تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798216507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید
شکاف ایحاد شده در جامعه امریکا و فضای دو قطبی پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ان کشور خود را در مراسم تحلیف که دو روز دیگر برگزار خواهد شد خود را نشان می دهد. بیش از ۴۰ نماینده دموکرات شرکت در مراسم تحلیف دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا را تحریم خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-این عده از نمایندگان اعتراض شان به جدل لفظی ترامپ با جان لوئیس فعال باسابقه جنبش مدنی در آن کشور است که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را نامشروع خوانده بود. ترامپ در توئیتر خود در پاسخ به اظهارات لوئیس علیه خودش نوشت:« جان لوئیس باید به جای شکایت از نتیجه انتخابات، وقت بیشتری برای کمک به حوزه انتخاباتی اش و رفع مشکلات آن صرف کند که در وضعیت وحشتناکی است و در حال از هم گسیختگی است. تازه اگر نخواهیم بگوییم که غرق در جنایت است. او فقط حرف می زند. بدون عمل و نتیجه. این غم انگیز است.»






به گزارش آفتاب‌نیوز؛لوئیس هم در واکنش به اظهارات ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «امروز دونالد ترامپ به من حمله کرد و گفت، من فقط حرف می زنم و اهل عمل نیستم. من در مبارزه برای آن چه برای آمریکا درست است، به خون کشیده شدم، گاز اشک آور تنفس کردم.»



لوئیس در توئیتر خود هم چنین نوشته است که در آمریکا راهپیمایی کرده است، کتک خورده است، زندانی شده است زیرا برای حق تساوی سیاهپوستان مبارزه کرده است.



هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید



اظهارات ترامپ واکنش‌های تندی را نه تنها از سوی دمکرات‌ها، بلکه از سوی جمهوریخواهان هم به همراه داشته است.


سناتور جمهوریخواه، بن سس، در توئیتر خود نوشت که جان لوئیس و حرف‌هایش جهان را تغییر داده است.


جیم هایمز، نماینده دمکرات مجلس نمایندگان عکسی قدیمی از مبارزات حقوق شهروندی را منتشر کرد که نشان می‌دهد پلیس جان لوئیس را کتک می‌زند.



هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید



در حالیکه نمایندگان کنگره از لوئیس در مقابل اظهارات ترامپ دفاع کرده‌اند، تجمع های اعتراضی به انتخاب ترامپ در ده ها شهر آمریکا از جمله شیکاگو، لس آنجلس و واشنگتن دی سی برگزار شده است.


تاکنون بیش از ۴۰ نمیانده دموکرات گفته اند که در مراسم تحلیف ترامپ شرکت نخواهند داشت. 


لوئیس مداخله روسیه در انتخابات امریکا را دلیل اصلی استدلالش در نامشروع خواندن پیروزی ترامپ خوانده است. 



هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید



خوب است در آستانه برگزاری مراسم تحلیف نگاهی داشته باشیم  به جزئیات این مراسم. 


ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه (جمعه) در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت می کند و سوگند یاد خواهد کرد. او چهل و پنجمین رییس جمهوری امریکا خواهد بود. مراسم در واشنگتن دی سی برگزار خواهد شد. جملات ادای سوگند متشکل از ۳۵ واژه هستند . مراسم در مساحتی ۱۰ هزار فوت مربعی در مقابل ساختمان کنگره که در برابر بیش از ۱۶۰۰ نفر سوگند برگزار خواهد شد. 


برخی از مراسم تحلیف روسای جمهوری قبلی در کاخ سفید برگزار شده اند اما در سالیان اخیر سنت این گونه است که مراسم در مقابل بنای قوه مقننه ایالات متحده برگزار شود. 





هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید

چه کسانی در این مراسم شرکت خواهند کرد؟ 
در این مراسم ۱۶۰۰ مهمان از جمله باراک اوباما، رییس مجلس نمایندگان، روسای جمهوری قبلی، هیئت های دیپلماتیک، اعضای کابینه و نامزدها ، اعضای کنگره و زنان، فرمانداران و اعضای ستاد مشترک ارتش شرکت خواهند کرد. 


نکته جالب توجه آن است که در این مراسم جورج دابلیو بوش که ترامپ او را متهم به دروغگویی درباره عراق کرده بود و بیل کلینتون رییس جمهوری  سابق امریکا که ترامپ او را بدترین متجاوز به زنان در تاریخ سیاسی ایالات متحده و یک سو استفاده کننده جنسی خوانده بود نیز شرکت خواهند کرد. 


هیلاری کلینتون که نامزد دموکرات ها در انتخابات اخیر و مورد اماج حملات لفظی ترامپ بود نیز شرکت خواهد کرد. قرار است جیمی کارتر ۹۲ ساله رییس جمهروی دموکرات سابق امریکا در این مراسم حضور یابد اما حورج اچ دابلیو بوش یا بوش پدر ۹۲ ساله به دلیل کهولت سن و شرایط دشوار جسمانی در این مراسم شرکت نخواهد کرد.  


کمتر هنرمندی حاضر به اجرای برنامه در مراسم تحلیف ترامپ است 
دونالد ترامپ قبل از کریسمس در توئیتر خود نوشته بود برخلاف هیلاری کلینتون که فقط می خواهد ستاره ها را جمع کند آن چه می خواهد حضور مردم است. هنرمندان امریکایی به دلیل مواضع ترامپ در کارزار انتخاباتی علیه مهاجران و به خصوص زنان ضد او هستند. بیانسه در سال ۲۰۰۹ میلادی در مراسم تحلیف اوباما برنامه اجرا کرد اما امسال حاضر به این کار برای ترامپ نشده است. 


قرار است در مراسم تحلیف ترامپ «جکی اوانکو» دختر ۱۶ ساله که استعداد تازه موسیقی است سرود ملی را اجرا کند. ترامپ مدعی است که فروش البوم های او سر به فلک کشیده است. 



هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید





هم چنین، یک گروه کر مورمون نیز از یوتا قرار است در مراسم تحلیف ترامپ برنامه اجرا کنند با این حال، یکی از اعضای این گروه گفته که حاضر به اجرای برنامه نیست چرا که به گفته خودش نمیخواهد مهر تاییدی بر استبداد و فاشیسم بگذارد. 


ربکا فرگوسن از برنده جایزه ایکس فکتور ۲۰۱۰ نیز گفته بود که برای شرکت در مراسم دعوت شده بود اما نمی خواهد در مراسم حضور یابد مگر آن که بتواند سرود ضد نژادپرستی دهه ۳۰ میلادی را بخواند. شارلوت چرچ یک خواننده انگلیسی نیز گفته است که از سوی تیم ترامپ به او پیشنهاد خوانندگی در مراسم تحلیف داده شده بود اما او در پاسخ به آنان نوشته است که جست و جوی ساده ای دراینترنت نشان می دهد که ترامپ یک دیکتاتور است خداحافظ. او در انتهای پیام خود برای توهین به ترامپ چهار صورتک به علامت مدفوع را منتشر کرده بود. 


در روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 
نیایش صبحگاهی که سنتی است که از سال ۱۹۳۳ میلادی از زمان ریاست جمهوری روزولت در جریان بوده است. این سنت در دوران مراسم تحلیف اوباما، بوش پدر و پسر، ریگان و ترومن نیز ادامه یافت. پس از رییس جمهوری،  مایک پنس معاون او سوگند یاد خواهد کرد و احتمالا این سوگند در مقابل رییس دیوان عالی کشور برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد سوگند ترامپ با دست گذاشتن بر روی انجیل خواهد بود. او ۳۵ واژه سوگندنامه را باید به دقت و دقیقا مطابق آن چه مصرح در قانون اساسی است بیان کند . در سال ۲۰۰۹ میلادی اوباما مجبور شد دوبار سوگند یاد کند چرا که یک کلمه را در محل درست خود ادا نکرده بود. 



هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید



برای سخنرانی روسای جمهوری، رییس جمهوری های سابق سخنرانی هایی با تعداد واژگان مختلف داشته اند از ۱۳۵ واژه جورج واشنگتن تا ۸.۴۴۵ واژه ویلیام هنری هریسون. روزولت در سال ۱۹۳۳ میلادی گفت که ما چیزی برای ترسیدن جز خود ترس نداریم. جان اف کندی در سال ۱۹۶۱ میلادی گفت که نیپرسید که کشور شما چه کاری برای تان می تواند انجام دهد از خود بپرسید که شما چه کاری برای کشورتان انجام می دهید. پس از آن به احتمال زیاد شرکت کنندگان با اوباما خداحافظی می کنند. از سال ۱۹۷۷ میلادی به این سو با بدرقه رییس جمهوریقبلی در بالگرد، قطار، خودرو و یا هواپیما این اتفاق روی می دهد. پس از آن زمان ناهار است که کمی شبیه عروسی است و بعدازظهر طولانی ای از جشن و مهمانی است. مراسم ریاست جمهوری با رژه بیش از هشت هزار سرباز تشریفاتی به سوی کاخ سفید و حرکت رییس جمهوری جدید به سمت آنجا ادامه می یابد. پیشاهنگ های دانش آموز نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. 


مراسم دیگر مرتبط با روز تحلیف چه هستند؟ 
رویدادهای روز قبل و بعد از مراسم تحیلف هم در جای خود دیدنی هستند. یک خوش آمدگویی و تاج گل نثار کردن در گورستان ملی ارلینگتون در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و سپس مراسم نیایش بین مذاهب در کلیسای ملی واشنگتن در روز شنبه برگزار می شود. 


متن سوگندنامه رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری چیست؟ 
رییس جمهوری باید سوگند یاد کند و یا شهادت دهد که صادقانه مسئولیت های ریاست جمهوری امریکا را انجام می دهد و اراده انجام بهترین کارهایش را دارد و از قانون اساسی حفظ، نگهداری و حراست می کند. برای سوگندنامه معاون رییس جمهروی او سوگند یاد می کند که از قانون اساسی در برابر تمام دشمنان داخلی  خراجی دفاع کند و ایمان واقعی و وفاداری به قانون خواهد داشت و صادقانه و با کمک خداوند به وظایفش عمل خواهد کرد». 


چرا مراسم تحلیف در روز ۲۰ ژانویه برگزار می شود؟ 
تاریخ مراسم در اصل ۴ مارس بود که اما در سال ۱۹۳۳ میلادی پس از ورود فناوری جدید از جمله قطار و راه آهن امریکایی ها به این نتیجه رسیدند که می توان چند هفته زودتر مراسم را برگزار کرد. از آن زمان به بعد ۲۰ ژانویه به عنوان تاریخ قید شده در متمم بیستم قانون اسای امریکا آمده است. 



هر آنچه باید درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید امریکا بدانید



روز پیش از مراسم تحلیف اوباما چه خواهد کرد؟ 


در سال ۱۹۹۳ میلادی جورج بوش پدر به بیل کلینتون گفت که ارزوی شادی بزرگ برای او را دارد. او گفت که هرگز تنهایی ای که برخی از روسای جمهوری توصیه کرده بودند را تجربه نکرد. او بهترین ها را برای بیل و خانواده اش ارزو کرد. اوباما در حال حاضر ۷۸ مورد عفو ریاست جمهوری را در ماه دسامبر صادر کرده است و می تواند تعداد بیش تری را نیز عفو کند. چلسی منینگ یکی از این موارد بود و فشار افکار عمومی بر او وارد شده تا ادوارد اسنودن را نیز عفو کند.




۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن