تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798069463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهدیدات جدی پیش‌روی عربستان/پادشاهی سعودی در حال افول؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تهدیدات جدی پیش‌روی عربستان/پادشاهی سعودی در حال افول؟
در طول سال‌های اخیر درگیری‌های عربستان سعودی در کشورهای سوریه و یمن و هزینه‌های سرسام‌آور جنگ در آن کشورها نیز بر مشکلات مالی این کشور در تامین بودجه لازم برای تامین هزینه‌ها افزوده است.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- «پاتریک کاکبرن» خبرنگار روزنامه «ایندیپندنت» که سال‌ها تحولات خاورمیانه را گزارش داده است اشاره می‌کند که 
تهدیدات جدی پیش‌روی عربستان/پادشاهی سعودی در حال افول؟
همزمان با بدتر شدن روابط میان عربستان سعودی و امریکا، آن کشور در داخل با چالش‌های اقتصادی جدی مواجه شده است که از جمله آن حقوق کارگران و کارمندان کاهش یافته است و سوبسیدهای غذایی و برق نیز قطع شده‌اند. 


به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ این روزنامه بریتانیایی می‌نویسد: «حقوق صدها نفر از کارکنان خارجی بیمارستان در عربستان سعودی به مدت هفت ماه است که پرداخت نشده است. آنان این هفته دست به اعتصاب زدند و یکی از بززگراه‌ها در استان شرقی عربستان سعودی را در ابراز مخالفت ممنوعیت قانون اعتصاب و برگزاری تظاهرات مسدود کردند. خشم کارکنان از این موضوع بود که می‌گفتند کارفرمایان به کارکنان سعودی حقوق‌ها را به طور منظم پرداخت نمی‌کنند». 


این روزنامه اشاره می‌کند که وضعیت کارگران در طول ماه‌های اخیر در عربستان سعودی بدتر شده است و بخش عمده آن به دلیل کاهش هزینه‌های دولت پس از کاهش قیمت نفت بوده است؛ وضعیت به‌گونه‌ای بوده که کارگران غذا هم دریافت نکرده‌اند. 


این روزنامه اشاره می‌کند که حقوق کارکنان و کارگران در عربستان سعودی کاهشی ۲۰ درصدی داشته است و اضافه کاری‌های پرداخت شده قبلی دیگر تکرار نمی‌شوند. این روزنامه اشاره می‌کند که این مسئله می‌تواند مخاطراتی سیاسی برای عربستان سعودی به همراه داشته باشد و در این‌باره می‌نویسد: «در برخی کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه نخبگان فاسد و مستبد حاکم هستند و یک سیستم حمایتی گسترده از طریق آنان از بقیه جمعیت بومی حمایت می‌کند که هزنیه‌های آن از طریق درآمدهای‌نفتی تامین می‌شود. در سال ۲۰۱۵ میلادی نیمی از هزینه‌های دولتی عربستان سعودی به حقوق و دستمزدها و کمک هزینه‌های کارکنان اختصاص یافته بود. با کسری بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری عربستان در سال ۲۰۱۵ میلادی به نظر می‌رسد که مشکلات اقتصادی آن کشور ادامه داشته باشد. شرکت‌های عمرانی و ساختمانی بزرگی مانند «اوگر» و «بن‌لادن» با مشکلات اقتصادی زیادی به دلیل عدم پرداخت‌های دولتی مواجه شده‌اند. اوگر تنها ۸ میلیار دلار بدهکار است. کارگران ساختمانی که از جنوب آسیا به عربستان سعودی آمده‌اند در حال حاضر منتظر پرداخت حقوق معوقه خود و چک‌های یکماهه‌ای هستند که به آنان داده شده است. بسیاری از آنان خواستار بازگشت به کشورهای مبداء هستند». 


ایندیپندنت اشاره می‌کند که در طول سال‌های اخیر درگیری‌های عربستان سعودی در کشورهای سوریه و یمن و هزینه‌های سرسام‌آور جنگ در آن کشورها نیز بر مشکلات مالی این کشور در تامین بودجه لازم برای تامین هزینه‌ها افزوده است. 


این روزنامه در بخش پایانی گزارش خود اشاره می‌کند که موضوع شوم دیگر برای ریاض آن است که ایالات متحده که مدت‌ها ضامن حفظ وضع موجود در عربستان سعودی بود اکنون موضعی خصمانه نسبت به متحد قدیمی خود پیدا کرده است. سنای امریکا به این موضوع رای خواهد داد که آیا دولت عربستان سعودی مسئول پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر می‌باشد یا خیر. بعید است که این طرح تبدیل به قانون شود اما خود نشانه‌ای از افول پادشاهی عربستان سعودی و تعمیق مشکلات ان کشور در داخل است.






۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن