تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798143323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حالات و مقامات «شيخ‌الشهداي كردستان»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حالات و مقامات «شيخ‌الشهداي كردستان»
اصلي‌ترين وظيفه‌ انتشارات شاهد، زنده نگاه داشتن ياد مجاهدان راستين و ايثارگر است.
نویسنده : محمد فايق فرجي 


اصلي‌ترين وظيفه‌اي كه انتشارات شاهد از آغاز فعاليت خود در عرصه نشر و ترويج آثار، ارزش‌ها و جانفشاني‌هاي مجاهدان راستين و ايثارگر به عهده گرفته، همانا زنده نگاه داشتن ياد و خاطره آنان است. اين آثار چه در قالب خاطره و چه در قالب يادگار نوشته‌ها و آثار مكتوب حكايت از پاسداري از عزت و شرف اين مرز و بوم دارد و برگ زريني در كتاب تاريخ پر فراز و نشيب مبارزات حق‌طلبانه اين عزتمندان افتخارآفرين است كه اگر توفيق سيراب شدن از شراب طهور شهادت را نيافتند، اما مسلماً متحمل مصايب شديد و مقدسي چون جانبازي و اسارت شده‌اند كه اجر و منزلت آنان نزد پروردگار افزون و بلندمرتبه است.
از مهم‌ترين و معتبرترين شيوه‌هاي برافروخته نگاه داشتن آتش ياد و خاطره آن دلاورمردان عرصه مجاهده و پيكار به دست دادن گزارش‌هاي واقعي و عيني از زندگاني و سلوك آنان در قالب ضبط خاطرات، دست‌نوشته‌ها و يادداشت‌هاي به‌جا مانده از آنهاست كه ميزان تأثيرگذاري آن بر مخاطب آگاه به مراتب از شيوه‌هاي ديگر بيشتر ارزيابي مي‌شود، زيرا در اين‌گونه نگارش عنصر خيال كمترين نقش را در اثر دارد و آنچه هست يكسره پهنه انكارناپذير واقعيت است.
از سوي ديگر انتشار خاطراتي كه از مجاهدان راه حق در حافظه‌ها باقي مانده يا بر صحيفه كاغذ نقش بسته، دست‌مايه بكر و بي‌بديلي است براي آن عده از محققان و هنرمنداني كه در آثار خود دغدغه سالكاني را دارند كه روزگاري براي پاسداري از سرزمين اسلامي خويش به ميدان آمدند و حماسه‌ها آفريدند تا آن شجره طيبه‌اي كه به دست مبارك آن پير فرزانه در خاك اين مرز و بوم كاشته شده بود، ببالد و به ثمر بنشيند. ان‌شاءالله

***


نوشتن از شهدا كه ستارگان پرفروغ آسمان ايثار، گذشت و مردانگي هستند، با واژگاني از جنس خاك كاري بس صعب و دشوار است.
كي مي‌توان به توصيف قبيله‌اي از نسل افلاك پرداخت؟ اگر هر آنچه كه در زنجيره كلمات در امتداد زمان صورت صحيفه‌اي به نام كتاب را به خود اختصاص داده است، به مدد بطلبي باز نمي‌تواني به توصيف رفعت اين جايگاه بپردازي، خصوصاً اگر آنچه را مي‌خواهي به نگارش در‌آوري، پيرامون وصف پيري از قبيله نور باشد كه خود قافله‌سالار كارواني در استمرار خط سرخ انبيا و اولياي الهي و شخصيت كم‌نظيري است كه زندگي و مرگش هر دو حيات‌بخش و حركت‌ساز بود، شيخ‌الشهدايي چون محمد شيخ‌الاسلام كه قريب 60 سال بر منبر رسالت انبيا از حريم دين دفاع كرد و عالمي رفعت جايگاه كه هزاران فرزند معنوي را براي خدمت به اسلام تربيت كرد. مردي نوراني كه در ماه روزه و شب قدر با چهره‌اي سرخ به ملاقات پروردگارش شتافت تا با شرافت زيستن را به ما و آيندگان بياموزد.
  

***


وقتي مقرر شد كتابي تحت عنوان «زندگي و سيره» راجع به اين شخصيت گرانقدر تدوين كنم، بر خود لرزيدم و چندين ماه در ترديد و شك مانده بودم كه آيا قلم ناچيزم توانايي تحرير مطالبي درخور شأن اين شهيد والامقام را خواهد داشت؟
پس از اين زمان طولاني با نيت كسب مدد از روح اين بزرگوار و به پاس سال‌ها خوشه‌چيني از خرمن علم و معرفت اين استاد فرهيخته دل به دريا زدم و خداوند يكتا را به مساعدت و كمك طلبيدم و پا به ميدان گذاشتم، با اذعان به اين امر كه آنچه را در توان دارم در اين راه به كار مي‌گيرم، نه آنچه كه بايد درخور شأن و شخصيت اين بزرگمرد باشد، لذا از اين بابت كه سعادت مرور خاطرات اين شيخ شهيد در مدت تدوين اين اثر نصيبم شد، خداوند سبحان را سپاسگزارم و از اينكه نتوانسته‌ام چنان كه شايسته است حق مطلب را ادا كنم، از روح پاك شهيد والاي رمضان و خانواده مكرم ايشان پوزش مي‌طلبم.
  

***


در شيوه تدوين اين صحيفه ذكر موارد ذيل خالي از لطف نيست.
الف) در جمع‌آوري خاطرات استاد شهيد ماموستا ملا‌محمد شيخ‌الاسلام فراز و نشيب‌هاي فراواني را طي كردم و با انجام بالغ بر 160 مصاحبه با دوستان، شاگردان، آشنايان و خانواده معظم ايشان و پياده كردن صوت مصاحبه‌ها بالغ بر 800 صفحه مطلب جمع‌آوري شد، اما از آنجا كه قصد و غرض تدوين زندگي‌نامه و سيره بود، لذا آثار جمع‌آوري شده طي سه مرحله پالايش شد و آنچه به اهداف كتاب نزديك‌تر بود در اين مجموعه قرار گرفت و اين كارها حاصل ماه‌ها تلاش است.
ب) از آنجا كه كار تدوين كتاب از مهر ماه سال 1388 آغاز شد، لذا عناوين و جايگاه‌هاي سازماني افرادي كه راوي خاطرات هستند، بر اساس زمان نقل خاطره است، اگر چه ممكن است بعضي از آنها امروز در جايگاه ديگري مشغول خدمت باشند.
ج) به‌راحتي نمي‌توان سال‌ها خوشه‌چيني از محضر شهيد شيخ‌الاسلام و افتخار مجالست و هم‌نشيني با ايشان را به فراموشي سپرد و به ذكر خاطرات آن دوران نپرداخت، لذا اگر چه حقير خود راقم اين سطورم، اما جزو راويان خاطرات سبز ايشان نيز هستم و در فصولي از كتاب به بيان خاطراتي از اين سيد والامقام پرداخته‌ و تحت عنوان از شاگرد استاد تلاش كرده‌ام قطره‌اي از درياي بزرگواري‌هاي ايشان را به تصوير بكشم.
اگرچه در ابتدا مبنا را بر اين گذاشته بودم كه خاطرات خود را در همين مقدمه بيان كنم، اما كثرت عدد خاطرات و ترس از تطويل مقدمه مانع از اين كار و لذا به متن منتقل شد.
  

***


و كلام آخر آنكه من در اين اثر تاريخي، حالات بزرگي را به نگارش درآوردم كه رهبر معظم انقلاب او را بدين گونه ستوده است :«وَ مَن قُتِلَ مَظلومَاً فَقَد جَعَلنا لِوَليِّهِ سُلطانا با تأسف و اندوه فراوان اطلاع يافتم كه دست جنايتگر و گنهكار مزدوران استكبار و ارتجاع، به خون عالِم مُجاهد و روحاني خدمتگزار جناب ماموستا شيخ‌الاسلام نماينده مجلس خبرگان رهبري آلوده شده و آن مرد شريف و خدوم پس از ده‌ها سال دفاع صريح از حق، به دست جنود باطل به شهادت رسيده است. در اين چند روز چند عنصر روحاني ارزشمند ديگر از جمله امام جمعه موقت سنندج و دو تن از مسئولان قضائي محترم آن استان هم، پيش از اين بزرگوار مجروح شده يا شربت شهادت نوشيده‌اند. اين زنجيره شقاوت و خونخواري در ماه مبارك رمضان و در آستانه روز دفاع از ملت فلسطين، نشان‌دهنده آن است كه اين جنايتكاران با وجود ادعاي دينداري و تعصّب مذهبي، نه فقط احترام شهر الله را هتك مي‌كنند، بلكه آماج حمله آنان در اصل، همان چيزي است كه دستگاه استكبار و برخي دولت‌هاي روسياه منطقه كمر دشمني با آن بسته‌اند. دلبستگي به نظام جمهوري اسلامي و دفاع از آرمان‌هاي اسلامي و مسئله قدس شريف جرم نابخشودني اين شهيدان و مجروحان عزيز، از نظر اين مزدوران جنايتكار و اربابان فرعون‌صفت و قارون‌‌منش آنها است. پس از ارديبهشت معطر امسال كردستان كه در آن نواي گوش و دل نواز وحدت اسلامي بيش از هميشه در آن ديار طنين افكند، دستگاه استكبار و استبداد اكنون درصدد انتقام‌گيري از مردم نجيب و مظلوم آن اُستانند. براي آن دشمنان سنگدل، كُرد و فارس و شيعه و سنّي تفاوت نمي‌كند. دل پليد و پُر‌كينه آنان حتي به روحاني كهنسالي چون شهيد مظلوم ماموستا شيخ‌الاسلام نيز با قساوت و شقاوت دستِ ستم مي‌گشايد. لعنت خدا و رسول و مؤمنان بر آن خونخواران و مراكز اصلي پشتيباني و فرماندهي آنان باد.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن