تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798106441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از دوچرخه به تحقق شهر سالم کمک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون محیط زیست کشور:
استفاده از دوچرخه به تحقق شهر سالم کمک می کند

دوچرخه


شناسهٔ خبر: 3850798 - چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- معاون پارلمانی سازمان محیط زیست گفت: ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی بهترین راهکار برای تحقق شهری ایمن و پاک در کشور است. به گزارش خبرنگار مهر، محمد مجابی روز چهارشنبه در اولین همایش «چشم انداز حمل و نقل پاک با محوریت دوچرخه در شهر» که در سالن اجتماعات نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد اظهارداشت: قزوین اولین شهری است که برنامه ۲۱ را اجرا کرده و به عنوان یکی از بهترین مناطق برای پایلوت برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد است. وی افزود: برای رسیدن به شرایط پایداری باید به آب، خاک، هوا و تنوع زیستی توجه جدی شود و چون قزوین محل تلاقی اکوسیستم های متنوع است می توان از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد. معاون محیط زیست کشور تصریح کرد: برای پایلوت شدن در هر بخشی باید یک معیار سنجش و متر برای اندازه گیری داشت تا بدانیم کجا هستیم و اقدامات ما چقدر موثر بوده است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنیم با ظرفیتهایی که در این شهر وجود دارد دنبال تحقق «جوان شهر» بودن باشید و به سمت نظامی در مدیریتی پیش بروید تا جوانان بتدریج جایگزین پیش کسوتان و افراد سالمند در مدیریتها شوند. مجابی اظهارداشت: این موضوع می تواند از سوی شورای شهرقزوین مورد توجه قرار گیردتاجوانان موردحمایت برای پذیرش مسئولیت قرار گیرند. دوچرخه سواری را همگانی کنید معاون رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: درگذشته مردم قزوین از دوچرخه استفاده زیادی می کردندو دوچرخه ها پلاک داشت و باید افراد گواهینامه می گرفتند که نشان می دهد این وسیله در زندگی نقش موثری داشت و جا باز کرده بود به همین دلیل طبعیت حفظ شده بود. وی اضافه کرد: باید شاخص های محیط زیست کشور را از نظر حمل و نقل ارزیابی کنیم و ببینیم در چه وضعیتی هستیم و چه باید بکنیم.

مجابی اظهارداشت:درتهران بعنوان پایتخت کشور آلودگی هوا جدی است که بیشترین سهم آن مربوط به وسایل نقلیه است. وی گفت:تهران دارای ۷۰۰ کیلومترمربع مساحت و دو میلیون پلاک ساختمانی است اما ۸۰ درصد آلودگی آن ناشی از تردد وسایل نقلیه است. معاون پارلمانی محیط زیست کشور یادآورشد: روزانه در تهران ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد صورت می گیرد که کمتر از ۳۰ درصد آن مربوط به تردد مردم با وسایل نقلیه اثرگذار و عمومی است. مجابی گفت: با وجود سه میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و دو میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به طور متوسط ۴ میلیون خودرو به این شهر وارد و از آن خارج می شوند و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده هم داریم که باید منتظر چنین آلودگی باشیم.

وی بیان کرد: همچنین وجود دو هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در پایتخت و هشت هزار اتوبوس که نیمی از آنها فرسوده است باعث شده در موقع وارونگی هوا آلودگی ها بشدت بالا برود. معاون رئیس سازمان محیط زیست کشور اضافه کرد: به همین دلیل دولت باجدیت وارد کار شد و چون ۸۰ درصد این آلودگی مربوط به خودروها بود ابتدا نسبت به اصلاح سوخت اقدام کرد. مجابی اظهارداشت: محیط زیست در این راستا استفاده از بنزین تولیدی در پتروشیمی ها را ممنوع و تعطیل کرد و با افزایش استاندارد خودروهای تولیدی ورود خودروهای یورو ۴ و ۵ را در اولویت قرار داد و خودروهای کاربراتوری حذف شد البته امروز با راهنمایی و رانندگی برای پلاک شدن موتورسیکلت های قدیمی هنوز مشکل داریم. قزوین پایلوت حمل و نقل پاک شود وی اضافه کرد: شهر قزوین با اقدامات بسیار خوبی که از سوی شهرداری صورت گرفته می تواند پایلوت تردد و حمل و نقل ایمن و پاک شود که در این زمینه استفاده از دوچرخه باید فرهنگ سازی شود. مجابی گفت: اگر می خواهید سهمی برای «پیاده راه» تعریف کنیدباید شرایط فراهم شود و اگر دوچرخه سواری باید رواج یابد نیازمند بسترسازی و تامین مسیرهای ایمن هستیم.

معاون پارلمانی محیط زیست اظهارداشت: باید به جایی برسید که کمترین سفر با خودرو در شهر صورت گیرد و به سمت شهری پاک حرکت کنیم لذا اصلاح وضع موجود ضروری است. مجابی بیان کرد: در یک نظام درست مدیریت شهری باید مبلمان شهری درست تعریف شود و با ایجاد مسیرهای ایمن و راحت مردم را به استفاده از دوچرخه ترغیب کنید. وی نقش رسانه ها در فرهنگ سازی را موثر دانست و برهمکاری و مشارکت رسانه ها درترویج استفاده از دوچرخه برای ایجاد شهری پاک و سالم تاکید کرد.
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن