهد گرفت. او معتقد است هر چه انتخابات جدي‌تر شود، مشاركت مردمي پاي صندوق‌هاي راي افزايش خواهد يافت و اين امر به نفع روحاني تمام خواهد شد.


تحليل‌تان از آرايش انتخاباتي چيست؟ فكر مي‌كنيد انتخابات چند قطبي مي‌شود؟


با ورود آقاي رييسي به انتخابات، صف‌بندي‌هاي انتخاباتي نسبت به قبل جدي‌تر شكل خواهد گرفت و دو قطبي ايشان با آقاي روحاني آرايش اصلي انتخابات را تشكيل خواهد داد. در عين حال احتمال مي‌دهم كه حلقه آقاي دكتر احمدي‌نژاد صرف نظر از اينكه كانديداي مورد نظرشان بتواند وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي شود يا خير، با استفاده از سازمان رايي كه دارد، ضلع سومي با تكيه بر گفتمان و مواضع سياسي‌شان شكل دهند. چنانچه اين احتمال تحقق پيدا كند، اين ضلع سوم با دو ضلع اصولگرايان و اصلاح‌طلبان داراي مرزبندي معيني خواهد بود.


ابراهيم رييسي اعلام كانديداتوري كرده است. موضع و واكنش اصلاح‌طلبان نسبت به كانديداتوري ايشان چيست؟


آقاي دكتر عارف به عنوان رييس شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان حدودا در پايان سال ٩٥ اظهار اميدواري كرد كه تلاش‌هاي شكل گرفته از سوي بخش‌هاي مختلف اصولگرايي در جهت ايجاد همبستگي و انسجام اصلاح‌طلبان به نتيجه برسد تا برخلاف سال ٩٢ شاهد حضور منسجم اصولگرايان در صحنه باشيم. نظر شخصي‌ام اين است كه آقاي رييسي نمايندگي اكثريت ظرفيت اصولگرايي را در رقابت‌هاي انتخاباتي داشته باشد. صرف نظر از ساير ابعاد موضوع و آثار و پيامدهاي آن نفس تحقق اجماع و وحدت جريان رقيب روي يك فرد از جهت اينكه مي‌تواند كمكي در جهت سامان يابي بيشتر اصولگرايي باشد و مي‌تواند باعث ايجاد فضاي جدي، رقابتي، زنده و پوياي انتخاباتي شود، به عنوان يك رويداد مثبت قابل تقدير است. در اين صورت اصلاح‌طلبان و حاميان دولت با برنامه‌ريزي دقيق‌تر و تلاش‌هاي جدي‌تر، خود را براي انتخابات آماده كنند. جريان اصلاحات در دفاع از آقاي روحاني و در مواجهه با آقاي رييسي و جريان سياسي پشتيبان او به تاسي از اخلاق اسلامي و مرام اصلاح‌طلبي نه تنها به تخريب رقيب نمي‌پردازد بلكه در عمل به گفته تاريخي سيد محمد خاتمي كه گفتند «زنده باد مخالف من» تكريم رقيب را سرلوحه خود قرار خواهد داد. بايد تلاش كنيم با رعايت حقوق رقيب و در يك رقابت برادرانه براي خدمت بيشتر به نظام رقابت‌ها را با هدف برد-برد دنبال كنيم. در صورتي كه متوليان امر انتخابات، امنيت و نظم كشور را به نحو مطلوبي مديريت كنند، مي‌توانند خلق‌كننده انتخاباتي با شور و نشاط همراه با افزايش مشاركت مردمي باشند. مسوولان بخش نظارتي بايد با اجراي مُر قانون تلاش كنند تا نهايت بي‌طرفي و در عين حال تدبير را به نمايش بگذارند. به شرطي كه رسانه ملي و ساير تريبون‌هاي تغذيه شده از منابع بيت‌المال در ايام تبليغات رسمي با پرهيز از ورود به رقابت‌هاي جرياني و جناحي به نمايندگي از حاكميت جمهوري اسلامي بي‌طرفانه و عادلانه عمل كنند و فضايي را ايجاد كنند تا مردم بتوانند به صورت آزادانه به نامزد مورد نظر خود راي دهند. در اين صورت به نظر من استحكام نظام اسلامي براي رويارويي با چالش‌هاي داخلي و بين‌المللي بيش از پيش خواهد بود.


مشاركت مردمي در انتخابات آتي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ آيا با حضور رييسي مشاركت مردم بيشتر مي‌شود؟


بر اساس تجربه باور دارم كه بين ميزان رقابتي بودن صحنه انتخابات و ضريب مشاركت عمومي مردم در اين صحنه سياسي رابطه مستقيمي وجود دارد. به اين معنا كه هر چه رقابت‌ها جدي‌تر باشد، شور و نشاط و پويايي بيشتري در عرصه رقابت‌ها مشاهده خواهد شد و در اين صورت با توسعه قابل توجهي كه در حوزه ارتباطات اطلاع‌رساني حاصل شده بخش بيشتري از صاحبان راي پاي صندوق خواهند آمد.


هزينه-فايده‌هاي كانديداتوري رييسي براي روحاني چيست؟


رويارويي يك رقيب با حمايت اكثر ظرفيت‌هاي اصولگرايي با آقاي روحاني، ايفاي نقش كانديداتوري ايشان را حساس‌تر و دشوار‌تر خواهد كرد. به نظر من اين عامل مي‌تواند طرفداران آقاي روحاني را از خوش‌بيني‌هاي مضر و ساده‌انگاري‌هاي ذهني نجات دهد. از طرفي حضور رييسي در قامت كانديداي واحد جريان اصولگرايي براي آقاي روحاني اين فرصت را ايجاد مي‌كند كه ضمن ارايه مواضع گفتماني و كارنامه عملكردي ٤ ساله خويش در مقام پرسشگر نسبت به نقاط قوت و ضعف اصولگرايان وارد شود. در سال‌هاي اخير به ويژه دولت احمدي‌نژاد و ١٢ سال در اختيار داشتن اكثريت كرسي‌هاي مجلس اصولگرايان كاستي‌هايي داشتند كه آقاي روحاني با ابتكار عمل بيشتري مي‌تواند در مناظره‌ها و رقابت‌هاي انتخاباتي بروز و ظهور پيدا كند. در مجموع فكر مي‌كنم كه فرصت‌هايي كه با حضور آقاي رييسي در انتخابات در مقابل آقاي روحاني قرار خواهد گرفت، نسبت به تهديدها بيشتر خواهد بود و منافع اصلاح‌طلبان، اعتدالگرايان و آقاي روحاني در يك هماوردي جدي انتخاباتي به نحو بهتري تامين خواهد شد. البته طبيعي است كه اصلاح‌طلبان، آقاي روحاني و ستاد انتخاباتي‌اش در مقابل نقاط ضعف عملكردي دولت يازدهم نيز در شرايط پيچيده‌تري قرار خواهند گرفت. در اين صورت جريان فكري و تبليغاتي آقاي روحاني با ارايه گزارش از بخش اجرا شده وعده‌هاي انتخابات سال ٩٢ مثل به ثمر نشاندن برجام، برگرداندن آرامش به منظومه مديريت داخلي كشور، پايان دادن به دوره تورم بالا و ركود اقتصادي و گشايش‌هاي ديگر در عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي مي‌تواند وارد عرصه رقابت‌ها شود. روحاني بايد به نحو علمي و خردگرايانه به تبليغ بپردازد و در مورد آن بخش از عدم توفيقات دولت ضمن اذعان به وجود نارسايي‌ها به صورت صريح و بي‌پرده آن موانع و سنگ اندازي‌هاي بيرون از دولت را نيز به صورت شفاف براي مردم بيان كند.




تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن