تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798104881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند کلمه حرف حساب با رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



چند کلمه حرف حساب با رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو
روز نو : واردات خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور به ایران، در حالی این روزها به محل حاشیه تبدیل شده که این وسط، رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو به جای حمایت از حقوق قانونی صنف خود، به عناوین مختلف سعی در سیاسی کردن این ماجرا دارد.
به گزارش خبرنگار صنعت نویس،میثم رضایی که خود یکی از واردکنندگان غیر رسمی خودرو به کشور بوده و با زیر و بم قوانین در پروسه واردات آشنا است، طی یکی دو ماه گذشته بارها به خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور،تاخته و خواستار ممنوعیت کامل ورود این خودروها به ایران شده است.
با توجه به اینکه رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو دیروز نیز تقریبا همان حرف های قبلی را در مورد خودروهای آمریکایی مطرح کرده، بد نیست نظر وی را به چند نکته در این ماجرا جلب کنیم.


اول:آقای رضایی؛ شما در گفت و گوی مورخ پانزدهم آذر ماه 95 خود به خبرگزاری ایرنا  گفته اید "انجمن صنفی واردکنندگان خودرو بر حسب وظیفه خود، همه مستندات تخصصی انجمن را برای جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی و خودروهای با برند غیرآمریکایی که در خاک این کشور تولید می شود، به ریاست مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی مجلس ارسال کرده است." این وظیفه شناسی شما قطعا تحسین برانگیز است، اما فکر نمی کنید در جایی دیگر، وظیفه ای مهم تر داشته اید که به آن عمل نکرده اید؟ وقتی پلیس راهور ناجا بدون هیچ مصوبه قانونی و تنها به میل و سلیقه شخصی خود، شماره گذاری خودروهایی را که به طور قانونی وارد کشور شده بودند، متوقف کرد، احساس وظیفه نکردید؟ آیا نباید در آن مقطع حساس از حق هم صنفان خود که سر یک سفره نشسته اید، دفاع می کردید؟
آیا به رغم مخالفت شدیدتان با ورود خودروهای آمریکایی به ایران در مقام شخصی حقیقی، نباید در جایگاه حقوقی خود، از پلیس راهور می پرسیدید که چرا خود به عنوان مجری قانون، بی قانونی می کند؟
هر کس نداند، شما خوب می دانید که وزارت صنعت،معدن و تجارت به عنوان متولی واردات خودرو، هیچ بخشنامه و دستور و ابلاغیه ای برای توقف شماره گذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور، صادر نکرده و بنابراین پلیس راهور بدون دلیل و تنها به تشخیص خود شماره گذاری آنها را ممنوع کرده است؛ پس چرا اینجا به "وظیفه" صنفی تان عمل نکرده و حق هم صنفانتان را نستاندید؟


دوم: آقای رضایی؛ شما در همین گفت و گو به ایرنا گفته اید "به نظر انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، خودروهای مونتاژی غیرآمریکایی که در خاک این کشور تولید و مونتاژ می شوند، همان خودروهایی آمریکایی مانند شورولت و یا فورد است که فقط لباس آن تغییر کرده و با پوشش bmw و یا هوندا و ... وارد می شود."  در ادامه تاکید کرده اید "این در این شرایط نیاز است مسئولان نظام عزم جدی خود را برای جلوگیری از واردات این قبیل کالاها که موجب کمک به اقتصاد دشمن دیرینه انقلاب می شود، جزم کرده  و مانع جولان و چرخش چرخ های خودروهای برند آمریکایی و یا مونتاژ شده در آمریکا با برندهای دیگر، در خیابان های کشور شوند."


با توجه به گفته های شما، این نتیجه حاصل می شود که چون شما و دوستانتان در انجمن صنفی، خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور را کالای آمریکایی تلقی می کنید، "مسوولان نظام" باید متناسب با عقیده شما رفتار کرده و مانع ورود این خودروها به کشور شوند. از طرفی، به فرض که عقیده شما (آمریکایی بودن خودروهای غیر آمریکایی ساخت این کشور) منطقی و صحیح باشد؛ وقتی فعلا مراجع قانونگذار هیچ قانونی را مبنی بر محدودیت و ممنوعیت شماره گذاری آنها تصویب نکرده اند، اصرارتان درباره ممنوعین ورود آنها به بازار کشور، برای چیست؟ آیا نهادهای قانونگذاری مانند وزارت صنعت، به اندازه شما به سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران واقف نبوده و یا در حد و اندازه جناب تان، قادر به تمیز دادن خودروهای آمریکایی از غیر آمریکایی نیستند؟


سوم:آقای رضایی؛شما در گفت و گوی دو م آذر ماه امسال خود با خبرگزاری فارس، گفته اید  " خودروهای ساخت آمریکا برای کارگران آمریکایی اشتغال ایجاد می‌کنند و با واردات به ایران، هزینه این خرید در نهایت صرف امور ضد ایرانی در در این کشور می‌شود." فرض کنیم این گفته شما قریب به صحت باشد؛ پس با این حساب باید جلوی واردات هواپیماهای بوئینگ را به کشور که بخشی مهم از سند بین المللی "برجام" به شمار می رود، بگیریم. اگر از نظر شما، هزینه واردات کالا از آمریکا صرف امور ضد ایرانی می شود، پس بوئینگ هم نباید به ایران بیاید، ایضا گوشی ها و تبلت ها و لپ تاپ های اپل و سیگارهای مالبرو؛ بنابراین اگر کالای آمریکایی بد است، هم خودروهایش بد هستند و هم گوشی و هواپیما و سیگارهایش. پس باید جلوی آنها را هم بگیریم، نه؟


چهارم: آقای رضایی؛ شما همچنین در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تاریخ دوم آذر ماه 95، گفته اید "مشخص نیست چرا یکسری افراد در وزارت صنعت به دنبال واردات خودروهای آمریکایی هستند و سنگ این خودروها را به سینه می زنند." آیا از نظر شما دفاع از حقوق واردکنندگانی که طبق قوانین جاری و ساری مملکت اقدام به واردات خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور کرده اند، اقدام نادرست و ناپسندی است که وزارت صنعت را در قبال آن مواخذه می کنید؟
از طرفی، شما با کدام استدلال و منطق، وزارت صنعت را که به دنبال احقاق حقوقی ضایع شده (از برخی واردکنندگان) است (کاری که به نظر می رسد وظیفه صنفی شما بود و انجام ندادید)، متهم می کنید که سنگ خودروهای آمریکایی را به سینه می زند؟ اگر این گونه است که شما می گویید، پس وزارت راه هم سنگ هواپیماهای آمریکایی را به سینه می زند و باید مورد مواخده همفکران جنابعالی قرار گیرد که چرا به دنبال آوردن بوئینگ به ایران و نوسازی ناوگان فرسوده هوایی کشور است.


پنجم:آقای رضایی؛اگر استدلال شما برای ممنوعیت واردات خودروهای غیر آمریکایی ساخت این کشور، سیاست های خصمانه علیه ایران است، پس ورود برخی دیگر از خودروهای خارجی به کشور از جمله کیا و هیوندایی و بنز و تویوتا هم (که شرکت تحت مدیریت جنابعالی نیز واردکننده آنها به شمار می رود)  باید ممنوع شود، چون کشورهای سازنده آنها نیز چندان رفتار مناسب و صحیحی در قبال ایران (در دوران تحریم) از خود نشان ندادند. 








تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن