تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798021580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته خروج از رکود چه تاثیری بر صنایع داشته است؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بسته خروج از رکود چه تاثیری بر صنایع داشته است؟
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که صرفا اکتفا به بسته خروج از رکود به تنهایی نمی تواند برای بهبود وضعیت بازار کار ساز باشد و صنایع باید با استفاده از تکنولوژی های نوین از چاه رکود رهایی یابند.

ابهری //تاثیر بسته خروج از رکود بر صنایع
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،فراگیر شدن رکود در بازارهای کشور سبب شد تا تیم اقتصادی دولت برای خروج از این وضع بسته‌ای را تهیه کند که بر اساس آن منابعی وارد بخش ها مختلف اقتصادی شود و برای مدتی کشور از رکود خارج شود. در این میان اما کارشناسان اقتصادی بر این باورند که صرفا اکتفا به بسته خروج از رکود به تنهایی نمی تواند برای بهبود وضعیت بازار کار ساز باشد و صنایع باید با استفاده از تکنولوژی های نوین از چاه رکود رهایی یابند.
راستا افشار فتح اللهی معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص عملکرد صنایع کشور بیان کرد: در بخش های مختلف صنعتی شاهد افزایش تولیدات بوده ایم اما در بخش لوازم خانگی، این امر متفاوت است و عمده کاری که صورت گرفته ورود قطعات از خارج کشور و مونتاژ آن به نام تولید داخل بوده است. وی افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم که سهم تولیدات را در کشور افزایش داده و برای رسیدن به این هدف در قدم اول محدودیت هایی برای ورود قطعات لوازم خانگی اعمال کرده و بدین گونه زمینه را برای ارتقای محصولات ساخت داخل فراهم سازیم. معاون امور صنایع با بیان اینکه رکود نباید مانع فعالیت صنایع شود، گفت: در حال حاضر اعتقاد مسئولین بر این است که صنایع و کارخانجات باید هر لحظه بر اساس تکنولوژی های روز دنیا بازسازی شده و بدین طریق با افزایش صادرات و ورود منابع ارزی، خلاء دوران تحریم را پر کنیم. فتح اللهی تصریح کرد: باید از طریق افزایش تولید، ایجاد رقابت سازنده و بهبود کیفیت ، تولیدات داخلی را از بن بست رکود خارج کرد؛ در حال حاضر بازار کشش فروش را نداشته و این خلاء جبران مالی باید از طریق افزایش تولیدی ها انجام شود. وی در پاسخ به این سوال که بسته خروج از رکود تا چه میزان توانست تولید را تقویت کند، گفت: بسته خروج از رکود در حوزه های مختلفی از جمله افزایش توان صادراتی محصولات ، تامین نقدینگی واحد های تولیدی ، صنعتی و نیز افزایش توان و قدرت خرید مردم تعریف شده است؛ به دلیل اجرایی شدن این طرح از اردیبهشت ماه سال جاری، هنوز به اندازه کافی تاثیر گذار نبوده اما انتظار می رود نشانه های مثبت آن در 6 ماه دوم سال جاری مشاهده شود. بسته خروج از رکود مسکن خوبی برای صنایع بود در این میان محمد حسین برخوردار کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دلیل عمده کاهش خرید محصولات داخلی و استفاده از کالاهای مشابه آن ها، دوام و کیفیت بالای کالاهای ساخت خارج است. وی در ادامه افزود: در حال حاضر اکثر صنایع کشور خصولتی و دولتی بوده و همچنین طول عمر مدیران مستقر در صنایع مذکور بسیار کوتاه است و به دلیل این مدت زمان اندک، قادر به اجرای برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت جهت توسعه و نوآوری صنایع بادوام و با قیمت نازل را ندارند. برخوردار تصریح کرد: برای اینکه مردم را راغب به خرید اجناس داخلی سازیم ابتدا باید آنها را به لحاظ فرهنگی آماده کنیم؛ همچنین باید مدت ماندن یک مدیر در یک مجموعه  افزایش یابد تا با تغییر سیستم مدیریتی همه برنامه های تولید و جذب مشتری تغییر نکند. وی در خصوص تاثیر بسته خروج از رکود بر  تولید ، گفت: تزریق این مبالغ همچون مسکنی در کوتاه مدت جوابگو بوده لذا باید با یک برنامه ریزی مناسب یا بودجه های عمرانی کشور را افزایش داده و یا با افزایش قدرت خرید مردم ، شاهد افزایش تولید و به تبع آن افزایش صادرات باشیم. وی بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری قاچاق یکی از مشکلات اساسی است که باید جلوی آن گرفته شده تا بدین طریق تولید جان گرفته و با افزایش صادرات از چاه عمیق رکود رهایی یابیم؛ همچنین مدیران متعهد باید با برنامه ریزی های بلند مدت باید در مسیر توسعه و نوآوری گام بردارند.




۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن