تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798097988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله 30هزار عراقي به داعش در موصل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حمله 30هزار عراقي به داعش در موصل
ســرانجام روز دوشنبه فرمان عمليات آزادسازي موصل از دست داعش صادر شد و 30 هزار نيروي عراقي در اولين روز عمليات توانستند با درهم شكستن خطوط دفاعي تروريست‌ها دهها روستا را آزاد كنند.


ســرانجام روز دوشنبه فرمان عمليات آزادسازي موصل از دست داعش صادر شد و 30 هزار نيروي عراقي در اولين روز عمليات توانستند با درهم شكستن خطوط دفاعي تروريست‌ها دهها روستا را آزاد كنند. به گفته شاهدان عيني، سركرده داعش و دهها تن از تروريست‌ها براي در امان ماندن از آماج حملات، از موصل به رقه سوريه گريخته‌اند. اين گروه تكفيري براي متوقف كردن پيشروي نيروهاي عراقي، اقدام به مين‌گذاري راه‌ها كرده است. با آزادي موصل آخرين پايگاه داعش در عراق از بين خواهد رفت.

به گزارش «جوان» عمليات آزادسازي موصل، مهم‌ترين و اصلي‌ترين پايگاه تروريست‌هاي داعش در عراق آغاز شده و نيروهاي عراقي در پي آن هستند تا اين شهر را بعد از دو سال از چنگال داعش آزاد كنند. حيدر العبادي، نخست‌وزير عراق بامداد دوشنبه آغاز عمليات آزادسازي شهر موصل از چنگال داعش را اعلام كرد. العبادي در سخنراني تلويزيوني گفت: «زمان پيروزي فرا رسيد و عمليات آزادسازي موصل آغاز شد.» العبادي در پيامي خطاب به ساكنان موصل گفت: «به زودي در كنار شما خواهيم بود، پرچم عراق را در موصل برخواهيم افراشت، ما براي نجات شما از تروريسم مي‌آييم.» به دنبال اين فرمان، نيروهاي عراقي مواضع تروريست‌هاي داعش را با آتش سنگين توپخانه در محورهاي شمالي و جنوبي هدف قرار دادند.  به گزارش راشاتودي، نيروهاي ارتش عراق عمليات خود را از پايگاه القياره آغاز و از محور جنوبي به سمت منطقه الشوره پيشروي كردند. وزارت دفاع عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد نيروهاي عراقي پس از درهم كوبيدن مواضع داعش و آزادسازي پنج روستا در محور الكوير، پرچم عراق را در اين مكان‌ها به اهتزاز درآوردند.  يك منبع امنيتي نيز گفت كه نيروهاي پيشمرگه موفق شدند هشت روستا در منطقه الخازر را از چنگ داعش آزاد كنند. بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده 20 روستا در اطراف موصل از دست داعش آزاد شده است. پس از اعلام آغاز عمليات آزادسازي موصل، عناصر داعش با بلندگو از نيروهاي خود خواستند از اراضي موصل به ويژه بخش سمت چپ اين شهر عقب‌نشيني كنند. در اين عمليات كه بزرگ‌ترين عمليات ارتش عراق پس از خروج نيروهاي امريكايي از اين كشور به شمار مي‌رود 30 هزار نيروي عراقي متشكل از ارتش، پيشمرگه، حشدالشعبي و عشاير اهل سنت حضور دارند. گفته مي‌شود بين 3هزار و 500 تا 4هزار و 500 داعشي در موصل مستقر هستند.

به گزارش پايگاه خبري «رووداو» فرماندهي نيروهاي بسيج مردمي «حشدالشعبي» تأكيد كرد كه عمليات زم يني اين نيروها هنوز انجام نشده و عمليات آنها تاكنون صرفاً به حملات توپخانه‌اي و موشكي دقيق به منظور حمايت از نيروهاي امنيتي منحصر شده است. حشد الشعبي اعلام كرد براي اولين بار از موشك‌هاي لرزاننده در جنگ عليه داعش استفاده كرده است.  به گزارش رويترز، نيروهاي گردان نهم ارتش عراق به همراه نيروهاي پيشمرگه موفق شده‌اند 9 روستا را به علاوه شهر نمرود آزاد كرده و بر بخش حمدانيه و برطله در شرق موصل مسلط شوند. تصاويري كه از تلفات نيروهاي داعش به دست رسيده، نشان مي‌دهد در بين تروريست‌هاي به هلاكت رسيده نوجوانان 15 و 16 ساله‌اي حضور داشته‌اند. همچنين در حملات هوايي سنگين ائتلاف بين‌المللي ضد داعش و نيروي هوايي عراق در شمال و جنوب موصل 43 هدف از گروه تروريستي داعش در اين شهر تخريب شد. به گزارش نيويورك‌تايمز عمليات موصل بزرگ‌ترين عمليات ارتش عراق پس از سال 2003 است.

موصل دومين شهر بزرگ‌تر عراق است كه گروه تروريستي داعش از ژوئن 2014 آن را در اشغال خود دارد و اين شهر با جمعيت حدود
يك و نيم‌ميليون نفر، آخرين پايگاه اصلي اين گروه تروريستي در عراق به شمار مي‌رود. با آزادي اين شهر كار داعش در عراق يكسره خواهد شد كه مي‌تواند زمينه‌ساز شكست اين گروه در سوريه هم باشد زيرا مقامات عراقي بارها گفته‌اند كه خشكاندن ريشه تروريسم بدون نابودي آن در سوريه امكان ندارد و به همين منظور از سال گذشته صدها تن از نيروهاي بسي0ج مردمي عراق به سوريه اعزام شده‌اند و با تكفيري‌ها مبارزه مي‌كنند.
  
اقدامات داعش براي توقف پيشروي‌ها
تروريست‌هاي داعش براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي كرد به سمت موصل و همچنين پنهان ماندن از ديد جنگنده‌هاي نيروهاي ائتلاف اقدام به آتش كشيدن چاه نفت كرده‌اند و ستون‌هايي از دود را به آسمان فرستاده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، داعش سعي داشت با استفاده از سه خودروي بمب‌گذاري شده به خط مقدم جبهه نيروهاي كرد نفوذ كند كه دو خودرو توسط جنگنده‌هاي ائتلاف منهدم شده اما يكي موفق شده است خود را به نيروهاي كرد برساند و منفجر شود. به گزارش رويترز، عناصر داعش مناطق مختلف موصل را مين‌گذاري و خندق‌هايي را در اطراف شهر حفر كرده‌اند. آنها همچنين كودكان را براي عمليات تروريستي و جاسوسي آماده كرده‌اند.  مين‌ها و بمب‌هاي كار گذاشته شده، تك تيراندازها و عوامل انتحاري با استفاده از سپر انساني از ميان شهروندان و غيرنظاميان موصل عوامل مهم و تكيه‌گاه تروريست‌هاي داعش براي دفاع از خود در اين شهر است. اين گروه تكفيري در همه عمليات آزادسازي شهرهاي عراق زماني كه در تنگنا قرار مي‌گرفت با استفاده از مين‌گذاري جاده‌ها سعي داشت پيشروي نيروهاي عراقي را متوقف كرده و فرصتي براي فرار داشته باشد. تنها نگراني عراقي‌ها حضور صدها هزار غيرنظامي در موصل است كه ممكن است داعش از آنها به عنوان سپرانساني استفاده كند. اين گروه تروريستي همچنين با قطع كردن اينترنت شهر سعي دارد ارتباط ميان مردم و دولت عراق را قطع كند و مردم را از شنيدن اخبار جنگ و پيروزي‌هاي ارتش عراق دور نگه دارد.
  
فرار تكفيري‌ها به سوريه
همزمان با حملات گسترده عراقي‌ها عليه تروريست‌هاي داعش، سركرده‌هاي اين گروه براي در امان ماندن از آماج حملات از موصل به سمت شهر رقه، مركز خلافت خودخوانده داعش در سوريه، گريخته‌اند. در روزهاي اخير رسانه‌هاي روسي گزارش داده‌اند كه عربستان و امريكا توافق كرده‌اند تا تروريست‌ها را از موصل به سوريه انتقال داده و موازنه ميداني را در اين كشور به نفع خود تغيير دهند. شبكه العالم هم ديروز در گزارشي اعلام كرد كه كاروان ابوبكر البغدادي، سركرده داعش در منطقه «الغابات» در موصل مورد حمله قرار گرفت اما او از اين حمله جان سالم به در برده است. ستاد تبليغات جنگ عراق هم از درگيري بين مردم موصل با عناصر موسوم به پليس داعش در داخل و حومه اين شهر خبر داد و گفته مي‌شود كه شدت اين درگيري‌ها در مناطق «باب الجديد» و «حمام العليل» است.
  
اردوغان: در عمليات هستيم
به رغم واكنش تند مقامات عراقي نسبت به حضور نيروهاي تركيه در شمال عراق، رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور تركيه همچنان به مشاركت اين كشور در عمليات موصل اصرار دارد. به گزارش روزنامه حريت، اردوغان، روز دوشنبه خطاب به عراقي‌ها گفت: «آنها مي‌گويند كه تركيه نبايد وارد موصل شود. چرا ما نبايد وارد شويم؟ ما 350 كيلومتر مرز مشترك با عراق داريم. كشورهاي ديگري كه هيچ ربطي به اين منطقه ندارند وارد آنجا شدند. ما هيچ گونه مسئوليتي از تبعات منفي‌اي كه در پي اجراي عمليات بدون حضور تركيه حاصل شود نمي‌پذيريم. ما هم در اين عمليات و هم در مذاكرات پس از آن مشاركت خواهيم كرد. براي ما مقدور نيست كه كنار بايستيم». اردوغان همچنين متعهد شد كه حضور نيروهاي تركيه‌اي در كمپ بعشيقه در نزديكي موصل همچنان ادامه خواهد يافت. وي تاكيد كرد: «هيچ كس نبايد از ما انتظار داشته باشد بعشيقه را ترك كنيم. ما در هرگونه عمليات ضد داعش مشاركت مي‌كنيم». روابط بغداد و آنكارا اخيرا به دنبال اصرار تركيه براي حفظ نيروهايش در شمال عراق و مشاركت در عمليات موصل به تيرگي گراييده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن