تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798149251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج ابرتسلیحات که برنده جنگ جهانی دوم بودند /تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پنج ابرتسلیحات که برنده جنگ جهانی دوم بودند /تصاویر
به عنوان یک سلاح جنگی بمب های - A در اواخر دهه ۴۰ میلادی به تولید انبوه رسیدند و تا سال ۱۹۴۵ میلادی بمب افکن های امریکایی و بریتانیایی به شکلی ویرانگر از این بمب ها علیه مواضع آلمانی ها و ژاپنی ها استفاده کردند. راز پیروزی امریکا در جنگ جهانی دوم کمیت و کیفیت بود. مقادیر فراوان تسلیحات و تجهیزات به متحدان امریکا از جمله بریتانیا و روسیه نیز کمک کرد.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس علم و فن آوری-در این میان امریکا با استفاده از زیرساخت های فناوری و صنعتی عظیم خود قادر به تولید برخی از سلاح های فوق العاده پیشرفته و عالی یا بهتر بگوییم ابر تسلیحات بود که نشریه «نشنال اینترست» به آن ها پرداخته است:‌


۱-فیوزهای مجاورتی 
هم اكنون در طراحي سلاح‌هاي جديد از پيشرفته‌ترين فناوري موجود استفاده مي‌شود . اين موضوع در فيوزها نيز (به علت نقش مهم و تعيين كننده‌اي كه دارند) صادق است . فيوزهاي مجاورتي در واقع فيوزهايي هستند كه قبل از برخورد مستقيم ، با شناسايي بعضي از مشخصات هدف ، آن را تشخيص داده و در مجاورت آن فعال مي‌شوند . به همين دليل اين فيوزها به فيوزهاي مجاورتي معروف هستند .


در دوره ای که بسیاری از تسلیحات ضد هوایی فاقد رادار و یا سیستم های رایانه ای پیشرفته کنترل آتش بودند فیوزهای مجاورتی باعث شدند تا امریکایی ها و متحدان آن کشور دست بالا را در هدف قرار دادن خلبانان ژاپنی و المانی کسب کنند. فیوزهای مجاورتی پس از آن اختراع و ساخته شدند که ناوهای جنگی امریکایی هدف حملات انتحاری ژاپنی ها در عملیات کامیکازه قرار می گرفتند. 


یک حسگر مجاورتی اغلب یک میدان الکترومغناطیسی یا الکترواستاتیکی و یا پرتویی از تشعشعات الکترومغناطیسی (به عنوان مثال، پرتو مادون قرمز) را از خود منتشر می‌کند و به دنبال تغییرات در محیط یا سیگنال‌های برگشتی می ماند.


شی در حال حس شدن اغلب به عنوان هدف حسگر (Sensor Target) شناخته می شود. هدف‌های مختلف نیاز به حسگرهای مختلفی دارند. به عنوان مثال برای یک هدف پلاستیکی یک حسگر خازنی یا فوتوالکتریک می تواند مناسب باشد. برای اهداف فلزی از حسگرهای القایی استفاده می شود.


۲-اسلحه ام-۱
در آغاز جنگ جهانی دوم ارتش امریکا از تسلیحاتی استفاده می کرد که قدمت آن ها به قرن نوزدهم باز می گشت. در این میان ام-۱ گرند یک تفنگ نیمه خودکار بود که به تازگی وارد عرصه نظامی شده بود و قادر به اتش بار بیش تری بود. از اوایل دهه ۴۰ میلادی این نوع اسلحه به تولید انبوه رسید. در نتیجه، امریکایی ها توانستند به مقابله با تسلیحات المانی ها بپردازند. در این میان باید اشاره کرد که المانی ها و نیروهای شوروی تجربه بیش تری در جنگ های زمینی داشتند اما وجود ام-۱ به عنوانی سلاحی قابل اعتماد توان امریکا را در مقابله با آلمان افزایش داد. 


امتیاز ام-۱ بر سلاح‌های نسل خود سرعت بسیار بیشتر شلیک با آن بود که موجب افزایش قابل ملاحظه قدرت آتش نیروهای پیاده‌نظام می‌شد در حالی‌که قدرت، دقت و بُرد آن نیز کاهش نیافته بود. به این ترتیب دیگر ارتش‌های دنیا نیز به تدریج رو به استفاده از ام-۱ و دیگر تفنگ‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک در ارتش‌های خود آوردند. ام-۱۴ که در سال ۱۹۵۷ در آمریکا جایگزین ام۱ شد، و تفنگ ایتالیایی برتا ب‌ام۵۹ از مهم‌ترین سلاح‌هایی بودند که بر اساس ام-۱ ساخته شدند. ام-۱ کارابین هرچند نامی مشابه‌ ام-۱ دارد اما سلاحی به کلی متفاوت است. برخی سلاح‌های دیگر با نام ام-۱ نیز مانند مسلسل دستی تامسون ام-۱ و تانک ام-۱ آبرامز تولید شده‌اند که ارتباطی با تفنگ ام-۱ ندارند. در واقع حرف ام (M) در اینجا مخفف واژه مدل (Model) است.


۳-ناوهای کلاس اسکس 
جنگ اقیانوس آرام در نهایت جنگی بود که در آن ناوها حضور داشتند. ستون فقرات ناوگان جنگی امریکا را ناوهای کلاس اسکس تشکیل می دادند. این ناوها صد جنگنده و بمب افکن مجهز به رادار و امکانات پیشرفته را در دریای فیلیپین حمل می کردند و در مقابل نیروهای ژاپنی از آن ها استفاده شد. 


۴-زیردریایی های کلاس گاتو 
نیروی دریایی امریکا نقش مهمی در شکست دادن ژپنی ها ایفا کرد اما واقعیت آن است که ۵۵ درصد از غرق شدن تجهیزات نیروهای دریایی ژاپن توسط زیردریایی های امریکایی روی دادند. در سال ۱۹۴۵ میلادی زیردریایی های ژاپنی در سطح گسترده ای صادرات و انتقال مواد غذایی و آذوقه و مواد خام به ژاپن را مسدود می کردند. 


ستون فقرات ناوگان زیردریایی امرکیا را زیردریایی های کلاس گاتو تشکیل می دادند. 


۵-بمب اتمی 
بمب اتمی تسلیحاتی بود که می توانست در مقیاسی دقیق تر و وسیع تر کل یک شهر را در عوض هزاران بمباران توسط بمبم افکن نابود کند. هنوز بحث های زیادی مطرح هستند که آیا بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را متقاعد به تسلیم کردند یا این که اعلام جنگ توسط شوروی تسریع کند این روند بود. با این حال، در دوره ای که رادارها و جنگنده ها ائح فناوری نظامی محسوب می شدند وجود تسلیحات که می توانست در آن واحد ۶۰ هزار نفر را به کام مرگ بفرستد یک پیشرفت نظامی قابل توجه بود. 














































۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن