تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798141822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرفه جویی حداقل ۵۰۰ میلیون دلاری در حوزه دارو در دولت یازدهم


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



صرفه جویی حداقل ۵۰۰ میلیون دلاری در حوزه دارو در دولت یازدهم
روز نو : رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با وجود افزایش نرخ ارز در ۳ سال اخیر توانستیم قیمت تجهیزات پزشکی و داروهای وارداتی در کشور را حدود ۳۰ درصد کاهش دهیم گفت: فقطً در حوزه دارو، موفق به صرفه جویی حداقل ۵۰۰ میلیون دلاری در مقایسه با سه سال قبل از آن باشیم. وی با تشریح عملکرد این سازمان در سه سال اخیر در حوزه غذا گفت: در بخش غذا دیدگاه کلان ما سلامت محوری است و  نمی خواهیم صرفا به ایمنی و بهداشت غذا اکتفا کنیم بلکه قصد ما در این عرصه تغذیه سالم نیز هست.


 عنوان سازمان غذا و دارو گرچه به ظاهر، عنوان کوتاهی است اما مسئولیت آن بسیار سنگین است. نظارت بر ایمنی، بهداشت، اصالت و سلامت تمامی کالاهای دارای مصرف انسانی شامل مواد و فراورده های خوراکی، آشامیدنی، دارویی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، مکمل، سنتی و تجهیزات و ملزومات پزشکی برعهده این سازمان است. کالاهایی که ما آنها را فرآورده های سلامت می نامیم و مردم به اعتبار نظارت ها و اعتماد به اقدامات این سازمان، آنها را مصرف می کنند.


به همین دلیل و به جهت اینکه اعتماد مردم به ما خدشه دار نشود تلاش کرده‌ایم همه توان تخصصی خود که شامل نیروی انسانی ماهر و امکانات آزمایشگاهی مجهز است را بسیج کنیم تا به نحو شایسته ای از عهده وظیفه نظارتی خود برآمده و سلامت کالاهای مورد استفاده مردم را ضمانت کنیم.


برای نیل به این اهداف باید با استناد بر قوانین و مقررات بالادستی ای که وجود دارد فعالیت های خود را انجام دهیم. در این راستا، راهبردهای محوری سازمان در این دوره، حمایت از تولید داخل در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی، حمایت از مصرف کننده و ایجاد شفافیت در نظام و فرایندهای نظارتی سازمان غذا و دارو بوده است.


کاهش ۳۰ درصدی قیمت تجهیزات پزشکی و داروها


در ۳ سال اخیر توانستیم قیمت تجهیزات پزشکی و داروهای وارداتی در کشور را حدود ۳۰ درصد کاهش دهیم واین کار مهم درحالی صورت پذیرفت که به دلایل معلوم و مشهود با افزایش نرخ ارز مواجه بودیم. فقطً در حوزه دارو، موفق به صرفه جویی حداقل ۵۰۰ میلیون دلاری در مقایسه با سه سال قبل از آن باشیم.


تغذیه سالم اولویت اصلی سازمان غذا و دارو


اما در بخش غذا دیدگاه کلان ما سلامت محوری است به این معنا که در حوزه غذا نمی خواهیم صرفا به ایمنی و بهداشت غذا اکتفا کنیم بلکه قصد ما در این عرصه تغذیه سالم نیز هست؛ برهمین اساس، درج نشانگرهای رنگی تغذیه ای روی بسته بندی فراورده های غذایی اجرا شد تا بتوانیم در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر ایفای نقش نماییم و مردم را به کاهش نمک، شکر، چربی و اسید چرب ترانس ترغیب نماییم.


اما به نظر می رسد بزرگترین دستاورد سازمان غذا و دارو کسب اعتماد مردم به سازمان باشد. ما صادقانه با مردم تعامل کردیم، به هنگام ضرورت قاطعانه عمل کردیم و به هیچ وجه از حقوق مردم کوتاه نیامدیم. خدا را شاکریم که نتیجه تلاش های قریب ۴ هزار نفر همکاران ما در سازمان غذا و دارو و معاونتهای غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی، کسب اعتماد و تائید مردم و افکار عمومی بوده است.




تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن