تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798026880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درباره «ترامپ»‌های آلمان و هلند چه می‌دانید؟+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: درباره «ترامپ»‌های آلمان و هلند چه می‌دانید؟+تصاویر
اگر او بتواند در انتخابات هلند پیروز شده و مارک روته نخست وزیر کنونی لیبرال را پشت سر بگذارد شاهد موج دومینووار به قدرت رسیدن راست‌های افراطی و پوپولیست‌ها در اروپا خواهیم بود؟
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌المل- در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو کشورهای اروپایی انتخابات متعدی را خواهند داشت که سرنوشت‌ساز هستند. با پیروزی دونالد ترامپ، نامزد پوپولیست در انتخابات جمهوری اخیر امریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره امکان برد نامزدهای مشابه او در کشورهای اروپایی نیز مطرح شده است. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ یکی از این نامزدها که از او به عنوان ترامپ هلند یاد می‌شود گرت ویلدرز است؛ سیاستمداری اسلام‌ستیز، مخالف اتحادیه اروپا و مخالف مهاجران. انتخابات هلند در تاریخ ۱۵ مارس برگزار می‌شود. با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها حزب ضد مهاجرت آزادی به رهبری او محبوبیت زیادی را کسب کرده است. همین امر باعث آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره امکان تکرار وضعیت انتخابات اخیر امریکا در هلند شده است. حزب آزادی می‌خواهد صحنه انتخابات آن کشور را به شورشی پوپولیستی علیه نظام لیبرال هلند تبدیل کند. 


در اینجا این سوال پیش می‌آید که اگر او بتواند در انتخابات هلند پیروز شده و مارک روته نخست وزیر کنونی لیبرال را پشت سر بگذارد شاهد موج دومینووار به قدرت رسیدن راست‌های افراطی و پوپولیست‌ها در اروپا خواهیم بود؟ 



درباره «ترامپ»‌های آلمان و هلند چه می‌دانید؟+تصاویر



نشریه «تایم» با انتشار گزارشی درباره ویلدرز که از او تحت عنوان «ترامپ هلند» یاد کرده می‌نویسد: «چرا او را با ترامپ مقایسه می‌کنند. نکته نخست آن‌که هر دوی آنان موهای بلوند دارند! دوم آن‌که هر دو با اهریمن‌سازی از مهاجران در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده‌اند». اما سیاست ویلدرز چیست؟ این سیاستمدار ۵۳ ساله به دلیل اظهارات اسلام‌هراسانه و اسلام‌ستیزانه خود معروف است. او درباره «سونامی مهاجران مسلمان» هشدار داده است و اسلام را ایدئولوژی‌ای تمامیت‌خواه معرفی کرده است. او در صفحه مانیفست انتخاباتی حزب خود نوشته است که مدافع اقدامات ضد‌اسلامی از جمله تعطیل‌کردن تمام مساجد، ممنوعیت استفاده از حجاب در ملاء عام و به صفر رساندن پناهجویان و مهاجران از کشورهای اسلامی است. او در سال ۲۰۱۰ میلادی در دادگاهی در هلند به اتهام اظهارات نفرت‌آمیز علیه مسلمانان محاکمه شد اما پس از مدتی تبرئه شد. بار دیگر در دادگاه در سال ۲۰۱۶ میلادی محاکمه شد. اتهام وارده بر او شعاردادن ضد مراکشیها در یک تجمع سیاسی بود». 


ویلدرز را همچنین با اظهارات کینه‌توزانه‌اش علیه اتحادیه اروپا می‌شناسند. او معتقد است که اتحادیه اروپا نهادی مستبد است که حاکمیت ملی کشورها از جمله هلند را نقض کرده است. 


ویلدرز از کجا آمده است؟ او از شهری کاتولیک مذهب به نام ونلو در خانواده‌ای از طبقه متوسط در شرق هلند بدنیا آمد. پدر او در یک شرکت چاپ کار می‌کرد. نکته جالب آن‌که مادر او نیمه اندونزیایی بوده است. او کوچکترین فرزند خانواده‌ای چهار نفره است و با پائول برادر بزرگترش مشکل دارد. برادرش از او به طور مداوم در توئیتر انتقاد می‌کند. او در مصاحبه با نشریه «اشپیگل» گفته بود که گرت در نوجوانی فردی با روحیه تهاجمی و خودمحور بوده است». 


نکته جالب توجه آن است که این سیاستمدار هلندی  به سوریه، ایران و مصر نیز سفر کرده است. او همچنین در اطراف یک کیبوتص در اسرائیل کار کرده است. گفته می‌شود او روابط نزدیکی نیز با نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی اسرائیل داشته است. او در جوانی در شورای محلی در اوترخت حضور داشته است. در دهه ۹۰ میلادی سیاستمداری مخالف چند‌فرهنگ‌گرایی و سیاست جذب مهاجران بوده است. پس از وارد شدن به پارلمان در سال ۱۹۹۸ میلادی درباره خطرات ناشی از افراط گرایی اسلامی هشدار داد. حرف‌های او پس از کشته شدن تئو ون گوگ فیلمساز در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط یک هلندی مراکشی‌تبار با محبوبیت و اقبال عمومی مواجه شد. ویلدرز که در ساخت این فیلم به ون گوگ کمک کرده بود بلافاصله تحت نظارت پلیس قرار گرفت. گفته می‌شود او به دلیل مسائل امنیتی به رستوران یا سینما نمی‌رود و کریستینا همسر متولد مجارستان خود را تنها دو بار در هفته می‌بیند. او در خانه‌های امن زندگی می‌کند. 


ویلدرز از یارانه‌های دولتی استفاده نمی‌کند و متکی به کمک‌های خارجی است. اخیرا نیویورک تایمز در  گزارشی اشاره کرده بود که دیوید هوروویتس محافظه‌کار آمریکایی به او کمک کرده است. 


تایم در پاسخ به این پرسش که آیا او می‌تواند نخست‌وزیر شود پاسخ منفی می‌دهد و می‌نویسد: «شانس کسب آرای بالا وسط او زیاد است اما این‌که تبدیل به نخست‌وزیر شود این احتمالا بعید است. هلند دارای سیستم رای‌گیری نسبی است که در آن کرسی‌های مجلس با نسبت مجموع آرا توزیع شده است. به نظر می‌رسد بسیار بعید است که حزب او بتواند اکثریت آرای مورد نیاز (۷۵ کرسی) را برای تشکیل یک دولت کسب کند. احزاب عمده چپ و راست در ائتلافی متحد در مقابل او قرار خواهند گرفت». 


ترامپ آلمان کیست؟


اما این تنها هلند نیست که با رشد اقبال عمومی به احزاب راست افراطی و پوپولیست مواجه شده است. حزب الترناتیو برای آلمان نیز از جمله احزاب آلمانی است که اکنون در مرکز توجهات قرار گرفته است. در آنجا خانم فرائوکه پتری نقشی که ویلدرز در هلند بازی می‌کند را ایفاگر است. از او به عنوان «ترامپ آلمان» یاد می‌شود. نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهند که پتری از محبوبیت بالایی برخوردار است. او پیروزی ترامپ در امریکا را به او تبریک گفت بود و آن را با رای بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا مقایسه کرده و این رویدادها را مورد تخسین قرار داد. او گفت که این‌ها امیدبخش هستند چرا که از قدرت اتحادیه اروپا کاسته و بر قدرت دولت‌های ملی می‌افزایند. 



درباره «ترامپ»‌های آلمان و هلند چه می‌دانید؟+تصاویر



نکته جالب توجه آن است که حزب تحت رهبری او (الترناتیو برای آلمان) حزبی تازه تاسیس است و ظرف مدت چهار سال توانسته رشد سریع و قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و ۱۰ کرسی از ۱۶ کرسی پارلمان‌های ایالتی آلمان را از آن خود کند. در برخی نقاط در نهایت شگفتی این حزب، احزاب راست سنتی از جمله حزب دموکرات مسیحی که مرکل صدراعظم المان نیز عضو آن است را پشت سر گذاشته است. این حزب در انتخابات ایالتی برلین که یکی از لیبرال‌ترین نقاط آن کشور محسوب می‌شود ۱۴ درصد آرا را از آن خود کرد که بالاترین میزان جذب رای برای یک حزب راست افراطی از زمان پایان جنگ جهانی دوم به این سو محسوب می‌شود. 


در حال حاضر الترناتیو برای آلمان شدیدا از برنامه سیاست درهای باز مرکل بر روی پذیرش مهاجران انتقاد می‌کند. پتری از حامیان پوتین است و روسیه را تحسین می‌کند. او همچنین خواستار محدود کردن نقش آلمان در اتحادیه اروپا است. بسیاری از رهبران حزب الترناتیو برای آلمان اقتصاددانان و دانشگاهیان منتقدی بودند که در فوریه ۲۰۱۳ میلادی در واکنش به طرح جبران هزینه‌های اعضای کوچکتر اتحادیه اروپا یعنی یونان و اسپانیا حزب را تاسیس کردند. آنان در ابتدا در رسیدن به اهداف خود ناکام بودند با این حال در سال ۲۰۱۵ میلادی با آٰغاز بحران ناشی از سرازیر شدن پناهجویان عمدتا مسلمان به آلمان فعالیت این حزب تشدید شد. با جذب یک میلیون پناهجو توسط المان در سال ۲۰۱۵ میلادی احساسات ضد مهاجرت و اسلام‌هراسانه گسترش یافت. 


نشریه «نیوزویک» اشاره می‌کند که افزایش محبوبیت این حزب برخی از آلمانی‌ها درباره بازگشت آلمان به میراث دوران نازی نگران کرده است چرا که برخی از رهبران الترناتیو برای آلمان از جمله ولفانگ گدئون حرف‌های تحریک‌آمیزی را زده‌اند. او نفی‌کنندگان هولوکاست را صرفا مخالفان خوانده است. او گفته است که اظهار تاسف می‌کند چرا یکی از مهمترین بناهای یادبود در برلین نه به قهرمانان ملی آلمان که به هولوکاست اختصاص دارد. در ژانویه همان سال یکی دیگر از اعضای الترناتیو برای آلمان با خشم در مراسمی این بنای تاریخی را شرم‌آور خوانده بود. 


خبرنگار نیوزویک درباره او می‌نویسد: «او متاهل است و فرزندانی دارد. ۴۱ ساله است با موهای کوتاه. شلوار جین می‌پوشد و ژاکت مخصوص نیروی دریایی را بر تن دارد. او با جملاتی آموزشی که بیشتر از دهان یک استاد دانشگاه بیرون می‌آید تا یک رهبر جنبشی پوپولیستی صحبت می‌کند. او در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی بر روی برنامه‌ای تحت عنوان مخالفت با اسلامیزاسیون یا اسلامی‌کردن آلمان صحبت کرد. او معتقد است که دولت باید مشوق‌های مالی به آلمانی‌ها برای فرزند‌آوری بیشتر برای حفظ هویت ملی ارائه کند نه آن برای پر کردن شکاف ایجاد شده در نرخ تولد پایین آلمان سیاست جذب مهاجر را در پیش گیرد. او می‌گوید از زمان افزایش موج پناهجویان به آلمان امار جرم و جنایت در آلمان افزایش یافته است.»


او با ستایش از پوتین می‌گوید که کل اروپا نیازمند روابطی خوب با روسیه است. اعضای حزب او در حال حاضر با مقام‌های کرملین دیدار می‌کنند. پتری همچنین از گیروز یترامگ استقابل می‌کند. او می‌گوید که مداخلات  آمریکا در مسائل اروپا از جنگ جهانی اول به این سو منجر شد که بسیاری از دولت‌های اروپایی به جای تکیه بر توان خود به امریکا وابسته شوند. او همچنین خواستار خروج نیروهای آمریکایی از آلمان است. او می‌گوید که تنها نیروهای روس مجبور به ترک آلمان پس از جنگ جهانی دوم شدند. از نظر او اکنون زمان آن فرارسیده که امریکایی‌ها نیز از آلمان خارج شوند. 


پتری پیش از ورود به سیاست شیمیدانی در شرکت تولید محصولات سازگار با محیط زیست بود. او در ابتدا برای پیشرفت و ارتقای مقام در سیاست در حزب دموکرات مسیحی بود. او گفته بود که برای دفاع از ارزش‌های خانواده و سیاست محافظه‌کارانه به عضویت حزب دموکرات مسیحی درآمده بود اما از زمانی که به نظر او مرکل از آن حزب کاری کرد که دیگر مرزهای آلمان امن نیستند از دموکرات مسیحی‌ها دور شد. 


نیوزویک در پایان اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد شعارهای اسلام‌ستیزانه این حزب در میان آلمانی‌ها با اقبال عمومی مواجه شده است. 




۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن