تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798116322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه دانشجویان مهاجر در ایران، در محکومیت حادثه دهمزنگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بیانیه دانشجویان مهاجر در ایران، در محکومیت حادثه دهمزنگ
آیندگان در کتاب‌های تاریخ خود خواهند نگاشت که دوم اسد روزی بود که بر روشنایی خواهان عدالت‌طلب که از برای احقاق موجودیت مسلم خویش به پا خاستند تا دیو تاریکی پرده افکند.

بیانیه دانشجویان مهاجر در ایران، در محکومیت حادثه 2اسد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دانشجویان مهاجر افغانستانی ذر ایران بیانیه ای را به مناسبت محکومیت حادثه دوم اسد صادر کردند که شرح آن را در زیر می خوانید.


بسم رب الشهدا والصدیقین
 
در کدامین مکتب فکری و اعتقادی، مردمی را که برای رسیدن به ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین حقوق انسانی خود به پا می‌خیزند و برای جلوگیری از بروز هرگونه آشوب و کدورت از در صلح و آشتی درمی‌آیند و از برادری و برابری دم می‌زنند با آتش و خون پذیرا می‌شوند به‌جز مکتب جهل و تعصب؟


آیندگان در کتاب‌های تاریخ خود خواهند نگاشت که دوم اسد روزی بود که بر روشنایی خواهان عدالت‌طلب که از برای احقاق موجودیت مسلم خویش به پا خاستند تا دیو تاریکی پرده افکند.


در این ضایعه جبران‌ناپذیر، بیش از هشتاد تن از جوانان و عزیزانمان به جرم عدالت‌خواهی در مسلخ کوردلی و نفاق قربانی گشتند و بیش از دویست تن دیگر زخمی شدند تا جاری شدن خون پاکشان بر زمین عطشناک کشور تا ابدیت بجوشد و ایثار و ازجان‌گذشتگی‌شان، امروزیان را در پیشگاه آیندگان سرفراز نماید.


دانشجویان افغانستانی محصل در ایران، ضمن عرض تسلیت و آرزوی بردباری برای داغداران این مصیبت و دعای صحت و بهبودی عاجل برای زخمی‌های حادثه، این فاجعه خونین را تقبیح و سردمدارانی را که در تأمین امنیت مظاهره کنندگان بی‌کفایتی و کوتاهی نمودند را به‌شدت محکوم می‌نمایند.


علاوه بر تمامی این‌ها، سکوت مجامع طرفدار صلح و آزادی که در برابر کوچک‌ترین ناامنی و عصیانگری در هر جای جهان، در بوق و کرنا می‌دمند و دم از صلح و ثبات می‌زنند را از سر تأسف محکوم می‌کنند که در برابر چنین طغیان ستم و حادثه اسفناکی که پایه‌های انسانیت و حق‌طلبی را به رعشه انداخته است، خود را به نشنیدن و ندیدن زده‌اند.
 
لکن بدخواهان و ستمگران بدانند که این جنایت گسترده، پایانی برای حق‌خواهی این ملت و حرکتی ساده و پیش‌پاافتاده نیست، ملتی که فریادهایشان بر سر بی‌عدالتی هم چنان بلند و رسا و تا پایان رفع کامل تبعیض پایدار خواهد ماند.


نگارندگان این بیانیه به نمایندگی از تمامی دانشجویان افغانستانی ساکن در ایران به دولت اهمال‌کار افغانستان اعلام می‌دارد که باید دست از سستی برداشته و رویه سرکوب‌کننده و تفرقه‌انگیز خود را کنار گذاشته و راه همراهی با مردم عدالت‌خواه را در پیش بگیرند و در شناسایی و دستگیری و مجازات عاملین این فاجعه‌ی تاریخی و الم ناک که داغ ننگی بر پیشانی تاریخ این سرزمین است نهایت توشه و توان خود را به‌کارگیرند تا اندک صبری بر دل داغ‌دیده‌ی بازماندگان و حق جویان بازآید.


همچنین بر ما جوانان لازم و ضروری می‌نماید که در این برهه‌ی سرنوشت‌ساز که به‌حق بزنگاه عدالت‌طلبی است و افق روشنی از برادری و برابری را پیش چشمان ملتمان گشوده است، همراه و پشتیبانشان باشیم.


ما دانشجویان افغانستانی امضاکننده این بیانیه ضمن تجدید پیمان با اهداف شهدا و آرمان‌های عدالت‌خواهانه این جنبش که همانا مبارزه علیه تبعیض سیستماتیک، نابرابری، بی‌عدالتی و خواستن حق انکشاف متوازن (مطابق ماده 22 و 6 قانون اساسی) است، خواستار موارد ذیل هستیم:


1- با توجه به مشکوک بودن دلایل رخداد این حادثه و مخدوش بودن حقایقی همچون سازمان‌دهی و حضور انتحاری در میان جمعیت مظاهره کننده و وجود نشانه‌هایی از تیراندازی بر مظاهره کنندگان جنبش روشنایی در دهمزنگ و همچنین وجود قرائنی مبنی بر استفاده از تسلیحات نظامی منحصراً دولتی، خواستار تشکیل یک گروه حقیقت‌یاب توسط یک مرجع بین‌المللی جهت کشف حقایق مربوط به این حادثه هولناک بشری، شناسایی عاملان و مجازات آنان هستیم.


2- ازآنجایی‌که برگزاری تجمعات و تظاهرات مسالمت‌آمیز از حقوق اساسی هر شهروند است (ماده 36 قانون اساسی و ماده 20 اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده 21 میثاق حقوق مدنی و سیاسی) و تأمین امنیت برگزاری این‌گونه تجمعات وظیفه اصلی دولت است لذا دولت افغانستان بر اساس تعهدات ملی و بین‌المللی خود به علت قصور در تأمین امنیت تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز جنبش روشنایی در 2 اسد کابل ضمن اینکه مسئول وقوع این جنایت هولناک و ضد انسانی است، باید علاوه بر رسیدگی همه‌جانبه بر کلیه‌ی ابعاد این فاجعه انسانی، وظیفه خود را در رسیدگی و مداوای هر چه سریع‌تر مجروحان فاجعه، مساعدت و تأمین هزینه زندگی خانواده‌های شهدا (ماده 53 قانون اساسی) به بهترین نحو انجام دهد.


3- از دولت می‌خواهیم به تقابل با ملت پایان داده و خواسته برحق جنبش مردمی روشنایی را مبنی بر عبور لاین برق 500 کیلوولت ترکمنستان از بامیان برای رفع تبعیض سیستماتیک و انکشاف متوازن (مطابق مواد 6 و 22 قانون اساسی) که علاوه بر تأمین منافع ملی، فعال شدن استخراج معادن و کاهش بی‌کاری می‌گردد و مطابق ماسترپلان ملی برق افغانستان می‌باشد و مورد تائید کارشناسان خارجی و داخلی نیز هست را اجابت نماید.


4- همه‌ی انسان‌های آزاداندیش، عدالت‌خواه و حق‌طلب افغانستانی در سراسر جهان که آرزوی داشتن وطنی عاری از تبعیض، آزاد و مترقی را در سر می‌پرورانند عضو جنبش مردمی روشنایی بوده و با وحدت و یکپارچگی و همدلی اهداف و آرمان‌های بلند شهیدان مظلوم و حق‌طلب جنبش روشنایی را تعقیب نموده و تا تحقق کامل رفع تبعیض سیستماتیک و برقراری عدالت و برابری و انکشاف متوازن از پای نخواهند ایستاد.


 
انجمن دانشجویان بین الملل پردیس کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه تهران


مجمع فرهنگی دانشجویان افغانستان فدا


شورای دانشجویان بین الملل پردیس فارابی


کانون فردوس ملل دانشگاه شهید بهشتی
انجمن نواندیشیدانشجویان و فارغ التحصیلان افغانستانی دانشگاه کاشان


کانون ملل دانشجویان غیر ایرانی کرمان


مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم


انجمن هم اندیشی دانشجویان افغانستان هدا


کانون دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه قم  مشکات


 انجمن صدای نسل امروز صنا


انجمن دانشجویان افغانستانی علوم پزشکی آزاد تهران


انجمن رباتیک افغانستان


جامعه مداحان افغانستان


انجمن علمی فرهنگی دانشجویان افغانستانی - قزوین


 کانون اندیشه نو


کانون علمی فرهنگی دانشجویان افغانستانی دانشگاه ازاد کرج


کانون علمی فرهنگی تدبیر


جوانان مهاجر اصفهان


اتحادیه فرهنگیان راه گستر دانشجویان افغانستان


داوطلبان سازمان های مردم نهاد کودکان بازمانده از تحصیل مهاجر


بنیاد مهر آوران


انجمن علمی فرهنگی نوید نور


انجمن هم اندیشی دانشجویان افغانستان درفارس


گروه هنری همای وحدت





۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن