تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798108510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار مخالفان بر اوباما بر سر 1.3 میلیارد دلار انتقالی به ایران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



فشار مخالفان بر اوباما بر سر 1.3 میلیارد دلار انتقالی به ایران
روز نو : فشار درباره 400 میلیون دلار پرداختی تمام شد و اکنون جمهوریخواهان بر سر مبلغ کلی تر و بزرگتر 1.3 میلیارد دلاری که قرار بوده از سوی دولت امریکا به ایران پرداخت شود اوباما را تحت فشار گذاشته اند. 





به گزارش خرداد، تقریبا تمام رسانه های دست راستی امریکایی این موضوع را پوشش داده اند. "واشنگتن فری بیکان" با اشاره به این موضوع اشاره کرده است که خزانه داری، وزارت خارجه و دادگستری امریکا به سوالات نمایندگان کنگره درباره جزئیات و نحوه پرداخت 1.3 میلیارد دلار دیگر به ایران از سوی دولت امریکا پاسخ نداده اند. موعد نهایی پاسخ به سوالات  نمایندگان تا روز دوشنبه بوده است. کمیته تحقیق کنگره درخواست را در این باره ارائه کرده بود. 


روزنامه دست راستی "نیویورک پست" از اصلی ترین مخالفان برجام در این باره می نویسد:"دولت امریکا هیچ گونه پاسخگویی ای از خود نشان نداده است. این پول چگونه پرداخت شده است؟ چرا دولت اوباما همانند یک دولت مخفی عمل می کند؟ سخنگوی وزارت خارجه امریکا به جای لحن ملایم در این باره لحنی سرسختانه تر اتحاذ کرده است. موضوع پس از آن مشخص شد که "کلودیا روزت" در "نیویورک سان" مسئله پرداخت ها را فاش کرد. به لطف گزارش "وال استریت ژورنال" بود که مشخص شد اوباما در ابتدا 400 میلیون دلار را به ایران در درون جعبه های چوبی با استفاده از هواپیما انتقال داده است. پس از آن بود که روزت از 13 انتقال پول به مبلغ 1.3 میلیارد دلار خبر داد. پرسش در اینجا مشخص و روشن است: دولت چگونه بدون اجازه کنگره چنین مبلغ عظیمی را به ایران داده است؟ هیلاری کلینتون قطعا برای پیروزی در انتخابات نوامبر باید به این مسائل پاسخ دهد. ما حتی با مذاکره با ایران هم مخالف هستیم". 







روزنامه "واشنگتن اگزماینر" یکی دیگر از نشریات مخالف برجام نیز با انتشار گزارشی نوشته است که به نظر می رسد وزارت خارجه امریکا در این باره گفته است که نمی توان اطلاعات پرداخت را منتشر کرد چرا که این موضوع مغایر با اصل احترام به حریم خصوصی دولت های خارجی است. الیزابت ترودو سخنگوی آن وزارتخانه گفته است که سکوت درباره ماهیت پرداخت ها و چگونگی آن ها احترام به ریم خصوصی شرکای بین المللی امریکا است. با این حال، اظهارات دولت متناقض است. از سویی می گویند که یک میلیارد دلار پرداختی بر سر مناقشه حقوقی یک دهه ای بر سر معاملات تسلیحاتی ایران و امریکا بوده که مربوط به پیش از انقلاب بوده است و از سوی دیگر خبرها نشان می دهند که 400 میلیون دلار پرداخت شده از سوی امریکا به ایران به صورت نقدی اهرمی در دست اوباما برای کسب اطمینان از ازادی بازداشت شدگان امریکایی در ایران بوده است". 


گفتنی است که دولت امریکا در تاریخ 17 ژانویه سال جاری میلادی مبلغ 400 میلیون دلار را به صورت نقد و همزمان با ازادی چهار زندانی امریکایی از زندان های ایران با هواپیمایی از ژنو به تهران انتقال داد. وزیر اطلاعات ایران نیز اخیرا اشاره کرد که مذاکرات با امریکایی ها در این باره با تایید مقام معظم رهبری صورت گرفته اند. 




تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن