تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798194881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فتح الشام» نام جديد با مرام قديم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «فتح الشام» نام جديد با مرام قديم
ابومحمد جولاني رهبر گروه تروريستي جبهه النصره روز پنج‌شنبه در برنامه‌اي كه از شبكه الجزيره قطر پخش شد از جدايي اين گروه از القاعده و تشكيل گروه جديد با نام جبهه فتح‌الشام خبر داد.
نویسنده : احمد كاظم‌زاده 


ابومحمد جولاني رهبر گروه تروريستي جبهه النصره روز پنج‌شنبه در برنامه‌اي كه از شبكه الجزيره قطر پخش شد از جدايي اين گروه از القاعده و تشكيل گروه جديد با نام جبهه فتح‌الشام خبر داد. تغيير نام اين گروه با تغيير نمادهاي آن نيز همراه بود و پرچم سياه رنگ آن به پرچم سفيد تغيير يافت، البته تغييرات كاملاً سطحي و ظاهري بوده و حتي ابوحمد الجولاني در زمان اعلام تغييرات لباس شبيه بن لادن را به تن داشته كه ارادت وي را به شبكه القاعده نشان مي‌دهد، ضمن آنكه اعلام تغييرات بعد از كسب مجور از ايمن الظواهري رهبر فعلي القاعده صورت گرفته است. علاوه بر اينها، خود جولاني نيز در سخنان توجيه‌آميز خود به مصلحتي بودن اتخاذ اين تصميم اذعان كرده است. هر چند وي دليل اتخاذ اين تصميم را سلب بهانه از ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروريسم براي هدف قرار دادن مراكز استقرار آنها اعلام كرده است اما به نظر مي‌رسد دلايل مهم ديگري نيز در اين زمينه وجود دارد كه وي از ذكر آنها خودداري كرده است. از جمله اينكه از مدتي پيش عربستان و قطر، امريكا و ديگر كشورهاي غربي را تحت فشار قرار داده بودند كه جبهه النصره از فهرست گروه‌هاي تروريستي خارج شود تا مراكز استقرار اين گروه در سوريه از تيررس حملات ضد تروريسم تكفيري در امان بماند. از اين ديد تغيير نام جبهه النصره مي‌تواند بنا به درخواست حاميان عربي و به‌خصوص سعودي و قطري اين گروه در جهت كمك به رايزني‌هاي بين‌المللي آنها براي خارج كردن اين گروه از فهرست گروه‌هاي تروريستي باشد. همچنين با توجه به اينكه از مدتي پيش تلاش‌هايي براي سروسامان بخشيدن به اوضاع آشفته و پراكنده گروه‌هاي مسلح در جريان بوده و اين گروه‌ها با خلأ‌هاي گسترده در برابر پيشروي‌هاي روز افزون ارتش سوريه روبه‌رو شده‌اند؛ از اين‌رو احتمال دارد تغيير نام جبهه النصره با هدف وارد كردن اين گروه در جبهه‌بندي جديد صورت گرفته باشد، البته اين روزها اغلب تحولات در سوريه از جمله تغيير نام جبهه النصره با تحولات ميداني در سوريه سنجيده مي‌شود اما بايد توجه داشت كه بخشي از اين تغيير نام مي‌تواند با تحولات جبهه جنوبي در ارتباط باشد و در اين عرصه آنچه بيشتر جلب توجه مي‌كند طرح رژيم صهيونيستي براي ايجاد كمربندي امنيتي در داخل سوريه و در امتداد مناطق اشغالي جولان است.

اين رژيم از زمان جنگ سوريه هزاران نفر از تكفيري‌هاي وابسته به النصره را در بيمارستان‌هاي صحرايي واقع در جولان مداوا كرده و با ارائه ديگر خدمات رفاهي و تسليحاتي آنها را به نوعي مجذوب خود كرده و در حال آزمون اين مسئله است كه آيا مي‌تواند با اتكا به اين افراد طرح كمربندي امنيتي را در امتداد بلندي‌هاي اشغالي جولان محقق سازد يا نه؟ هر چند رژيم صهيونيستي درباره عواقب اجراي اين طرح نگران است اما در هر حال براي به‌كار گرفتن نيروهاي جبهه النصره نياز به تغيير نام آنها دارد تا همچنان بر روابط خود با تروريست‌هاي تكفيري سرپوش بگذارد. از اين ديد تغيير نام جبهه النصره گامي جديد در مسير اجراي طرح اين رژيم نيز به شمار مي‌رود. با توجه به اينكه گروه‌هاي مسلح و تكفيري در جبهه شمالي به محاصره در آمده‌اند و خطوط مواصلاتي آنها از تركيه كاملاً قطع شده است، بنابراين اين احتمال وجود دارد كه حاميان طرح براندازي و در رأس آن عربستان بكوشند با مشاركت اسرائيل جبهه جنوبي را فعال كنند تا با منحرف كردن توجه ارتش سوريه فضاي تنفسي جديد براي مسلحان تحت محاصره در حلب ايجاد كنند. با در نظر گرفتن اين مسائل تغيير نام جبهه النصره به منزله نوك يك كوه يخي مي‌ماند كه هر چه عميق‌تر مي‌شود ابعاد آن گسترش مي‌يابد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن