تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798214060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از ادامه ساخت و ساز روي گسل‌هاي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انتقاد از ادامه ساخت و ساز روي گسل‌هاي پايتخت
ارائه گزارش از مخاطرات شهر تهران توسط رئيس سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور بغض اعضاي شوراي شهر را تركاند و زلزله‌اي ميان اعضاي شورا برپا كرد.
نویسنده : بي‍ژن يانچشمه 
در اين جلسه مباحثي همچون شناسايي نقشه نهايي گسل‌هاي پايتخت‌، بحث مقاوم‌سازي و برنامه‌هاي شهرداري در كاهش مخاطرات مورد بررسي و تبادل‌نظر جدي اعضاي شورا قرار گرفت و اعضاي شورا از بي‌توجهي در ساخت و ساز روي گسل‌هاي پايتخت با وجود طرح‌هاي جامع و تفصيلي گلايه كردند.

روز گذشته در جلسه علني شوراي پايتخت رئيس سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور در خصوص مخاطرات زمين پايتخت هشدار داد و با بيان اينكه 97 درصد شهرهاي ايران در معرض زلزله قرار دارند، گفت: همه شهرهاي كشور در معرض سيلاب و زلزله قرار دارند و 300 دشت نيز در معرض نشست زمين است.  مهندس محمدتقي كره‌اي با بيان اينكه از سال 63 تلاش شده است كه گسل‌هاي زلزله شهر تهران شناخته شود، گفت: با اين حال به نظر مي‌رسد تعداد گسل‌ها بيشتر از اين ميزان باشد. كره‌اي با انتقاد از شيوه ساخت و ساز در تهران گفت: نحوه شهرسازي در تهران به گونه‌اي است كه دره‌هاي بزرگ را قطع مي‌كند و در زمان سيلاب، آب از كانال‌هايي كه طراحي شده است عبور نمي‌كند و براي تهران خطرات جبران‌ناپذيري در پيش خواهد داشت. وي با بيان اينكه اتوبان همت روي خط روددره به عرض 400 متر طراحي شده است، گفت: اگر سيلابي در تهران رخ دهد، امكان عبور از اين خط را ندارد و تهران قطعاً با مشكلاتي مواجه مي‌شود و اتوبان امام علي (ع)، چمران و... روي روددره ساخته شده است كه پيشنهاد مي‌شود سيستم هشدار بالادستي قوي ايجاد شود تا بتوانيم در هنگام بروز حادثه مسيرهاي بعدي را مسدود كنيم.   در ادامه جلسه محمد سرخو، عضو شوراي اسلامي شهر تهران افزود: بايد نقشه نهايي گسل‌هاي پايتخت شناسايي شود.

وي با اشاره به فرسودگي بناهاي مدارس و بيمارستان‌ها گفت: نيروهاي امدادي مي‌گويند كه در زمان وقوع زمين‌لرزه استان‌هاي همجوار به داد تهران مي‌رسند اما اين يك شوخي بزرگ است. چطور ممكن است استان‌ها و شهرستان‌هايي كه در انجام كارهاي روزانه خود مانده‌اند به تهراني‌ها كمك كنند. وي با اشاره به اينكه نبايد با يكديگر تعارف كنيم و ناراحت شويم، افزود: بايد بگويم طرح جامع و تفصيلي در مورد پهنه‌بندي‌ها ناقص عمل كرده و بايد اين مسئله اصلاح شود.  همچنين رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه گفت: برج ميلاد به عنوان نماد شهر تهران در مجاورت يكي از گسل‌هاي بسيار مهم قرار گرفته است. محمد سالاري گفت: با توجه به گزارش ارائه شده، تمام پروژه‌هاي بزرگ مقياس شهر تهران روي گسل‌هاي بزرگ قرار گرفته و اين واقعاً جاي نگراني دارد. وي افزود: حال سؤال اينجاست كه مگر شهر تهران طرح جامع ندارد و براي طرح جامع متخصصان گزارش نداده‌اند، مگر متخصصان طرح جامع را مطالعه نكرده‌اند، مهندسان مشاور كه قطعاً در حوزه موضوعات مربوط به گسل‌ها و... بوده‌اند، بايد جوابگو باشند.
 
عقب ماندن شهرداري از برنامه‌هاي كاهش مخاطرات
در ادامه جلسه احمد مسجدجامعي، عضو كميسيون سلامت شوراي شهر از عقب بودن شهرداري تهران از برنامه‌هاي كاهش مخاطرات انتقاد كرد و گفت: از كميسيون عمران درخواست مي‌شود كه مطالعات انجام شده در خصوص ميزان خطرپذيري تهران در هنگام وقوع حادثه را تكميل كند. وي با بيان اينكه براساس ماده 74 شهرداري موظف است نسبت به كاهش خطرپذيري بناها، پل‌ها و غيره اقدام كند، گفت: ما نمي‌توانيم به تنهايي همه كارها را انجام دهيم و لازم است از ساير دستگاه‌ها نيز در زمينه مقاوم‌سازي بناهاي تهران كمك بگيريم و براساس ماده 72 الي 74 برنامه پنج‌ساله شهرداري گسترش سيستم‌هاي پيشگيري، مقاوم‌سازي و... لرزه پل‌ها، ابنيه و غيره بايد انجام مي‌گرفت كه در اين زمينه عقب هستيم و بايد اين موضوع پيگيري شود.   در ادامه جلسه، اعضاي شورای شهر از ناديده گرفتن ضوابط ساخت و ساز ‌روي گسل‌هاي زلزله انتقاد كردند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن